~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~
Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?
Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :)
kaunisikävä, kp9
Kommentit (437)
Mie hyppäsin kesäkuisista sitten tänne.
Viime kierron menin tosi rennosti ja osasin olla stressaamatta tästä vauvahankkeesta. Nyt kun alko menkat niin aloin heti stressaamaan ja tuo yk5 tuntuu hirveen masentavalta.
Pakko hommata kaikki mahdolliset tikut, tabletit ja härpäkkeet jotta alkais tärppäämään :)
Fanu kp 1/27-30 ja yk5.
Tsemppiä Fanu, toivotaan, että tuo 5 kerta toisi tullessaan sen plussan. Ei kannata masentua, kyllä se vielä sieltä tulee. Tsemppiä!!
Joo...oviksen jälkeistä aikaa siis elellään ja jännäillään. Syön siis Lugesteron kuuria parhaillaan ja sehän tuo tullessaan ns. perinteiset raskausoireet vaikkei raskaana olisikaan eli turvonneen olon ja rintojen arkuuden yms. eli täällä turha tarkkailla nyt oireista kun voivat olla yhtä hyvin tuon hormonin aikaansaamia. Mutta saapi nähdä milloin nyt on menkkojen alkamispäivä. Tässä olen elänyt siinä ajatuksessa (mitä en tietenkään toivo) että menkat alkais tämän viikon su...mutta mutta. Kun tuo ovis oli viime torstaina ois menkkojen alku sitten vasta ens viikon alussa. Tämä hormoni kun on mulle uus tuttavuus, primolutin kanssa tilanne oli "aina eli 2 kertaa" se, että menkat alko neljäntenä päivänä kuurin loputtua mutta onko Lugesteronin kanssa sama jääpi nähtäväksi. Varmaa on ainakin se, että loppuviikosta jännätään täällä miten käy. Taas "uusi" tilanne. :-)
Tsemppiä kaikille ja plussia toivon heinäkuulle mahdollisimman monelle meistä!!
Kaunisikävä: Juu, ihan vielä en uskalla plussanneisiin, katsotaan loppu viikosta sitten :)
Lapinnoita: Hyvin on taas ovisaikaan puuhasteltu teikäläisen luona :D Toivottavasti tärppäis :)
Kiitos Jee, jippii ja varovaisista onnitteluista :D
On: Tänään tuli sitten postissa testejä! :D Tilasin niin paljon viime viikolla, aattelin että ei sit seuraavissa kierroissa tarvi het tilailla joten otin ja tein het kolme testiä :D Kyllähän siellä jokaisessa kolmessa oli vaalean punainen viiva tummanpunaisen rinnalla. Tänään siis dpo 9-11 suurinpiirtein.. Kp 23/28.. Joten, vielä ei ole täti myöhässä :D Hieman ehkä jopa ihmettelen tuota että lauantaina jo näkyi viivasta :o Mitäköhän tarkoittaa? Mulla on puntarin toises pääs rypäkeraskaus ja toises pääs kaksoset :D :D Hei, voisin ehkä jopa oikeesti suositella noita Gelee Royaleja! Koska kierron alusta on ollut ihan erilainen ja ovis oli erilainen..
Ihanan sekaisia viestejä näköjään kirjoittelen, voisi oikolukea ennenkuin painaa lähetä-nappulaa :) Eli tarkennuksena, tädin tulemispäivä olisi torstaina.. Joten vaikka testit plussaa näyttää, niin en vielä uskalla juhlia :)
Täällä mennään niin vauhdilla eteenpäin ettei perässä tahdo pysyä! :D
Pikkuinenmyy, varovaiset onnittelut täältäkin, tosi hienoa! :)
80Emilia, äläs vielä menetä toivoa! Muakin kyllä ihmetyttää kovasti tämä oma olo, en ymmärrä yhtään sitä ovista. Tänään tuntu ihan, että menkat ois alkanu ku niin märkä olo, mutta taas sitä samaa limaa/valkovuotoa, oikeesti ei mulla oo ikinä varsinkaan tässä vaiheessa kiertoa käynyt näin. Tätä jatkunut nyt noin viikon verran.
Ihana kun tähän ketjuun saatu plussia! :)
Onnittelut Äiskä82 ja Pikkuinenmyy!
ON: Ovis oli todennäköisesti tuossa viikonloppuna ja nyt sitten vaan odotellaan. Kierto ollut aina aika säännöllisesti tuon 28 päivää pillereiden kanssa sekä ilman, joten parisen viikkoa nyt täytyis pitää pää kylmänä ja sitten vasta testata jos niin pitkälle päästään tässä kierrossa! Aiempien lasten kohdalla en kyllä ole malttanut, esikosta plussatestin tein muistaakseni rv 3+4 ja kakkosesta paria päivää myöhemmin samoin kuin tuosta kesken menneestä raskaudesta.
