Väitän, että narsistit (persoonallisuushäiriöiset) ovat paholaisen kätyreitä
Jos heiltä puuttuu empatia ja omatunto. Niin näinhän asia sitten on.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no hei siihen syynsä. Narsismin takana on aina varhainen, vakava trauma. Se paholainen tässä on se ihminen, joka on vauvalle noin vakavan trauman aiheuttanut, ettei hän pysty koskaan tuntemaan normaalisti.
On paljon traumatisoituneita esim hyväksikäytettyjä ihmisiä joilla on ollut vaikeaa, mutta eivät silti vahingoita muita, koska eivät halua vahingoittaa. Samoin narsisti voi aikuisena valita mitä tekee.
On valheellista väittää, etteikö aikuinen narsisti tahallaan valitsisi mitä tekee.
Narsistia ymmärtävät vaan ne joiden kohdalle paha ei ole vielä osunut.
Narsistia voi verrata aivovamman saaneeseen henkilöön. Narsistin aivot ovat vammautuneet varhaislapsuudessa, ja totta, aivot ovat elastiset ja joskus narsistisista piirteistä kärsivä ihminen voi terapian avulla kuntoutua, ihan kuten se aivovammapotilaskin vammastaan. Ja kaikki aivovammapotilaat, kuten eivät kaikki varhaislapsuudessa traumatisoituneetkaan, eivät tosiaan vahingoita muita, mutta riippuen aivojen kohdasta joka vammautuu, voi aivovammapotilaan persoonallisuus/käyttäytyminen muuttua hyvinkin toksiseksi ympäristölleen. Aivan kuten narsistilla on käynyt.
Mutta harva narsisti tuohon mahdolliseen kuntoutusprosessiin kykenee. Sillä aivan kuten esim. aivoverenvuodon saanut ihminen ei useinkaan tunnista vamman tuomia fyys. ja psyykkisiä rajoitteitaan, vaan kuvittelee voivansa elää ihan kuten ennenkin vaikka kävely ei onnistu, toinen puoli kehosta ei toimi ja puhe on siansaksaa, ja suuttuu jos muut ihmiset näin väittävät. Samoin se narsisti ei omaa tilaansa ja käytöksensä tuhoavuutta tunnista.
Ymmärtäminen ja hyväksyntä on täysin eri asioita. Ja jos ei ymmärrä mitä narsismi oikeasti, pohjimmiltaan on, ei ole millään tavalla kykenevä syyttämään toista ihmistä narsistiksi. Kun eihän sitä tiedä edes, mistä syyttää, jos ei narsistia ymmärrä!
Käytöstä ei toki missään nimessä voi hyväksyä, mutta se pitää hyväksyä että narsistin "aivovammaa" ei käytännössä koskaan voi korjata, koska narsistin sairaudentunto ja halu kehittää itseään puuttuu täysin. Jos narsisti näihin kykenisi ja voisi käytöstään valita, hän ei olisi narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on narsisti ja hänellä on ns tyhjä katse. Ihan kuin häneltä puuttuisi sielu. Ei ole koskaan itkenyt eikä nauranut. Jotain häikkää on.
Kuulostaako tämä hullulta teistä?
Aikoinaan kun olin parisuhteessa naisen kanssa jota rakastin ja hän väitti rakastavansa minua. Käsittääkseni petti koko ajan mutta syytti minua siitä, mitä en todellakaan tehnyt.
Oli väkivaltainen välillä, sitten pyyteli anteeksi. Minulla ei saanut olla yhtäkään naispuolista kaveria. Kaikki täytyi poistaa.
Seksi oli kyllä hyvää, mutta kun hän tuli päälleni ratsastamaan ja katsoin silmiin, olivat ne kuin jonkin tuhat vuotta eläneen lähes mustat silmät. Kuvittelenko vain?Et kuvittele. Moni on kertonut narsistin silmistä jotka muuttuvat.
Oikeasti? Kun se suuteli minua niin katsoi silmiin. Sitten kun oli tod näköisesti käynyt panolla ( merkkejä aika paljon ) niin silmät harotti muualle. Naidessa tai raivostuessaan tosiaankin hällä oli jonkinlainen tyhjä katse, jossa tuntui että koko silmien väri, pupillit tjs muuttuivat
Miten nämä pupillien laajenemiset ja silmien harottamiset itsessään liittyvät narsismiin?
Narsismin ja Aspergerin oireissa on yllättävän paljon päällekäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Narsismin ja Aspergerin oireissa on yllättävän paljon päällekäisyyksiä.
Assit eivät osaa manipuloida ja teeskennellä. Suorapuheisuus ja toisaalta myös shutdownit nähdään narsistisina ominaisuuksina.
Vierailija kirjoitti:
^ Mitä tuo shutdown tarkoittaa?
Ärtyneen oloinen, ei puhu mitään, viihtyy omissa oloissaan koska asioiden käsittely niin helpompaa. Itse assina olen tuollainen varsinkin jos olen stressaantunut. Saatan olla jopa parikin viikkoa aikalailla mykkä.
Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puuttuvat oireet, jotka ovat liitetty normaalisti mielenterveysongelmiin. Tämän takia vakavastikin häiriöstä kärsivää henkilöä on vaikea tunnistaa psyykkisesti sairaaksi. Narsisti saa usein terrorisoida hyvin pitkään epäsosiaalisesti kaikkia ympärillä oleviaan, ennen kuin häntä voidaan pitää psyykkisesti ongelmaisena.
Narsisti on psyykkisesti sairas.
