Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen ihanaa miestä, mutta sen exä arveluttaa.

Vierailija
19.09.2013 |

Kesällä tutustuttiin ja alkuun olin melko varovainen monestaki syystä. Ensinnäki meiän ensi tapaamisella (ravintolassa tutustuttiin) miehen puhelin soi KOKO AJAN. Siis tauotta. Mies ei vastannu. Oltiin miehellä ja sekainen poikamiesboksi oli, joten yksin asuu :)

Toiseks, olen kokenu paskan ihmissuhteen ja lastenikin takia olen tosi varovainen.

Nyt ollaan tiiviimmin oltu, mökkeilty yms. Alan rakastumaan, mutta...

Miehellä ja exällä on pieni lapsi ja exä ei anna miehen tavata lasta. Se vaikuttaa mieheen masentavasti. Exän viestit puhelimeen on melko vihamielisiä, ehkei ole päässyt erosta yli? En sen tarkemmin tiedä niiden suhteesta.ies sanoo, ettei vaan toiminut.

Pari pvää sitten mies oli taas ihan raivona exän pelleilyyn. Exä oli kuulema suoraan sanonut, ettei ikinä anna miehelle lasta.

En oikein tiedä mitä ajatella. Onkohan tästä tulossa vielä isokin sotku?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka sanoo exäänsä hulluksi, olipa tämä miten hullu tahansa, on ehdoton ei. 

Juokse lujaa. 

Vierailija
2/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin haluaisin tietää tarkemmin mistä oli kyse mutta ehkä tuo kuvio on nyt tulenarka. Tuskinpa tää mieskään ihan puhtoinen on, kertoo vaan oman versionsa asioista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta voi kuin suositella painokkaasti: keskustelkaa avoimesti ja oikeasti, mistä oikein on kyse. Miksi lapsesta on riitaa? Onko taustalla väkivaltaa tai päihteitä?  Jos haluat aloittaa oikean suhteen, on teidän tutustuttava myös toistenne ei-niin-helppoihin puoliin.

Vierailija
4/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisasiat lastenvalvojan kautta.

Vierailija
5/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:45"]Tapaamisasiat lastenvalvojan kautta.[/quote]

Oon varovasti ehdottanu tätä miehelle, mutta ei kuulema aio mennä lastenvalvojalle

Ap

Vierailija
6/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä erot ovat aika keskeneräisiä ja sellaisina pysyvät piiiiiiiiiiiiiiiiiitkään.

Vierailija
7/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:45"]Tapaamisasiat lastenvalvojan kautta.[/quote]

Oon varovasti ehdottanu tätä miehelle, mutta ei kuulema aio mennä lastenvalvojalle

Ap

[/quote]

Miksi ei?
Jos ei kerro pätevää selitystä miksi ei, niin lähtisin kalppimaan. Jos ei voi mennä lastenvalvojalle, niin ei mene sen takia että tietää, ettei lastenvalvoja antais sille tapaamisoikeuksia, mihin taas kyllä on pätevä syy.

Vierailija
8/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:51"]

Ap

[/quote]

Miksi ei?
Jos ei kerro pätevää selitystä miksi ei, niin lähtisin kalppimaan. Jos ei voi mennä lastenvalvojalle, niin ei mene sen takia että tietää, ettei lastenvalvoja antais sille tapaamisoikeuksia, mihin taas kyllä on pätevä syy.

[/quote]

Kierrellen sanoo, ettei halua harmia exälle. Vähän outoa kyllä. Exää pitää välillä ymmärtää, kun meidän suhde on kai sille kova pala ja välillä taas exä on "vitun hullu" joka aiheuttaa vaan ongelmia..

ap

Vierailija
9/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:49"]

Kierrellen sanoo, ettei halua harmia exälle. Vähän outoa kyllä. Exää pitää välillä ymmärtää, kun meidän suhde on kai sille kova pala ja välillä taas exä on "vitun hullu" joka aiheuttaa vaan ongelmia..

ap

[/quote]

Jepjep, kaikki hankaluudet on vain exästä lähtöisin..