Nyt menossa ensimmäinen kierto ilman pillereitä aikoihin, joten menee kyllä varmaan ihan tutustuessa taas tähän hormonittomaan elämään. Tänä aamuna huomasin että rinnat on todella arat ja olleet koko päivän, liekö sitten ovulaation jälkimaininkeja vai mitä?!
Kovasti plussatuulia täältä puhaltelen!
Onnittelut äiskä82 ja pikkuinenmyy <3
Zenyh kiitti tsemppauksesta, mutt kyllä on aika toivoton olo vaikka toivoa onkin niin kauan kun punapäivät poissa pysyvät. Tänään siis kp.29/30 ja menkkoja odottelen torstaille jo niin onnellisesti kävis ettei päivän aikana alkais ni varmaan illalla tai pe aamuna uusi testaus. Tosin mulla vasta yksi kierto pillereiden lopettamisen jälkeen ja se oli ton 30 päivää joten voihan ne menkat tulla vaikka tänään tai sunnuntaina :( . Niin ja illallla saunan ja pesujen jälkeen se kostea vuotokin oli Tipo tiessään tänään en aamun kiireessä edes asiaa muistanut tarkastella ja vessaan pääsee vasta useamman tunnin kuluttua. menkka juilinnat ja. Muutkin maha oireet täysin tipo tiessään en tiedä onko hyvä vai huono. Viime kierrolla alko mahan kiputilat 3 päivää ennen menkkoja eli tavallaan olisi pitänyt eilen jos kierto olisi samanpituinen.Rintoihin ei satu kuin vain puristellessa.viime kierrossa vasen rinta kipeytyi 2 päivää ennen menkkoja nyt sitä ei ole vielä ollut... Arpapeliä.... :D nyt siis jännätään mitä tämä oireettomuus merkkaa....
vauhtia peittojen alle teillä joilla ovis kolkuttelee :) ja hermoja meille piinailijoille, kertokaahan muutkin oireitanne :)
Heipparallaa!
Pikkuinenmyy: ONNEA IHAN HIRMUISEN PALJON!!
80emilia: Mulla on myös noin viikon verran jomotellut munasarjojen kohdalta ja rinnat ovat olleet aika arat. Ja myös minä odottelen tätiä kylään to. Mutta selkeästi oireet ovat kuviteltuja, koska testasin tänään(kin) puhtaan negan. No, eipähän tarvinnut viivaa tulkita, kun mitään ei ilmestynyt :)
ON: Nyt ostinkin Kotitestistä oikein ison läjän edullisia raskaustestejä, kun ilmeisesti pidän kovasti tikkuun pissaamisesta :) Tulee tämä harrastus kalliilla testeillä hieman hintavaksi :) Mies ihmettelee, miksei siihen tikkuun voi pissata vasta sitten, kun kuukautiset ovat jääneet pois. Niin, totta teoriassa, vaikeaa käytännössä :) CB:n digitaaliseen ovistestiin kyllä tuhlasin. Viime kierrossa oltiin kyllä yhdynnässä, kun CB hymyili, mutta ilmeisesti oikea ajankohtakaan ei riitä raskautumiseen, vaan kaiken pitää natsata.
Nyt on kyllä niin menkkamainen olo, että oikein toivon vuodon alkamista, jotta pääsee taas laskemaan päiviä ovikseen. Eli suomeksi sanoen kokeilen noin kymmenellä eri laskurilla, minkä ovispäivän ne antaa ja sitten teen CB:n ovistestin (ja senkin varmaan jo menkkojen aikana ;-) ) Pöh, kyllä tämä kuumeilu tekee ihmisestä vähän pöntön :)
fanu: Juu juu, tervetuloa tikuttelemaan ja vitamiinipillereitä popsimaan :)
Onpa kaunis syyspäivä. Nythän sitä voisi vaikka leikkiä näiden olemassa olevien lasten kanssa, etteivät jää kuumeilun jalkoihin :)
Laakeriseppele kp 23/25
Ai niin, jos menkat alkaa torstaina, niin uusi laskettu aika osuisi heinäkuun lopulle, joten jään notkumaan tänne samaan ketjuun :)
Laakeriseppele
Heips kaikki.
Nyt tulee pelkkää masentunutta omaa napaa.. laskin oikein kalenterista uudelleen että tänään ois kp 29/29-30.. iltapäivästä alkaen ollut alavatsa kipuja ja alaselkäkin kipuilee.. tuntuu että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä.. Olen siis luovuttanut jo tämän kuun suhteen ja jos/kun kaikki menee mönkään niin jätän vauvanteko jutut tauolle.. Tiedän että moni yrittänyt pidempäänkin ja silti jaksavat olla positiivisia, mutten itse pysty siihen.. Olen malttamaton, nyt ja aina. :)
ahdistunut Silmu kp 29/29-30
Moooii!
