Raskausviikoista??? (nopea apua!!!)
Olen raskaana nyt 4+4 eli enkös olenkin viikolla 5 raskaana?
Kommentit (10)
ei välttämättä näy sydän vielä. itse kävin tolloin ja ei näkynyt, rv 6 näky jo.
Viikolla 4 eli 5. (viidennellä) viikolla.
Mä menisin kuudennella viikolla siis 5+(x määrä päiviä siihen päiviä päälle).
Mutta kertaakaan en ole mennyt ja aina on lapsi löytynyt vatsasta. :D
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 09:24"]
Olen raskaana nyt 4+4 eli enkös olenkin viikolla 5 raskaana?
[/quote]
Tulkintakysymys. Olet viikolla 4+4, mutta viidennellä viikolla. Sitten pitäisi tehtää tarkoittaako tuo varhaisultran vk 5 siis rv5+ vai viidettä raskausviikkoa. Ei sinne liian aikaisinkaan kannata rynniä, jos raskaus onkin alkanut oikeasti hieman myöhemmin (pari päivääkin merkitsee paljon tuossa vaiheessa raskautta). Jos sykettä ei löydykään voi olla ihan kyse siitä, että on ultrattu liian aikaisin.
En usko, että viikolla 5+0-5+6 vielä sykttä välttämättä näkyisi. Hyvällä tuurilla voi näkyä, mutta tulee turhaa huolta vaan, jos ei näy. Seitsemännellä viikolla eli 6+0 alkaen on jo aika hyvät mahdollisuudet sykkeen näkymiselle ultrassa. Yleensä yksityiset lääkäriasemat suosittelevat odottamaan, että viikkoja on omien laskujen mukaan vähintään 7+0 (eli on kahdeksannen viikon alussa) kun menee varhaisultraan. Tämä siksi, että raskauden kesto voi heittää muutamalla päivällä omista laskuista (ovulaatio ei ole kaikilla naisilla kiertopäivänä 14) ja viikkoja voi oikeasti olla vähemmän.
Eli "kaiken järjen mukaan" nyt voisi jo mennä varhaisultraan? Terveystalo mainostaa, että viikolla viisi saisivat mahdolliset sydänäänet kuuuviin. Voikohan tämä käytännössä pitää paikkaansa? :O
Eli turvallisempaa olisi, jos menisi viikolla 6 varhaisultraan? Taidanpa sinne asti kyllä odottaa...