Äiti maksoi siskokset lomamatkalle
Mitä tästä ajattelet? maksaisitko itse (täysi-ikäiset) lapsesi lähtemään kahdestaan reissuun, joka luultavasti sisältäisi lähinnä auringossa makaamista, shoppailua ja biletystä, mutta se myös voisi tuoda näitä erilleen kasvaneita siskoksia yhteen?
p.s. minä olen toinen näistä siskoista
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:28"]
Oikeastiko joku maksaa täysi-ikäisten lastensa matkustelun??? Okei tajuun jos joku synttäri tms lahja mutta muuten, mitä ihmettä??:D
[/quote]
Minä kysyin lapseni perheeltä lähtevätkö matkalle jos minä maksan ja heille jää vain matkakassan hankinta. Olemme itsekin menossa mukaan, Ihanaa viettää aikaa heidän kanssaan ja aikaa heidän jälkikasvun kanssa.
t. matkan maksaja
Meillä on tehty niin, että aikuiset lapset saavat maksaa minun matkani. Olen aikani heitä elättänyt, nyt saavat maksaa sen takaisin. Ei äidin tarvitse käyttää rahojaan aikuisiin lapsii, päinvastoin on kivampaa.
Tietenkin maksaisin, jos olisi varaa ja lapset vaikka opiskelijoita. Tässä ei ole tippakaan kyse läheisriippuvuudesta, vaan perheiden ja ihmisten toimintatavoista. Äitini aina vilpittömästi ihmetteli varakasta naapuriaan, jolla oikein oli periaatteena, ettei missään nimessä anna mitään lapsilleen, kun näillä oli opinto- ja asuntovelat ja pienet lapset. Nyt sitten lapset on viiskymppisiä ja saa valtavat perinnöt, kun eivät niitä oikeastaan enää tarvitse. Meillä taas aina on autettu ja annettu omista, pienistäkin tuloista puolin ja toisin ja usein vaan ihan ilahduttamis tarkoituksessa. Veljeni antoi just mulle kahden hengen matkan synttärilahjaksi "kun sinä tykkäät matkustaa".
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:04"]
En maksaisi. Täysi-ikäisyys tuo mukanaan sen, että opettelee maksamaan itse matkansa.
[/quote]
Matkaa ei pyydetty, se annettiin, lähti siis äidin omasta aloitteesta emmekä ikinä ole odottaneet äitimme moista edes ehdottavan. Olemme siskoni kanssa molemmat opiskelijoita, sisko asuu vielä kotona. Molemmat käymme töissä koulun ohella josta saa hitusen ekstraa (minä lähinnä vain kuukausittaiseen elämiseen). Olemme aiemmin omat reissumme (lähinnä suomen sisäisiä reissuja tullut omakustanteisesti tehtyä) itse maksaneet.
[/quote]
Niin? Tuo on teidän tilanteenne, meillä tilanne on toisenlainen. Jos meillä äiti ei maksa, ei se tarkoita, että sinun äitisi ei saisi/voisi maksaa.
Kysyit, mitä tästä ajattelen ja usko tai älä, minun mielipiteeni asiasta on yhä yhtä hyvä kuin sinunkin. Jos et kestä sitä, että jotkut ovat aikuisempia kuin sinä eivätkä ole läheisriippuvaisia ja äidin määrättävissä, niin älä sitten kysele mielipiteitä.
Napanuora kannattaa katkaista ajoissa! Itse maksettu matka on makeampi ihan niin kuin teinillä on itse säästetyillä rahoilla hankittu laukku hintaansa arvokkaampi. Kun näkee matka eteen vaivaa, sitä osaa arvostaa.