Väitän, että narsistit (persoonallisuushäiriöiset) ovat paholaisen kätyreitä
Jos heiltä puuttuu empatia ja omatunto. Niin näinhän asia sitten on.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia narsisteja ovat ne, jotka manipuloivat sut uskomaan että olisit itse narsisti.
Narsistit kertovat uhritarinoita joissa osat on käännetty päälaelleen. Jos narsisti tietää olevansa narsisti, hän on luonnollisesti narsistin uhri. Tarina on varastettu hänen omalta uhriltaan ja osasia vaihdettu sopimaan nykytilanteeseen. Lopulta korttitalo romahtaa, ennemmin tai myöhemmin.
Narsistit on säälittäviä reppana luusereita , mutta lentävät apinat on vielä säälittävämpiä , suorastaan naurettavia !
Minulla on valokuvissa tyhjä katse mutta olen ollut hyvin ujo introvertti, silmissä on vähän kieroutta toisesssa silmässä joten katse ei kohdistu, ja olen hyvin empaattinen. Olenko siis narsisti koska katseeni on ns.tyhjä?
No nyt jäitä hattuun! Tunne-elämältään pahasti vaurioituneita ja dissojahan ne siellä b-tyypin häiriökirjolla ovat, mutta jätetäänhän nyt kuitenkin salaliittoteoriat hulluille. Ei itse tarvitse ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että narsisteilta puuttuu säikähdysreaktio? Jos vaikka läpsäyttää käsiä narsistiksi epäilemänsä naaman edessä niin narsisti ei säikähdä saati räpytä silmiään?
Joo on tuolla se selviää. Johan loppuu terapeuteilta ja poliiseilta hommat.
Tulehan siihen läpsyttelemään niin sinulle narsissit näytän.
– Lääkärit eivät käytä pahuus-käsitettä, sillä se on hyvin moraalinen käsite, eikä pahuutta voi mitata, vastaa oikeuspsykiatri Alo Jüriloo.
– Sen sijaan psykopatia on aika lähellä sitä, mitä yleensä pahuudella tarkoitetaan
Psykopatian erityispiirteitä ovat äärimmäinen itsekkyys ja välinpitämättömyys sekä kyvyttömyys empatiaan. Toisaalta siihen kuuluu myös alentunut kyky tuntea ahdistusta ja syyllisyyttä.
Psykopatiaakin laajemman ja synkemmän määritelmän pahuudesta antaakin Jüriloon mukaan kolmen luonteenpiirteen yhdistelmä, jota psykiatripiireissä kutsutaan pimeäksi triadiksi, englanniksi termi on "dark triad".
Näihin kolmeen piirteeseen kuuluvat psykopaatin tunnekylmyys, narsistin ylimielisyys ja manipulointitaito sekä machiavellismi eli laskelmoiva oman edun tavoittelu ja halu käyttää muita ihmisiä pelinappuloina.
– Psykopaattisessa kehityksessä oleellista on, että uhkarohkeuden ja pidäkkeettömyyden lisäksi mukaan tulee ilkeys eli halu vahingoittaa muita.
Pahuuden monimutkainen kokonaiskuva alkaa täsmentyä.
Niin, no heillä on siihen syynsä. Narsismin takana on aina varhainen, vakava trauma. Se paholainen tässä on se ihminen, joka on vauvalle noin vakavan trauman aiheuttanut, ettei hän pysty koskaan tuntemaan normaalisti.
Voisihan sitä käyttää termiä paha kun käytetään Psykopatiaakin laajemman ja synkemmän määritelmän pahuudesta antaakin Jüriloon mukaan kolmen luonteenpiirteen yhdistelmä, jota psykiatripiireissä kutsutaan pimeäksi triadiksi, englanniksi termi on "dark triad".
Näihin kolmeen piirteeseen kuuluvat psykopaatin tunnekylmyys, narsistin ylimielisyys ja manipulointitaito sekä machiavellismi eli laskelmoiva oman edun tavoittelu ja halu käyttää muita ihmisiä pelinappuloina.
– Psykopaattisessa kehityksessä oleellista on, että uhkarohkeuden ja pidäkkeettömyyden lisäksi mukaan tulee ilkeys eli halu vahingoittaa muita.
Pahuuden monimutkainen kokonaiskuva alkaa täsmentyä. termiä kiltti. Liiallinen kiltteys syö ihmistä henkisesti .. ja aiheesta on kirjoitettu kirjojakin esim ”kiltteydestä kipeät”.
Pahuudesta sitten ei saa puhua?!
Vierailija kirjoitti:
Niin, no heillä on siihen syynsä. Narsismin takana on aina varhainen, vakava trauma. Se paholainen tässä on se ihminen, joka on vauvalle noin vakavan trauman aiheuttanut, ettei hän pysty koskaan tuntemaan normaalisti.
