Uskaltaako 11-vuotiaan tytön laskea jääkiekkopeliin?
Haluaisi mennä kavereidensa kanssa. Luin kuitenkin eräästä tytön blogista ottelussa olevan villiä meininkiä, alkoholia, väkivaltaa, ja verenmakusuussa kannattamista. Aiheesta olen lukenut myös eräältä foorumilta, mutta se on tarkoitettu jääkiekon ammattilaisille. Uskaltaako laskea otteluun ilman vanhempia? Meistä ei kumpaakaan jääkiekko kiinnosta äitiä eikä isää. Pitäiskö uhrautua tytön vuoksi?
Kommentit (61)
Tämä on viides kausi meillä kun kausikortit omaamme ja lapset ovat 7 ja 10 vuotiaita. Nykyisin lapset istuu joka pelissä omien kavereidensa kanssa toisaalla ja me aikuiset toisaalla. Menee usein ettemme näe heitä kuin pelin lopussa vasta. Koskaan en ole vielä väkivaltaan kaukalon ulkopuolelle törmännyt tai muuhunkaan pelottavaan käytökseen ja käydään perheenä siis melkeimpä joka peli katsomassa. Sinuna siis uskaltaisin.
Käsittääkseni tuon blogin tyttö on vanhempi, kuin yksitoistavuotias, mutta surullinen on meininki.
Minä en laskisi ilman aikuista. Olen toiminut järjestyksenvalvojana kiekkopelissä ja kielenkäyttö on ihan hirveää, vitut ja perkeleet lentävät, buuataan, yms. Tuon ikäinen lapsi ei välttämättä ymmärrä pelin tapahtumiakaan kuten rangaistuksia, ja valitettavia tappeluita ja taklauksia, miksi toiseen sattuu. Aikuisen olisi hyvä olla selittämässä lapselle asioita. Puhumattakaan jos hänen joukkueensa menee häviämään. Sydäntä särkee nähdä niitä lapsia kyyneleet silmissä, joille joku aikuinen käy haistattelemassa häviöstä. Pitäisin neljää- viittätoista tarpeeksi kypsänä lapsena katsomaan yksin kiekkoa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:30"]
Jos lapselle ovat tuttuja huudot "saatanan homo" tai "vedä sitä turpaan" tai "hakkaa saatana siltä hampaat suusta" niin ilman muuta lapsi voi otteluun mennä.
[/quote]
Minkä joukkueen pelistä nämä ovat?
[/quote]
Jokereiden pelissä tuollaisia olen kuullut.
Paljonko järkkäreille muuten maksetaan noista Liigapeleistä?
Moni seura, oman poikani mukaanlukien hoitaa valtaosan järkkäritoiminnasta vapaaehtoistyöllä meistä vanhemmista, ja vain muutama on ns. ammattitaitoinen järkkäri. Itse olen toki käynyt järjestyksenvalvojakurssin.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:46"]
Ai kauhea tuota blogia :D
[/quote]
Mitä niin kauheaa tuossa blogissa on? Sievä tyttö, jolla on hyvin vahva näkemys.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:58"]
Moni seura, oman poikani mukaanlukien hoitaa valtaosan järkkäritoiminnasta vapaaehtoistyöllä meistä vanhemmista, ja vain muutama on ns. ammattitaitoinen järkkäri. Itse olen toki käynyt järjestyksenvalvojakurssin.
[/quote]
Missä hallilla näin toimitaan?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:58"]
[/quote]
Eipä taida olla liigapeleistä kyse..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 21:33"]
Jos lapselle ovat tuttuja huudot "saatanan homo" tai "vedä sitä turpaan" tai "hakkaa saatana siltä hampaat suusta" niin ilman muuta lapsi voi otteluun mennä.
[/quote]
[/quote]
Jokereiden pelissä tuollaisia olen kuullut.
[/quote]
Yllättääkö, että myös toi blogisti käy Jokereiden pelissä :D
Ei toi bloggari voi mitenkään olla 11 jos juo isänsä kanssa alkoholia. Tai sitten on hyvin huonot vahnemmat.
Minä menisin AINAKIN ekalle reissulle mukaan! Näkisit itse mikä on meininki ja miten tyttäresi reagoi tapahtumiin/huuteluun pelissä, mikä siellä on meininki jne. Toisella kerralla on jo sitten huomattavasti helpompi laskea menemään yksin, kun tiedät itsekin minne tyttösi päästit :) Ainakin Kalpan peleissä lauantain pelit on niitä pahimpia-> ihmiset juo kaljaa, jolloin melutaso on katossa kuten myös aggressiot, huutelut jne. Arkipäivinä huomattavasti "siistimpi" meno.
Onko ton bloggarin poikaystävä joku jääkiekkoilija? Vai miten sille voi olla noin elämää suurempi asia toi laji. Ja miksi vastaa lukijoilleen kommentteihin noin inhottavasti?
Tuo voi olla ihan järkevä neuvo, että menet mukaan ekaan peliin. Kalpafanit on ainakin meillä Jyväskylässä ne kilteimmät fanit. vaikka peleissä onkin paikallisottelun tuntu. Mutta yleensä ne idioottihuuteliat eivät olekaan faniryhmää vaan idiotteja, joita valitettavasti aina mahtuu useamman tuhannen ihmisen joukkoon muutamia.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:17"]
Onko ton bloggarin poikaystävä joku jääkiekkoilija? Vai miten sille voi olla noin elämää suurempi asia toi laji. Ja miksi vastaa lukijoilleen kommentteihin noin inhottavasti?
[/quote]
Katoppa vähän millasia kommentteja se saa? Sinäkö vastaisit kirkkain silmin kiitollisena?
http://chicago187.blogspot.fi/2013/09/orvonpaiva.html
http://chicago187.blogspot.fi/2013/09/oh-breeze.html
http://chicago187.blogspot.fi/2013/09/backhand-forehand-boom-boom-boom.html
http://chicago187.blogspot.fi/2013/09/last-days-of-summer.html
Pidemmälle en jaksanut edes selata...
Kyllä mua vähän arveluttaisi miksi se tyttö sinne jääkiekkopeliin haluaa.. Itse en keksisi yhtään hyvää syytä, enkä lasta sinne laskisi. Ei ole tuon ikäisen paikka siellä kaikkien kirosanojen ja kentällä tapahtuvan mäiskeen keskellä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:32"]
Kyllä mua vähän arveluttaisi miksi se tyttö sinne jääkiekkopeliin haluaa.. Itse en keksisi yhtään hyvää syytä, enkä lasta sinne laskisi. Ei ole tuon ikäisen paikka siellä kaikkien kirosanojen ja kentällä tapahtuvan mäiskeen keskellä.
[/quote]
Ei kannata muuten päästää kouluunkaan. Kotiopetus on paras paikka. Olen kuullut, että nykyään jopa alakoululaiset huutelevat sellaisia veesanoja siellä:(
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:32"]
[/quote]
Ei kannata muuten päästää kouluunkaan. Kotiopetus on paras paikka. Olen kuullut, että nykyään jopa alakoululaiset huutelevat sellaisia veesanoja siellä:(
[/quote]
Koulussa lapsi on samanikäisten parissa. Lätkäottelussa taas on aikuisia, jotka lapsi ottaa helpommin esikuvakseen. Siskoni vanhin poika veti ensikänninsä jääkiekko-ottelussa 14-vuotiaana. Mites muutenkaan ku isojen makeiden poikien vaikutuksesta.
Mitä tohon bloginsa mainostajaan tulee, olet ruma ja blogisi ei kiinnosta ketään.
[/quote]