Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TästäKÄÄN syystä ei koiraa jätetä kaupan pihaan:

Vierailija
20.09.2013 |

Kävin lähikaupassa. Pihalla oli sellanen pikkupuudeli odottamassa omistajaansa. Ihan rauhallisena siinä makoili seinän vieressä, en kiinnittänyt sen suurempaa huomiota. Ohitin ihan rauhallisesti hyvän matkan päästä. Koira syöksyi täysillä nilkkaan kiinni ja puraisi. Housut meni rikko, ihoon pikku  nirhauma. Lähinnä säikähdys oli se pahin juttu. Koira oli siis sellaisen flexin päässä ja sitä hihnaa ei ollut lukittu...

Menin kauppaan sisään ja huusin ovelta, "kenen koira tuolla pihalla on?". Nainen tunnusti omakseen ja juteltiin siinä hetki. Oli tosi pahoillaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset koiranomistajat. Tästä ketjusta löytyi tasan yksi, joka oli ap:sta kiinnostunut. Kaikkia kiinnostaa vaan se ona mussu, ettei sille vasn käy mitään. Paskat muista. Muistin just miksi inhoan suurta osaa koiranomistajista.

Vierailija
2/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän mun koiran aina lyhkäseen hihnaan koirille tarkoitettuun paikkaan. Siis tosi harvoin jätän, mutta aina joskus. Jos tuo pääsee jotain puremaan, niin silloin ihminen on ihan itse tuonut itsensä sen tykö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 12:57"]

Mä jätän mun koiran aina lyhkäseen hihnaan koirille tarkoitettuun paikkaan. Siis tosi harvoin jätän, mutta aina joskus. Jos tuo pääsee jotain puremaan, niin silloin ihminen on ihan itse tuonut itsensä sen tykö.

[/quote]

Ja sinä korvaat ihan itse koirasi pureman kaikkine kustannuksineen jos jotain sattuu.

Ja ei, en mene ikinä lähellekään vieraita koiria.

Vierailija
4/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen tiedän, mutta jos koira pääsee puremaan ollessaan kiinni lyhkäsessä hihnassa, ei lähelläkään kaupan ovia, niin kyllä silloin siinä purrussa ihmisessä on kaikki syy. Silloin on tieten tahtoen lähestytty koiraa.

Vierailija
5/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se lähestyjä on vaikka pieni lapsi?

Vierailija
6/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:04"]

[/quote]

Toivottavasti lapsille opetetaan koirista vähän... jos todella pieni lapsi, niin onhan hällä joku aikuinen mukana?

Vierailija
7/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pieni lapsi olisi ilman valvontaa kaupan pihalla?

Mua niin ärsyttää sellaiset vanhemmat, jotka antavat lastensa tulla kädet ojossa kohti koiraa. Mulla on kiltti koira, joka ei ole purenut ketään, mutta monet kerrat olen mennyt koiran ja lapsen väliin, kun äiti antaa taaperonsa juosta halaamaan mun koiraa. Siis ihan vierasta koiraa, joka voi puraista lasta pahastikin. Toisten ihmisten päässä ei liiku mitään. Sitten vain selitellään, että lapsia ei voi suojella kaikelta pahalta ja jätetään lapset sen varjolla moneen pahaan paikkaan.

Vierailija
8/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se viime talvena kun oli isot otsikot miten pankin eteen jätetty koira oli hypännyt vanhusta vasten ja se vanhus oli kaaduttuaan lyönyt päänsä asfalttiin ja kuollut...

Itse en koskaan, en koskaan, mistään syystä jättäisi omaa koiraani kaupan eteen. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu sillä välin kun itse on pois paikalta.

Vierailija
9/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexit on saatanasta. Niitä käyttää juuri ne ihmiset, joilla ei kuuluisi koiraa ollakaan.

Vierailija
10/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut flexi ja 5 koiraa. Sitä pitää vain osata käyttää. Tyhmemmät eivät osaa sitä ja luulevat kaikkien ongelmien johtuvan flexistä.

Vierailija
11/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:04"]

[/quote]Kyllä lasten kasvatus kuuluu vanhemmille. Pienia lapsia valvotaan jotteivat lähesty vieraita koiria! Ja lapset opetetaan että koiran silittämiseen tulee AINA kysyä lupa. Omien lasteni kanssa ei ole ongelmia ollut Koska kasvatettu niin että tietävät mitä tekevät, toisten lapsista harmia joskus kun tulevat koiriani (pieniä ja vaarattomia mutta silti..) silitteleen jne ja vanhemmat eivät sano mitään,seisovat zombeina. Toki saa silittää mutta luvan kanssa, kuten hyviin tapoihin kuuluu.