10/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kannustan: älä lähde kiertelyyn ja kaarteluun mukaan vaan kysy suoraan. Jokaisessa ihmisessä on vikoja, mutta väkivaltainen menneisyys tai hoitamaton päihdeongelma ovat sen luokan pulmia että silloin kannattaa miettiä tarkkaan mihin lähtee. 
P.S. Lastenvalvoja ei päätä eikä anna tapaamislupia. Sen voi tehdä vain oikeuslaitos. Lastenvalvojalle mennään tekemään sopimus jos vanhemmat yhdessä sen haluavat laatia vapaaehtoisesti.

Vierailija
11/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies nyt vaan rauhaan joksikin aikaa ja anna sen rauhassa selvitää sotkunsa ja lapsen tapaamiset.

Olet vain laastari sille tällä hetkellä ja piikki/kosto veemäiselle ex akalle joka todennäköisesti on sellaiseksi muuttunut vain ja ainoastaan sen miehen tarinoissa. Se ex voisI kertoa aivan toisenlaisen tarinan varmasti.

Mutta hiljaa ja varovasti hyvä tulee. Näitä on nähty niin monta joten usko vaikka tuntuisi pahalta että petyt suhteeseenne.

Vierailija
12/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:45"]

Tapaamisasiat lastenvalvojan kautta.

[/quote]

Hyvä idea paitsi ettei AP;lla ole mitään tapaamisoikeuksia lapsen suhteen.

Vierailija
13/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli/on samanlainen exä ja munkaan mies ei halua exälleen harmia, on kuitenkin hänen lastensa äiti ja näiden lähivanhempi. Eli kaikki harmi, joka koituu exälle, koituu välillisesti myös lapsille. Mun mielestä ymmärrettävää.

Me tavattiin puol vuotta eron jälkeen eli ero oli todella tuore. Silloin exän sanat myös satuttivat miestä, kyllähän exää tiesi 20v kokemuksella mistä naruista vetää.

Luin myös heidän sähköpostinvaihtoaan miehen pyynnöstä, hän halusi kuulla tekeekö jotain väärin, kun exä raivoaa. Ei tehnyt, exän jutut olivat ihan käsittämättömiä tyyliin, mies pyytää tavata lapsiaan ja exä vastaa raivoten miksei miestä kiinnosta omat lapset :-o

Tilanne oli ensimmäisen vuoden eron jälkeen todella tulehtunut, mies poti huonoa omatuntoa, kun exällä oli paha olla vaikka ero oli ihan yhteinen päätös terapioiden yms jälkeen.

Nyt pari vuotta eron jälkeen exä estää aina edelleen välillä tapaamiset, mutta loukkaamiset yms jäivät jossain vaiheessa pois. Ehkä vuoden päästä tilanne on jo taas parempi.

Eli yritä puhua miehen kanssa mistä tuulee, voi myös olla vain niin kiltti, että exällä on edelleen kuristusote.

Vierailija
14/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haiskahtaa Miehen sepustukset. Muista, että tiedät asioista juuri sen verran kun mies haluaa, etkä voi olla ollenkaan varma, että mies puhuu edes totta.

itse olen saanut puhelun exäni uudelta tyttöystävältä, kun tämä oli alkanut kyseenalaistamaan miehen juttuja. Muikki soitti mulle suoraan ja kysyi mun puolta meidän stoorista. Kuten arvata saattaa, hyvin erilainen oli stoori. No onneksi tytöllä oli "munaa" lempata mies heti kättelyssä. Oli haistanut peen puhumisen jo ennen kuin keskusteli mun kanssa. Yllättäen uskoi mun puolen stoorista. Noh, eipä mulla ollut syytä valehdella. Erosta jo ikuisuus ja mulla uusi elämä. 

Jos epäilyttää, niin todennäköisesti jutuissa jotain mätää. 