Syynsä? Mutta eivät hae apua vaan manipuloivat, valehtelevat yms. Ja jatkavat ketjua loputtomiin . Onko hyväksyttävää? Moraali?
Vierailija kirjoitti:
Niin, no hei siihen syynsä. Narsismin takana on aina varhainen, vakava trauma. Se paholainen tässä on se ihminen, joka on vauvalle noin vakavan trauman aiheuttanut, ettei hän pysty koskaan tuntemaan normaalisti.
On paljon traumatisoituneita esim hyväksikäytettyjä ihmisiä joilla on ollut vaikeaa, mutta eivät silti vahingoita muita, koska eivät halua vahingoittaa. Samoin narsisti voi aikuisena valita mitä tekee.
On valheellista väittää, etteikö aikuinen narsisti tahallaan valitsisi mitä tekee.
Narsistia ymmärtävät vaan ne joiden kohdalle paha ei ole vielä osunut.
Jep samoin suvackit...eli mukamas liberaalit, antifa, lgbtq, feministit yms...
Vierailija kirjoitti:
Reppanoita ne on eikä paholaisia. Eipäs nyt liioitella siellä.
Toivottavasti osuu sunkin kohdalle "reppana". Sitten lässyttelette veikeitä. On hauskaa👅💩😈
poliitikot etenkin ja nyt noi MARINistit on kyllä tosi pahoja, oikeita narsistien äitihahmoja.
Eivät kaikki narsistit ole omatunnottomia, vaikka moni toki onkin mulkkuja ja muilla tavoin herkästi reagoivia. Kannattaa huomioida sekin, että yllättävän usein todella mulkkuja ihmisiä löytää myös ihan tavan tyypeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on narsisti ja hänellä on ns tyhjä katse. Ihan kuin häneltä puuttuisi sielu. Ei ole koskaan itkenyt eikä nauranut. Jotain häikkää on.
Kuulostaako tämä hullulta teistä?
Aikoinaan kun olin parisuhteessa naisen kanssa jota rakastin ja hän väitti rakastavansa minua. Käsittääkseni petti koko ajan mutta syytti minua siitä, mitä en todellakaan tehnyt.
Oli väkivaltainen välillä, sitten pyyteli anteeksi. Minulla ei saanut olla yhtäkään naispuolista kaveria. Kaikki täytyi poistaa.
Seksi oli kyllä hyvää, mutta kun hän tuli päälleni ratsastamaan ja katsoin silmiin, olivat ne kuin jonkin tuhat vuotta eläneen lähes mustat silmät. Kuvittelenko vain?
Kiihottuneen ihmisen pupillit laajenee. Pupillit laajenee myös kun ihminen tuntee kipua. Toisilla laajentuminen on voimakkaampaa kuin toisilla. Teit siis havainnoin että hänen mielihyväkeskus toimii normaalisti ja hän tuntee nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on narsisti ja hänellä on ns tyhjä katse. Ihan kuin häneltä puuttuisi sielu. Ei ole koskaan itkenyt eikä nauranut. Jotain häikkää on.
Kuulostaako tämä hullulta teistä?
Aikoinaan kun olin parisuhteessa naisen kanssa jota rakastin ja hän väitti rakastavansa minua. Käsittääkseni petti koko ajan mutta syytti minua siitä, mitä en todellakaan tehnyt.
Oli väkivaltainen välillä, sitten pyyteli anteeksi. Minulla ei saanut olla yhtäkään naispuolista kaveria. Kaikki täytyi poistaa.
Seksi oli kyllä hyvää, mutta kun hän tuli päälleni ratsastamaan ja katsoin silmiin, olivat ne kuin jonkin tuhat vuotta eläneen lähes mustat silmät. Kuvittelenko vain?Et kuvittele. Moni on kertonut narsistin silmistä jotka muuttuvat.
Oikeasti? Kun se suuteli minua niin katsoi silmiin. Sitten kun oli tod näköisesti käynyt panolla ( merkkejä aika paljon ) niin silmät harotti muualle. Naidessa tai raivostuessaan tosiaankin hällä oli jonkinlainen tyhjä katse, jossa tuntui että koko silmien väri, pupillit tjs muuttuivat
Naurahdin. Sinun naisella oli silmissä karsastus. Käyttikö hän silmälaseja kenties muuten? Se voi selittää lähelle katsomisen vaikeuden ja karsastuksen.
Olenkohan nähnyt narsistin raivoavan? Korvilla kuullessa aivan käsittämättömän raivokasta juttua. Sitten kun katsoo naaman ja katseen ja puheen yhteyttä niin vahamainen naamio ja tyhjä katse yllättävät. Raivoajan naama ja juttujen sisältö ei kohtaa. Pupillien pienuuden olen pannut merkille myös. Henkilö voi olla kiihdyksissä tai näyttää ystävälliseltä mutta pupillit pienet pisteet.