Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rakastunut ja en nauti siitä

Vierailija
27.08.2020 |

En tule koskaan saamaan tuota rakkauteni kohdetta :( tätä on jatkunut jo jokseenkin kauan ja toivon kaiken aikaa että löytäisin jotain viemään kiinnostukseni muualle.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm voin vain kuvitella miten tuo tunteesta rakkaus pitämättömyys ilmenee.

Surumielisyytenä, lannistumisena kiinnostumattomuutena, ehkä katkeruutena kun sen minkä piti olla ihmiselämän kaunein asia osoittautui tällaiseksi petokseksi.

Ei se ole petosta. Se tuntuu ihanalta.

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

Vierailija
22/42 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surumielisyytenä, lannistumisena kiinnostumattomuutena, ehkä katkeruutena kun sen minkä piti olla ihmiselämän kaunein asia osoittautui tällaiseksi petokseksi.

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihminen voi vaan koskettaa meitä tosi syvältä. Minulla oli tälläinen mies elämässä vuoden verran työn puolesta. Hän oli varattu. Minä silloin vapaa. Nyt suhteessa. En ole nähnyt miestä yli vuoteen. 9 kk en ole ollut edes yhteydessä hänen kanssa. Ja edelleen hän pyörii ajatuksissani välillä.

Vierailija
24/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihminen voi vaan koskettaa meitä tosi syvältä. Minulla oli tälläinen mies elämässä vuoden verran työn puolesta. Hän oli varattu. Minä silloin vapaa. Nyt suhteessa. En ole nähnyt miestä yli vuoteen. 9 kk en ole ollut edes yhteydessä hänen kanssa. Ja edelleen hän pyörii ajatuksissani välillä.

Aika pientä. Itselläni pyöri eräs henkilö 25 vuotta päässä.

Vierailija
26/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pientä. Itselläni pyöri eräs henkilö 25 vuotta päässä.

Luulin että minulla 8v päässä pyörinyt henkilö olisi jo ennätyslukemia. 

Olen aina ollut "pitkätunteinen" mitä tulee ihastuksiin ja sen sellaisiin. Olin teininä vuosia ihastunut yhteen poikaan, mutta hän osasi tappaa tunteeni täydellisesti yhdellä lauseella eikä ole sen jälkeen ollut mitenkään mielessä. Tämä kauan mielessä ollut ensirakkaus on eri asia, koska ainakin hetken tunteet olivat molemminpuolisia.

Vierailija
27/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Kuulostaa että rakkaus on sinulle negatiivinen tunne. Siitä ei pitäisi olla vaikea päästä eroon.

28/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kyllä sellaisissa tilanteissa, joissa ihastumisen / rakastumisen kohde on varattu tai muuten saavuttamaton ja jää pelkäksi (pitkäaikaiseksi) haaveeksi, ihastuneen mielikuva kohteesta ei vastaa todellisuutta. Eli ajan mittaan ihastuneen oma mieli liittää kohteeseen sellaisiakin ominaisuuksia ja kaikenlaista ihanuutta, jotka ovat pelkkää oman mielikuvituksen tuotetta.

Siitä miksi alun perin ihastui niin voimakkaasti juuri kyseiseen ihmiseen voi kyllä päätellä jotain. Miksi juuri hän sai aikaan sen että pitkäaikainen romanttinen haaveilu käynnistyi?

Vierailija
29/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen saa ihmisen sekaisin ei rakkaus. Ihastuminen kestää max 2.v sekoiluineen ja hormoonihäröilyneen. Rakkaus on taas seesteinen olotila.

Vierailija
30/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuminen saa ihmisen sekaisin ei rakkaus. Ihastuminen kestää max 2.v sekoiluineen ja hormoonihäröilyneen. Rakkaus on taas seesteinen olotila.

Hienosti sanottu!

Mutta miksi siihen tarvitaan/halutaan jokin välittäjä vielä nykyään, kuten seremoniat?

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/kysymyksiae-kristityille-tarvits…

Vierailija
31/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Kuulostaa että rakkaus on sinulle negatiivinen tunne. Siitä ei pitäisi olla vaikea päästä eroon.

Ei se hellitä ja olen aktiivisesti kokeillut kaikkea mitä itse osaan ja ymmärrä. -ap

Vierailija
32/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kyllä sellaisissa tilanteissa, joissa ihastumisen / rakastumisen kohde on varattu tai muuten saavuttamaton ja jää pelkäksi (pitkäaikaiseksi) haaveeksi, ihastuneen mielikuva kohteesta ei vastaa todellisuutta. Eli ajan mittaan ihastuneen oma mieli liittää kohteeseen sellaisiakin ominaisuuksia ja kaikenlaista ihanuutta, jotka ovat pelkkää oman mielikuvituksen tuotetta.

Siitä miksi alun perin ihastui niin voimakkaasti juuri kyseiseen ihmiseen voi kyllä päätellä jotain. Miksi juuri hän sai aikaan sen että pitkäaikainen romanttinen haaveilu käynnistyi?