Vierailija
15/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina syytä pitää suhteessa tauko, jos mies ei kykene puhumaan exästä asiallisesti tai jos ex dominoi keskusteluja ja elämää kohtuuttomalla tavalla. Ihan vaan voi todeta, että otetaan vähän hitaammin, kun nämä menneisyyden haamut ovat noin vahvoja, ja jos tunteita on, niin katsotaan missä ollaan menneisyden suhteen esim. puolen vuoden päästä. Tekisin kyllä miehelle selväksi, että 

1) lasta ei hylätä

2) tapaamiset, elatusmaksut yms. pitää olla sovittu kirjallisena ja kommunikointi kirjallisena joko sähköpostitse tai tekstiviestein.

Kun asiat ovat selkeitä kummallekin osapuolelle, ei uuden suhteen tarvitse koko ajan terapoida tätä vanhan suhteen tilannetta. 

Näillä tiedoilla, mitä ap kertoi, ottaisin kyllä aikalisän ja voisinpa jopa kokonaan häipyä takavasemmalle.

Vierailija
16/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harmia siellä lastenvalvojalla muka exälle koituisi? Siellähän saa ensinnäkin tietoa niin huoltajuudesta, tapaamissopimuksista ja elareista. Toisekseen alstenvalvoja on puolueeton. Hän ei voi pakottaa kumpaakaan osapuolta kirjoittamaan sopimuksia. Jos jompikumpi ei allekirjoita, ei sopimusta siellä synny vaan asiat viedään oikeuteen. Tai viedään, jos halutaan lapselle turvattu ympåristö ja elatus.

Kyllä hälytyskellot soi ja kovasti, jos mies ei edes haluaisi käydä siellä lastenvalvojan luona. Sinne kun voi mennä myös yksin eikä exän kanssa.

Vierailija
17/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on postiivisia ja kannustavia ihmisiä taas tänään.....

Kuuntele Ap sydäntäsi äläkä näitä pahansuopia akkoja!

Vierailija
18/27 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 22:29"]

Kylläpä täällä on postiivisia ja kannustavia ihmisiä taas tänään.....

Kuuntele Ap sydäntäsi äläkä näitä pahansuopia akkoja!

[/quote]

No jaa, realistisia akkoja kumminkin.

Vierailija
19/27 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:51"]

Ap

[/quote]

Miksi ei?

[/quote]

ap

[/quote]

Selitys on outo, mun tutka kyllä piippailisi jo melkosen paljon. Miesystävälläsi riitaisa ero ja katkera ex  -  mulle se kertoisi jo paljonkin. En ehkä rupeaisi suhteeseen, en ainakaan jos en saisi oikeaasti tietää mitä on tapahtunut. Ihmettelen myös sitä, että haukkuu exaa hulluksi - mun mies ei ole moiseen haukkumiseen koskaan sortunut ( siis exästään, lapsiensa äidistä ) ja se kertoo munille, että on hieno mies. Ollut jo 20 vuotta.

Vierailija
20/27 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Valitettavasti miehestä, joka ehdottomasti "ei aio tehdä jotain", tulee mieleen ihminen jolla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Mietin tässä ihan lähipiiristä ihmistä, jolla on toi sama asenne lähes kaikkeen: hän on kyllä ihan itse sössinyt suurimman osan asioista. Esim. elarit maksoi kun jaksoi (yleensä ei), uhkaili lapsen äitiä että ottaa lapsen tältä kokonaan (mitään edellytyksiä yksin- tai lähihuoltajaksi ei ole) jne, mutta kuitenkaan ei suostunut neuvottelemaan asioista vaan kiukutteli kaikesta. Nykyisin tapaamiset lapsen kanssa sujuu, mutta terrorisoi lapsen äitiä haukkumalla ja jatkuvilla puhelinsoitoilla. Eli pidäpä, ap, tuntosarvet koholla että mistä oikeasti on kyse. Voihan se olla tietty, että sekä mies että exä ovat samanlaisia keskenkasvuisia kakaroita, jotka eivät osaa ottaa vastuuta omista asioista. Tai voin olla kokonaan väärässä, mutta oman kokemukseni perusteella päädyin johtopäätökseen pelkästään tuon yhden mainitsemasi lausahduksen perusteella. Ja ei, kyse ei ole omasta exästä, vaan ihan sukulaismiehestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi