Onko miehesi täydellinen isä?
Kommentit (5)
On. Ehkä epätäydellinen puoliso ja monella muulla tavalla vajavainen kuolevainen ihminen. Mutta lapselle täydellinen isä ja se on hänelle elämässä kaikkein tärkein asia.
Osaa hoitaa lapsen kaikki tarpeet, leikkii ja touhuaa yhdessä. Vaikka käy töissä ja tienaa rahat, että lapsella on hyvä koti, eikä puutu mitään, ehtii myös useimpina päivinä olla monta tuntia lapsen kanssa. Huomioi lapsen aamulla lähtiessään ja viikonloppuisin on kotona koko päivän ja herää aamulla tytön kanssa leikkimään ja aamupalalle, että äiti saa nukkua. Keksii aina jotain, mistä lapsi tulee iloiseksi jos meinaa harmittaa. Hupsuttelee, mutta opettaa myös kärsivällisesti oikeita asioita. Rakastaa lastaan koko sydämellään ja näyttää sen myös.
Ja paljon saa muita asioita anteeksi sillä, että on niin hyvä isä.
Täydellistä isää ei ole olemassakaan. Niinkuin ei täydellistä äitiäkään. Eikä lasta. Eikä koiraa. Eikä elämää. Olennaisempaa on se miten kykenee ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan niistä epäkohdistaan huolimatta. Ja kohtelemaan muitakin kunnioituksella. Tämän päivän ihmisen suurin ongelma on harja siitä että elämä ja reidet ja koti ja perhe vois olla täydellistä. Mulla soi hälytyskellot päässä tällaisen ihmisen kohdatessani, sillä silloin voi olla varma siitä että jossain päin on lahoaa ja pahasti. Täydellisyyteen pyrkiminen tarkoittaa usein sitä ettei halua nähdä realiteetteja ja kantaa vastuuta. Se on pakenemista.
Ei ole, ja jos nyt saisin valita niin valitsisin lapselle vähän paremman isän... Hän mm. pitää sopivana olla humalassa lapsen läsnäollessa (ei pysty ymmärtämään, mikä siinä on väärää jos kuitenkin paikalla on selvä aikuinen eli minä), ei oikein kykene empatiaan joten itkevä lapsi ei saa lohdutusta. Pistää usein omat tarpeensa lapsen tarpeiden edelle, esim. ulkoa tullessa alkaa väsätä itselleen ruokaa kun lapsi kitisee vieressä nälkää. Suhtautuu aika usein niin, että kyllä se lapsi huutaa saa (ikää 1v) eikä sillä ole mikään hätä vaikka se tuossa kiljuu pää punaisena.
Jooh.
Ihan yhtä paljon,kuin minä täydellinen äiti...