Kuvaile työpaikkasi kusipää
Jos sinulla on työmaallasi varsinainen päivänpilaaja, ilonmyrkyttäjä, kimpoileva mulkero, avaudu tässä asiasta.
Käyttäytyykö hän ikävästi myös sinua kohtaan? Esimerkkitapauksia kehiin.
Kommentit (33)
työpaikan kusipäisin on se joka haukkuu muita selän takana.
muut inhottavuudet kestän: omakehun, neuvomiset, narinat, tekemättä jättämiset jne..mutta tuo kun tullaan minulle haukkumaan toista (työkaveria) niin olo on tukala.
koitan itse elää niin että mitä tahansa sanonkin, sen voin rohkeasti kohdata uudelleen. minkä taakseen jättää...
Kaikkia muita siedän paitsi myrkyttäjiä. Työpaikallani on ihminen, joka on ihan suhteellisen pätevä ja ahkeruuskin ihan ok, mutta pilaa huonon itsetuntonsa takia kaiken. Ei luota itseensä vaan pönkittää itseään haukkumalla aina sitä, joka ei ole palaverissa paikalla. Esimerkiksi: "nyt mää kyllä sanon, mutta ei se XXXX:kään ihan kaikkea osaa...". Ja näin mennään joka kerta. Pomo yrittää vaihtaa puheenaihetta nolona, mutta ei osaa oikeasti tukkia tuota suuta.
Sen lisäksi rakastaa lytätä meitä työkavereita. Keskittyy 99% vapaa-ajasta ulkonäköönsä ja puhuu siitä koko ajan, kuinka sieltä ja täältä roikkuu. Toteaa aina, että "Mä kuolisin, jos mä olisin niin läski kuin..." Ja me muut olla tavallisia perheenäitejä makkaroinemme. Olen tullut siihen tulokseen, että sillä on kompleksi, koska me viihdytään kropissamme, ollaan naimisissa, on lapsia ja talot. Itse on yli 30-vuotias, miestä ei löydy ja varmaan ihmettele, kuinka me on saatu miehet, kun ollaan näin tavallisia.
Kyse vielä akateemisesti koulutetusta naisesta... Pitäisi löytyä järkeä, mutta eipä näytä löytyvän.
inhoan niitä työpäiviä, jolloin hän on töissä, välttelen häntä. koen, että hän haluaa aina näpäyttää minua jostain, on antavinaan ohjeita työpaikan käytänteistä, jotka eivät sitten kuitenkaan pidä paikkansa - muut eivät toimi näiden ohjeiden mukaan. hän myös ohjeistaa toimintamalleja, joilla saan muut työkaverit ärsytettyä - on vaikea tietää että kuinka tässä tulisi toimia. hän myös pelottelee eri asioiden vakavia seuraamuksia ja vähättelee turvatoimia, joita käytän.
että inhoan häntä, koska hän vain vaikeuttaa työyhteisön sisään pääsemistä ja luo minulle paineita sekä ahdistuksen tunteita.
Työpaikalani ei ole yhtään kusipäätä. On kyllä yksi keski-ikäinen mies, joka rakastaa omia mielipiteitään ja ideoitaan aivan valtavasti, mutta häntäkin sietää ihan hyvin. :)
Työyhteisöni on koulu.
Eräs löytyy. Hän on alemmalla palkalla ja arvoasteikolla kuin muut, mutta silti yrittää päteä asioissa, jotka eivät hänelle kuulu ja neuvoo aina muita miten asian voisi tehdä paremmin hänen mielestään. Hän on mielestään aina oikeassa ja sotkee toisten työt keskeyttämällä ne ja änkeämällä tilanteisiin kesken kaiken. Kun hän tekee väärin, hän ei myönnä sitä, vaan yrittää puhua itsensä tilanteesta pois ja virheet näkymättömiksi. Pomolle esittää aina mielipiteitään, jotka eivät hänen työnkuvaansa edes kuulu. Ja kylöä, pomo on tästä myös tietoinen.
mies joka luulee kuuluvansa ylläkerran väkeen,eli pomojen ja toimiston, määrää ruuvien ja kuulosuojamien, kynien ja pikkutavaran tilaamisesta ja natisee jos tarviit toisetkin hanskat tässä kuussa. puhuu paskaa kun selkäsi käännät, kaikista, haukkuu myös yläkerran väkeä, ihan ruskea kieli, ärrrrsyttävä! luuleeitse tekeväsntä paremmin kaiken, mutta sitten kun näkee että se tekee jotain niin on niin "neitimäistä" touhua.
Nainen, joka kehuu itseään täysin estottomasti koko ajan ja joka paikassa. Minä minä minä minä minä, muuta puheenaihetta ei ole. Haukkuu työpaikkaa ja muista työntekijöitä (joka nimeltä ja tunnistettavasti) verkostoissa valtakunnallisesti. Tekee sen niin ovelasti, ettei siihen pysty kunnolla puuttumaan, eikä jälkenpäin oikein itsekään tajuamaan, mikä tilanteessa oli outoa. Hän on ajanut yhden työntekijän aivan hulluuden partaalle (itkenyt töissä, menettänyt yöunia, joutunut hakemaan sairaslomaa burn outin takia).