Jotenkin hirveää, että he koko elämänsä tavallaan yrittävät selvitä noilla keinoilla, että vahingoittavat muita.
Hukattuja sieluja...ei parannettavissa.
”Lapsilla on toivoa, aikuinen tuskin paranee”
Jüriloon ennuste aikuisen psykopaatin parantumiselle on karu. Lääkitystä ei ole, eikä terapialla voi kehittää myötätuntoa, jota ei ole koskaan ollutkaan.
Psykiatrilta saadut puhtaat paperit ovat hänen mukaansa merkki lähinnä siitä, että tämä on onnistunut kietomaan terapeutin sormensa ympärille.
– Lankaan on menty lukemattomat kerrat, kuvitellaan että psykopaatti on aidosti muuttunut.
Käytännössä ainoa keino saada psykopaatti muuttamaan käytöstään on silloin, jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin häiriintyneestä käytöksestä on haittaa.
Kyllä olen monesti itsekin miettinyt ja ihan tosissani! Eräs narsku kuulemma syntyikin punaisin silmin, siis itse silmät ei ne valkuaiset punaisina. En ole ollut itse todistamassa, mut äitinsä kertonut. Voiko olla oikeasti mahdollista,en sit tiedä. Jo luonteen ,sen pimeän puolen, jonka uhri näkee ja saa tuta kahden kesken,perusteella uskon heidän oikeasti palvelevan pahaa ja jännästi usein menestyvät myös hyvin työ ym.elämässä, et minkä voiman avulla? Ja palvovat usein rahaa, itseään kaikkivoipana/ulkonäköään jne. Just se pimeä raivo niissä on myös kuin suoraan s***anasta:( Ja kylmät, tyhjät,sieluttomat silmät,hrrrrr
Lapsuuden traumat aiheuttavat narsismia. Eivät he tee sopimusta pimeän kanssa, vaan heistä väkisin tehdään sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen monesti itsekin miettinyt ja ihan tosissani! Eräs narsku kuulemma syntyikin punaisin silmin, siis itse silmät ei ne valkuaiset punaisina. En ole ollut itse todistamassa, mut äitinsä kertonut. Voiko olla oikeasti mahdollista,en sit tiedä. Jo luonteen ,sen pimeän puolen, jonka uhri näkee ja saa tuta kahden kesken,perusteella uskon heidän oikeasti palvelevan pahaa ja jännästi usein menestyvät myös hyvin työ ym.elämässä, et minkä voiman avulla? Ja palvovat usein rahaa, itseään kaikkivoipana/ulkonäköään jne. Just se pimeä raivo niissä on myös kuin suoraan s***anasta:( Ja kylmät, tyhjät,sieluttomat silmät,hrrrrr
Aivan. Ja puhutaan narstien uhreista? Ja kuinka vaikeaa niistä suhteista on lähteä. Itsetunto muserettu yms.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella voi olla verenpurkaumat silmissä jos pää on ollut puristuksissa pitkään synnytyskanavassa ja on ollut synnytys vaikea. Kaikelle on ihan lääketieteellinen selitys.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden traumat aiheuttavat narsismia. Eivät he tee sopimusta pimeän kanssa, vaan heistä väkisin tehdään sellaisia.
Eiks ne voi valita hyvän ja pahan välillä? Eli ovat sitten pahoja. Tekevät vain pahaa...jos joku edes sanoo oman mielipiteensä niin sekin on narsistille uhka. Alkaa kostamaan.
Kaikki joista en syystä tai toisesta tykkää on narskuja mt ongelmaisia. Niin ja paholaisen kätyreitä. Minä kun kristittynä tykkään Jeesuksesta ja Helen Blavatskyltä johdetuista opeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ne voi valita hyvän ja pahan välillä? Eli ovat sitten pahoja. Tekevät vain pahaa...jos joku edes sanoo oman mielipiteensä niin sekin on narsistille uhka. Alkaa kostamaan.
Lisäys eli jos se mielipide poikkeaa narsistin mielipiteestä niin narsisti kokee sen uhkaksi. Alkaa kosto. Ja järkipuhe ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joista en syystä tai toisesta tykkää on narskuja mt ongelmaisia. Niin ja paholaisen kätyreitä. Minä kun kristittynä tykkään Jeesuksesta ja Helen Blavatskyltä johdetuista opeista.
Mutta on aika synkkä kohtalo olla narsistinen persoonalliduushäiriöinen. Kun sulta puuttuu sairauden tunne etkä hae apua.
Synkkä kohtalo myös läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no heillä on siihen syynsä. Narsismin takana on aina varhainen, vakava trauma. Se paholainen tässä on se ihminen, joka on vauvalle noin vakavan trauman aiheuttanut, ettei hän pysty koskaan tuntemaan normaalisti.
Syynsä? Mutta eivät hae apua vaan manipuloivat, valehtelevat yms. Ja jatkavat ketjua loputtomiin . Onko hyväksyttävää? Moraali?
Kaikkiko? Onko näin? Mistä tiedät? Minusta tuollaisten väitteiden julkinen heittäminen on moraalitonta.
Samaa mieltä olen, että aikuisten narsistien pitäisi hakea tukea kaidalla tiellä pysymiseen, mutta mitä tukea heille on? Lapsille apu tietysti pitäisi tariota pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä voivat valita ja mitä kukakin valitsee, mutta ihan terveillekin ihmisille hyvänä pysyminen on välillä haastavaa ja tuhmia tehdään. Mieti millaista narsistin tai psykon elämä sitten on.