Silmu, älä vielä ahdistu! Mulla ainakin aiemmissa raskauksissa on tuntunu siltä, et menkat alkaa, samanlaiset menkkajomotukset tullu. Ja sit ne ei olekaan alkanu, vaan plussa on pärähtäny tikkuun :)
Täällä onkin meitä piinailijoita nyt monta! Jänskäillään yhdessä :D Toivottavasti ei menkat alkais kellään :)
ON: Menkkoja odotellessa.. Mä rupesin laskeen, et jos se ovis oli tosiaan vasta sillon kp 22, niin nyt ois dpo 10. Eli mahdollinen plussa ei varmasti ois näkynyt dpo 5 tai 8 ku tein testit! Että ehkä toivoa on vielä... Jos nyt ei menkat ala parin päivän sisällä, niin kai mä TAAS meen hakeen testin... Hävettää jo tuolla pikkusessa apteekissa käydä, ku aina sama tätsy kassalla :/ Ja niitä oireita, öööh... Ei niit oikein oo. Tissit on edelleen hieman turvonneet. Ja lämpö on nyt pysynyt 37.1 asteessa lauantaista saakka. Ja kauheesti väsyttää ja palelee, mut ne voi taas johtua siitä, ku yötöiden jälkeen kääntää rytmiä. Mutta eipä muuta.
Plussatuulia!
-Larsku kp 32/?, yk1
Hei taas!
Oi onnea Äiskä82 ja Pikkuinenmyy! Yritetään tulla perässä ;) Itse olen syönyt noita royal geleitä varmaan kaksi kiertoa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään tapahtunut. Noh jatkan niiden kanssa kamppailua :D
ON: Ovis on aikaisessa tässä kierrossa, tuntemuksia ja limaisuutta jo kp 7 ja nyt on nippailuja tuntunut keskellä alavatsaa. En ole kuitenkaan tikutellut tässä enkä viime kierrossa, mutta muuten ovis ollut aina kp 12-15 paikkeilla. Rinnat ovat aavistuksen arat. Ja tämä ärtyisyys, voi huh huh, mies parkaa :D varasin muuten lääkäriajan, jos vaikka selviäisi miksi kestää niin kauan raskautua. Aika on joulukuun lopussa ja silloin on yk 11 jos ei sitä ennen raskaudu, toivon niin kovasti ettei tuonne lääkärille tarvitsisi mennä!
Näihin tunnelmiin, mukavaa tiistai-iltaa kaikille.
Metsätähti kp 10/29 yk 10
Äiskä82 kiittää kaikkia onnitteluista! On tää huikee tunne, todellakin toivon, että mahdollisimman moni seuraisi perässä plussineen Heinäkuun helmiin :) Halvat liuskatestit saapuivat maanantaina, joten päivittäin olen tarkistanut, olenko vain kuvitellut... Mutta aina ne ihanat 2 punaista viivaa ilmestyvät :) josko kohta jo uskoisi :D
Hurjasti tsemppiä ihan jokaiselle tähän ryhmään!!!
Äiskä82 rv4+1 <3
Tervehys lumisathesta!!
Tänne ei kuulu mithän,paitsi kuvittelen alavattakipuja kaiket päivät.. ;D .....piinaviikko alkakhoon!!
Lapinnoita kp20/28 yk1
Lapinnoita, sun kommentit on niin hauskoja, että pistävät aina hymyn huulille. KIITOS!
Joo, piinailua täälläkin...en edes rupee kuvittelemaan oireita kun sen tekee tuo Lugesteron ihan oikeasti puolestani. :) Noita oireita voisin nimeä julmetusta kuvotuksesta, vilutuksesta, mahan turvotuksesta, rintojen arkuudesta alavatsan nippailuun. Joo-o, ja Lugehan noita tekee yleisesti. Luin vähän Lugesteronista ja eiköhän se kierto mene kuten Primojenkin kanssa eli ihan loppuviikosta täti tulee jos on tullakseen...ihmeemmin en jaksa stressata. Tämä raskautuminen ei olekaan mikään sormien napsautus juttu mulla. Kaikkea on koettu näihin neljään yrityskertaan. Tuo oikea ajotus on vain yksi tekijä ja ei minulle ollenkaan niin selvä asia, vaikka nyt se meni nappiin, mutta niin moni muu asia voi mennä pieleen.
Tässä on oltava vain kärsivällinen ja pidettävä peukkuja, vaikka rehellisesti kyllä tuo tädin "jokakuukautinen" kellon tarkka vierailu vähän masentaa. Mutta silti olen päättänyt sinnikkäästi uskoa tärppiin...eihän tässä muutakaan voi. Mennään asenteella "ylös ja eteenpäin" sanoi mummo lumihangessa.
Silmu89: Isosti tsemppiä, tää "homma" vaatii ihan selvästi aikaa...mitään ei näytä tapahtuvan sormia napsauttamalla....ei ainakaan täällä. ;-)
Tsemppiä kaikille ja toivon paljon noita "helmikuun helmiä" meille heinäkuun jännittäjille!!!
kp 25/28-33
Moikka!
Onnea plussanneille! :)
Mä söin gelejä n.2kk ja sit ne loppui. Täytyis varmaan mennä hakemaan lisää? Tai sit kokeilen macaa?
On sellanen olo että menkat alkaa pian kun mahaa juilii, ei tosiaankaan mitään raskautumistuntemuksia. Kauhee pms ahdistus eli vähän samoissa fiiliksissä kuin Silmu!
Täällä siis piinaillaan, mutta luulenpa et mun piinailut on piinailtu.
Lindis kp?/ 27
Tervehdys!
Rutkasti onnea Äiskä82:lle ja Pikkuinenmyylle :) Vai että Heinäkuun helmet, hih...
Silmu, mikä on tilanne?? 80Emilia ja Laakeriseppele? Jänniä päiviä teillä!
Lindis, sulla siis eka kierto venyy ja paukkuu? Mulla kävi niin, että pillereiden kanssa kierto tasan 28 päivää, mutta ekalla kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen vuoto alkoi jo kp 24. Oikeastaan ihan hyvä, ettei sitten turhaan jännännyt miten käy. Mutta onnea sulle, että ois tärpännyt :)
Talletuksia on tehty kp 7 ja 10. Tarkoitus ois parin-kolmen päivän välein tallennella. Mitään nippailuja, kettuiluja tai vuotamisia ei oo ollu raportoitavaksi! Mielessä pyörii vaan se, kuinka hienoo ois jäädä äippälomalle kesäkuussa, sais olla koululaisten kans kotona. Sais siis olla pois töistä, IHANAA :D
Pikriina kp 12/24-28 yk 2
Ei kun mitä mää selitän.... Mistä mää ny sain päähäni, että Lindiksellä ois eka kierto... Sorry! Noi kysymysmerkit sai mut ihan sekasin. Ekaluokkalainen tekee läksyjä mun korvan juuressa ja höpöttää "Äiti, mitä täsä lukee, miten kirjoitetaan ni-mi? Mikä äänne tää on? Mitä siä tukiopetuksessa tehään, siis kertooks ope siä vastaukset vai? Äiti, missä on pyyhekumi?". Voi jestas!
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 23.10.2013
Rianna kp41/35, yk2
Larsku85 kp33/?, yk1
80Emilia kp30/30, yk2
Vava kp30/?, yk4
Silmu89 kp30/29-30, yk5
Henriikka85 kp28/29-30, yk10
Mago kp28/26-33, yk18
Vivian kp28/?, yk1
Zenyh kp27/30, yk?
Marjamiini kp26/26-28, yk3
Jansku20 kp26/32, yk4
Saagamaria kp25/28-33, yk4
PikkuinenMyy kp25/28 yk10
Lindaliini kp25/27, yk4
Kiova kp25/35, yk1
Saffelson kp24/27?, yk4
Onnenaika kp24/29, yk1v6kk
PiaW kp23/28, yk2
Laakeriseppele kp24/25, yk1
Nipa87 kp22/33, yk4
Tuukkis kp22/35, yk6
Lapinnoita kp20/28, yk1
Linnea78 kp20, yk3
Marjana kp16/29-32, yk 3,5v
Tintti98 kp16/?, yk1
Finola kp15/27-30, yk2
Vauvakuumeilija kp15/30, yk11
Snipsus kp15/29-31, yk n.3v5kk
Mussuttaja kp14/25, yk10
Sonle kp14/28-35, yk3
kaunisikävä kp12/?, yk n.2,5v
Pikriina kp12/24-28, yk2
Metsätähti88 kp11/29, yk10
Johanna81 kp10/28-31, yk8
Jonsteri kp9/~34, yk1v10kk
Outo-olio kp7/27-?, yk1v7kk
Khameleon kp5/28-30, yk3
Fanu kp3/27-30, yk5
Miumou kp?, yk8
+++Plussa! Onnea!+++
Äiskä82
Niin unohtu siis että ei minkäänlaista menkkaoloa maha täysin rauhoittunut normi. Runsas vuoto ja kosteus jatkuu ja rinnoissa/nänneissä jotain pieniä tuntemuksia. Muuten normi fiilis :)
80emilia kp.28/30 Yk.2 torstaina pitäis menkat alkaa...