Vierailija
12/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli flexit tai pleksit, niin miksi se koira pitää ottaa mukaan kauppareissulle. Selitys, että samalla tulee ulkoilutetuksi koiraa, ei pure minuun. Ensin piskin kanssa pihalle, sitten kotiin ja lopuksi ilman eläinsaattuetta kauppaan.

Vierailija
13/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:16"]

Oli flexit tai pleksit, niin miksi se koira pitää ottaa mukaan kauppareissulle. Selitys, että samalla tulee ulkoilutetuksi koiraa, ei pure minuun. Ensin piskin kanssa pihalle, sitten kotiin ja lopuksi ilman eläinsaattuetta kauppaan.

[/quote]

Aamen. En vaan ymmärrä miten kukaan uskaltaa jättää tänä päivänä kaupan eteen, kun liikkeellä on huumehörhäjä ym. epämääräistä sakkia. Juuri eilen luin Niko Saarisen blogista miten joku oli ottanut hänen koiransa kaupan eteisestä mukaansa. Vartijat olivat huomanneet teon ja pysäyttäneet varkaan. Niko Saarinen varmastikin oppi tilanteesta ja tuskin enää jättää koiriaan kauppojen eteen yksin.

Mulla on saksanpaimenkoira joka osaisi maata nätisti kaupan edessä käskyn alla vaikka ilman hihnaa, mutta ei tulisi mieleenikään jättää sitä mihinkään yksinään. Tiedän, että rotu saa monen ihmisen näkemään punaista, ja hullut ihmiset voisivat herkästi mennä ärsyttämään koiraa tahallaan. Tiedän sen, kun yksi vastaantulija on kerran yrittänyt lyödä koiraamme kävelysauvalla (osui onneksi minuun) ja kerran sitä on heitetty kivellä erään talon pihasta kun olimme tiellä kävelyllä. Voin vain kuvitella mitä koirallemme tehtäisiin, jos jättäisin sen kaupan eteen yksikseen... Ja kyseessä siis täysin rauhallinen ja koulutettu yksilö, kävelee lenkeillä nätisti sivullani pientareen puolella.

Vierailija
14/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan si nua 12. Itselläni on niin vartioiva koira etten voisi jättää sitä mihinkään kaupan eteen. Ihmettelen tosiaan ihmisten piittaamattomuutta kun jättävät sellaisia pieniä kainalokoiria kauppojen edustalle, siinähän voi jku kahvo satuttaa, potkaista koiraa tai napata mukaansa. On jo sattun ut niin paljon että pitäisi jo joka taunon tajuta mutta ei.

Vierailija
15/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja monesti ihmisillä on se asenne, että "ei meidän lähikaupassa käy epämääräistä porukkaa, siihen voi kyllä koiran jättää".

Mutta kun siitäkään ei voi olla 100% varma. Joku oman kylän tai asuinalueen ulkopuolelta tuleva hörhö voi ihan hyvin olla ohikulkumatkalla etsimässä lähintä kauppaa mistä saisi kaljaa. Lähtiessään nappaa kaupan eteen jätetyn arvokkaan pienikokoisen rotukoiran mukaansa kun kukaan ei ole näkemässä.

Vierailija
16/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aikanaan vauvan vaunutkin kaupan eteen. Möllöt.

Vierailija
17/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:56"]

Laitoin aikanaan vauvan vaunutkin kaupan eteen. Möllöt.

[/quote]

Joo, ehkö joskus 70-luvulla noin on voinut vielä tehdä. Tästähän ei ole kauaakaan, kun joku teini oli napannut vaunuissa nukkuneen vauvan ja lopulta panikoituaan piilottanut se lumihankeen.

Vierailija
18/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin yksi päivä päästä ulos pikkuputiikista. Se oli hiton haastavaa, sillä joku neropatti oli sitonut koiransa kiinni niin, että se makoili ulko-oven edessä ja hihna oli kireällä = koira ei olisi päässyt väistämään muutenkaan. Mietin hetken mitä tehdä, onneksi omistaja tuli hätiin ja siirsi elukkansa.

Vierailija
19/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vaunut oli vielä 90-luvulla helsingin keskustassa vauvoineen kaupan edessä kadulla, kun minä kävin sisällä. vauvat ei koskaan hyökänneet kenenkään kimppuun!

Vierailija
20/32 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se koira pitäisi jättää jos on pakko ottaa mukaan? Autoon ei saa lämpimällä jättää eikä nyt sitten uloskaan.