Tyyppi on erittäin pätevä. Ja pelottava siinä mielessä, että hän tuntee alallamme "kaikki" ja ainakin vaikuttaa sille, että pärjää verkostoissa äärimmäisen hyvin, eikä monikaan näe tämän peilin taakse.
Meillä kaikki ovat oikeasti kivoja! Tämä onkin yksi syy miksi vaihdoin nykyiseen kouluuni. Entisessä koulussa oli esimiehenä sellainen nainen, joka ei osannut kuunnella toisia yhtään, vain minä-minä... Lisäksi jos joku olisi tarvinnut esimiehen tukea, niin sitä ei saanut.
Onneksi olen siellä missä olen!
23 vuotias poika joka luulee olevansa huippuammattilainen. Koulutus autonasentaja. Tietää kaikesta kaiken ja on aina selän takana neuvomassa. Kaivaa tiedon puhelimestaan. Ei tule koskaan kaveriksi, vaikka pyydetään. No viiden minuutin kuluttua on neuvomassa selän takana miten pitäisi tehdä. On laiska ja taitava työn väistelijä, mutta esittää aina kiireistä. Yrittää saada jokaisen puolelleen, ja hakee huomiota mitättömän pienillä asioilla ja teoilla. Siis työn suhteen. Väheksyy sanallisesti muita ja on olevinaan muita parempi. Jatkuvasti soittaa suutaan ja jopa kieltää muiden puhumisen kahvitunnilla. On nimittänyt työkavereita mm. apinaksi ja kusipäiksi. Suunnitelmat vaihtuvat viikottain. Milloin on lähdössä lukemaan AMK-insinööriksi, merimieskouluun, pienkoneasentajaksi ja vaikka vallan mihin. Aika pahasti luonnevikainen. Hermostuu helposti pienistäkin vastoinkäymisistä ja heittelee tavaroita. No minkäs tälle teet kun on firman omistajan paras kaveri..
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalani ei ole yhtään kusipäätä. On kyllä yksi keski-ikäinen mies, joka rakastaa omia mielipiteitään ja ideoitaan aivan valtavasti, mutta häntäkin sietää ihan hyvin. :)
Työyhteisöni on koulu.
Onko tämä puutyönopettaja Pentti?
21-v. Neiti, joka tietää kaikesta kaiken. Haukkuu aina muita ja tietää itse kaikesta kaiken. On myös kaikista kaunein, paras, jne. kaikessa. Ja koulutus on lähäri.
Saa olla aika mulkero että pääsee siihen kategoriaan. Siihen vaaditaan jotain pitkäaikaisempaa häirintää.
Vierailija kirjoitti:
21-v. Neiti, joka tietää kaikesta kaiken. Haukkuu aina muita ja tietää itse kaikesta kaiken. On myös kaikista kaunein, paras, jne. kaikessa. Ja koulutus on lähäri.
Hädintuskin aikuinen vielä, koita ymmärtää että nuorena ei todellakaan aina ymmärrä maailman menosta yhtään mitään, eiköhän tämäkin tapaus viisastu ku ikää tulee lisää..
Hankala ihminen joka tekee typeriä ketjuja vauvapalstalle myös työaikana.
Yleensä ne työpaikan kuspäät tai mulkkendot on, yllätyt yllätys, naisia!!
Meidän pomo. Rakastaa omaa ääntään, ei tee töistään kuin mieluista, lakaisee kaiken muun unholan maton alle. Varastaa muiden ideat ja kertoo ne ominaan. Nauraa omille vitseilleen ja kuvittelee olevansa todella legendaarisen hauska kaveri. Suosii kavereitaan, on yhden alaisen kanssa naimisissa. Olettaa maailman pyörivän hänen karvaisen napansa ympärillä.
Hyvä puoli hänessä on myös: on työpaikalla keskimäärin vain kahtena tai kolmena päivänä viikossa, muulloin ties missä palavereissa.
Eräs keski-ikäinen mies. Tietää aina paremmin kaikkien toisten työt ja jopa kotiasiastkin, neuvoja satelee ihan kaatamalla. Itse lojuu päivät pitkät sohvalla, nakittaa omat työt kaikille, jotka sattuu ohi kulkemaan, eikä näytä naamaansa työmaalla kuin vahingossa, mutta siitä hehkutetaan sitten monen viestin ja kuvan kera tiimin whatsappissa kuinka nyt on paiskittu töitä. Pomo sitten hehkuttaa takaisin "ahkerasta" työnteosta. Pomon pe*se on nuoltu niin puhtaaksi kuin vain ikinä voi, eikä hän suostu näkemään tosiasioita, jos niitä tuulettaa, kun kerran on niiiiiiiin monta kuvaakin työnteosta.
Idiooteinta hommassa on se, että työpaikan vaihdolla mokomasta ei pääse eroon, sama peli joka puolella, missä vaan on töissä yli 40v mies
Lisää...