Hän on todella viehättävä ja meillä on kuitenkin muutamia yhteisiä intohimon kohteita - hyvin harvinaisia etenkin meidän ikäluokallemme. Hän hymyilee aina ja säteilee positiivisuutta ja hyvää mieltä ympärilleen. Hänen luonteessaan ja hahmossaan on paljon ihailtavaa, hän ei ole lainkaan kyyninen (toisin kuin minä) eikä anna pahan maailman lannistaa itseään ja unelmiaan. Vaikka emme muistutakaan toisiamme, voisimme oikeissa oloissa täydentää toisiamme loistavasti. Sitä ei osaa selittää, hänen toinen puolensa on kuin luotu minulle - toinen on sitten kaikkea muuta... -ap

Vierailija
33/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Ei se hellitä ja olen aktiivisesti kokeillut kaikkea mitä itse osaan ja ymmärrä. -ap

Silti, luulen että sinulla on paljon töitä tehtävänä itsesi kanssa.

Vierailija
34/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Tiedän että en ole tunne-elämältäni kovin kypsä. Mutta en osaa tästäkään oppia mitään. -ap

Vierailija
35/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

Tiedän että en ole tunne-elämältäni kovin kypsä. Mutta en osaa tästäkään oppia mitään. -ap

En tiedä, eikö olisi mukavampi yrittää etsiä asioita joista tulee sinulle hyvä olo.

Vierailija
36/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Sen pitäisi tuntua.

PitäISI. Konditionaali.

En tiedä, eikö olisi mukavampi yrittää etsiä asioita joista tulee sinulle hyvä olo.

Tämä ei ole tahdonalaista. Onneksi voin nyt syksyllä taas keskittyä edes työhön

Vierailija
37/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää pakostakin rajoittaa itseäni ja vihata tätä fiilistä, koska muuten se toinen pyörii päässä aivan koko ajan ja tulen hulluksi kotona, somessa pakko kytätä yms. jne. On nää niin koettu, ei enää. Eikä tunteidensa tuominen ilmi ja lähestyminenkään kannata, koska se ei koskaan ole molemminpuolista joten saman prosessin joutuisi käydä joka tapauksessa.

Vierailija
38/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastuminen ei ole hauskaa, vaan vertautuu huumeaddiktioon. Ei saa nukuttua, ei syötyä, mielessä pyörii vain se, miten saisi uuden satsin sitä tunnetta kun on rakastetun seurassa. Tämä saattaa kestää kaksikin vuotta. Miten tämän kanssa on tarkoitus elää?

Kaksi? Neljättä mennään.

en oo ikinä kokenut tuollaista :(

Vierailija
39/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastuminen ei ole hauskaa, vaan vertautuu huumeaddiktioon. Ei saa nukuttua, ei syötyä, mielessä pyörii vain se, miten saisi uuden satsin sitä tunnetta kun on rakastetun seurassa. Tämä saattaa kestää kaksikin vuotta. Miten tämän kanssa on tarkoitus elää?

Ihastus/rakastumisen kohde, jota et voi saada jää ikuiseksi päiväuneksi. Koska ette ole menneet eteenpäin suhteessa, niin et voi mistään tietää tämän huonoja ja arkipäiväisiä puolia. Sinulle jää se unelma, mitä olisitte voineet olla jos... 

Mihin olet rakastunut? Mistä haaveilit? Miksi et kenenkään toisen kanssa voi toteuttaa niitä unelmia? Mitä olisi tapahtunut rakastumiselle, jos kohde olisi osoittautunut ihan joksikin muuksi kuin päiväunelmaksi? Mitä inhoat? Entä jos unelmiesi ihminen olisi vaikka tupakoiva, alkoholisti, peliongelmainen, mielenterveysongelmainen, sottapytty, työnarkomaani, huumeaddikti, itsekäs oman edun tavoittelija, urheiluhullu, muuten vaan inhimillisiä virheitä täynnä? Kestäisikö rakastumisesi? 

Ihastuminen on ihastumista mielikuvitusolentoon, koska et häntä edes tunne. Voit kuvitella ihastuksesellesi myös niitä negatiivisia puolia ja kuvitella itsesi ei romanttisella päivällisellä, vaan keskustelemassa raha-asioista, kotitöiden jaosta, rikki menneestä pyykkikoneesta ja muista epämukavuuksia sisältävästä normielämästä. Vieläkö olet rakastunut? Vai mielikuvitteletko sankarisi sanomaan juuri oikeat sanat oikeaan aikaan, koska hänellä ihanat sinisilmät? 

Vierailija
40/42 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi saada rakkautesi kohdetta?

Me olemme liian erilaisia. Edustamme täysin päinvastaisia asioita. On todennäköistä että hän ei hyväksyisi minua ja elämäntapaani eikä haluaisi olla kanssani missään tekemisissä, jos tuntisi minua syvemmin. Ja en todellakaan tarkoita että olisin epäviehättävä.

Mutta sinä hyväksyisit hänen?

Kyllä. Hän on minua parempi ihminen. Mutta en kykene luopumaan näistä osista taustaani ja menneisyyttäni.

Haluat täydentää itseäsi hänen hyvillä ominaisuuksillaan. Siinä ei ole mitään ongelmaa, mikäli koet että myös sinulla on annettavaa suhteeseen.  Sinuna pyrkisin kehittämään itsellesi niitä puuttuvia ominaisuuksia ja löytämään nyt jo olemassa olevia vahvuuksiasi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän