~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~
Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?
Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :)
kaunisikävä, kp9
Kommentit (437)
Aurinko paistaa ja lunta sattaa.. taitaa tulla se talavi. Heipparallaa taas ja mukavaa mieltä kaikille talaven oottelhun... En ole ihan päivistä selevillä, täytyy laskia. Mutta vain tätä päivitystä varten, emmä aijo ottaa mithä ressinpoikastakhaan tästä hommasta. Semmie nimittäin kyllä ossaan. Sen ressin vetämisen ja siittä herhneen sitte nokhaan.
Hei Pikkuinenmyy, kyllä muistan sinut!!! Pijikkös vain taukoa tästä konheelta vai ihan koko projektista? Methän unohimma koko ajatuksen koko vauvan"tekemisestä", muistat varmaan. Mutta niin son ihimeellinen tämä luonto ihimisellä, Niin kauan ko son mahollista niin se vauvakuume meikäläisellä nostaa pääthään. Kevväällä vaan sattu ja tapahtu niin paljon kaikenlaista että tuntu että tämä homma saa jäähä. Kolome riittää. Ja riittäähän se :DD muttako....
Nyt loppu päiväunet pienimmäisellä, eli tarttethaan laskupäätä...
Lapinnoita kp10/28 ja yrityskerta tälläerrää vaikka se 1
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 13.10.2013
Rianna kp31/35, yk2
Outo-olio kp24/27-?, yk1v7kk
Larsku85 kp23/?, yk1
Äiskä 82 kp21/28-30, yk3
80Emilia kp20/30, yk2
Silmu89 kp 20/29-30, yk5
Vava kp20/?, yk4
Henriikka85 kp18/29-30, yk10
Mago kp18/26-33, yk18
Vivian kp18/?, yk1
Zenyh kp17/30, yk?
Marjamiini kp16/26-28, yk3
Jansku20 kp16/32, yk4
Laakeriseppele kp15/25, yk1
Saagamaria kp15/28-33, yk4
PikkuinenMyy kp15/28 yk10
Lindaliini kp15/26-27, yk4
Kiova kp15/35, yk1
Saffelson kp14/27?, yk4
PiaW kp13/28, yk2
Nipa87 kp12/33, yk4
Tuukkis kp12/35, yk6
Lapinnoita kp10/28, yk1
Finola kp5/27-30, yk2
Vauvakuumeilija kp5/30, yk11
Snipsus kp5/29-31, yk n.3v 5kk
Mussuttaja kp4/25, yk10
Sonle kp4/28-35, yk3
kaunisikävä kp2/?, yk n.2,5v
Miumou kp?, yk8
Terve! Jospa liittyisin menoon mukaan. Lukemassa olen käynyt useamman kerran, mutta josko näin sunnuntai-illan kunniaksi uskaltaudun jopa kirjoittamaan :)
Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti, mies on hiukan vanhempi. Meillä on kaksi lasta, ekaluokkalainen ja esiteini. Paha (=krooninen) vauvakuume on vaivannut aina, ja nyt päätin, että alkaa jo olla takaraja vastassa, koska sitä iltatähteä aletaan tosissaan hankkimaan. Mies on ollut nihkeä ajatukselle, mutta tässä tänä kesänä sitkeä käännytystyöni on alkanut tuottaa tulosta ;)
19.9. oli menkat ja jätin pillerit pois. Pillereiden kanssa kierto oli tasaiset 28 päivää. Muutama viikko menkoista (oletetun oviksen aikaan) pupuiltiin ja n. viikko siitä alkoi "raskausoireet"; nännit kosketusarat, tajuton nälkä, palelu, väsymys, kohdussa juili ja tuntui... Ajattelin jo olevani raskaana ja mietin, että menkkojen pitäisi alkaa 17.10. (noin niinkuin pillerikierron mukaan), sitä ennen en testaa. Mutta menkat alkoivat sitten eilen 12.10. :( Kp 24 muuttui siis kp 1. Vuoto on ollut rankkaa ja kokkareista, ja "raskausoireet" ovat hävinneet. Minulla on ollut vuosisadan yskä ja flunssa ja harmittaa, etten ole uskaltanut ottaa limaa irroittavaa yskänlääkettä siinä pelossa, että olenkin raskaana.
Tsemppiä kaikille, yritän päästä kärryille jutuistanne!
Pikriina kp2/24-28 yk2
Tuosta peseytymisestä. Kyllä se kait jonkin verran voi haitata. Kun mulle tehtiin yhdynnän jälkeinen tutkimus, jonka tarkoituksena oli seurata miten siittiöt liikkuu mun munasolun lähettyvillä 2h ydynnän jälkeen, niin nimen omaan peseytyminen oli ehdottomasti kielletty.
Hei vaan kaikille!
Pidin tuossa kesäkuussa tauon palstailusta, sillä oli vain pakko saada muuta ajateltavaa kuin tämä kuumeilu :) tänään aukesi hanat ja itkuhan siitä tuli :/ nyt päätin sitten liittyä takaisin ja katsotaan mitä tuleman pitää. Uusille sen verran että olen 25 ja mieheni vuotta vanhempi. Esikoinen olisi kovasti toiveissa.
Pikkuinenmyy ja lapinnoita, muistan teidän keväältä, tervetuloa takaisin :)
Ajattelin huomenna soitella ja alkaa selvitellä mikä on kun sitä vauvaa ei meille ala kuulumaan, toivottavasti saan ajan labroihin ym.
Terkuin Metsätähti88 kp 1/ 29 yk 10
Tarkoitan siis pidin tauon syyskuussa ja la olisi ollut kesäkuussa :)
Iltaa!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, meitä onkin jo aika paljon! Heti omaa napaa: En kertakaikkiaan ymmärrä, miten tänäänkin on vielä ollut lieviä ovistuntemuksia, vaikka tikutin digitaalisella plussan ke iltana. Mainitsin tuossa aiemmin, että tässä kierrossa on tuntunut jomottelua poikkeuksellisesti molemmilla puolilla, joten tuli mieleen, että onko mahdollista, että molemmilta puolilta on irronnut munasolu ja sitten se tikku näytti vaan sen toisen eli toinen on irronnut hieman myöhemmin ja siksi tuntemukset vaan jatkuu pidempään? Tikutin myös ovisplussan to aamuna, mutta sitten loppui tikut. Tää saattaa olla nyt ihan älytön pohdinta, mutta ottakaa kantaa, jos olette viisaampia :-) Kerran ke-iltana siis ehdittiin touhuamaan, joten totean saman kuin aiemmin: tulee, jos on tullakseen.
Onneksi kiirettä on pitänyt, niin ei ole koko päivä vauvajutut ajatuksissa. Ajattelin aiemmin, että isoa ikäeroa ei varmasti haluta toisen ja kolmannen lapsen välille, mutta jos pienin heinäkuussa syntyy, niin ikäeroa tulisi melkein viisi vuotta, mikä tällä hetkellä tuntuu juuri meidän perheeseen sopivalta erolta. Kahdella aiemmalla ikäero on niin pieni, että alku oli todella rankkaa aikaa.
Nyt unten maille, että huomenna saa itsensä ylös:) Ai niin, pistin tilauksen menemään Clearbluen digitaalisesta raskaustestistä, millä voi testata jo neljä päivää aiemmin. Eli ensi sunnuntaina olisi H-hetki. Vielä siis viikko pitäisi jaksaa odottaa.
Iloista mieltä uuteen viikkoon ja hyvää yötä!
Laakeriseppele kp15/25, yk1
Laakeriseppele: Meille ikäeroa kakkoseen tulee peräti 8 vuotta... Vauvakuume on ollut koko tämän ajan, mutta himmeenä taustalla opiskelujen ja työnteon taustalla. Nyt se vasta kirkastui, että NYT! Siksi mieskin tässä toppuuttelee, että ei kai taas sama vauvarumba alusta... Itselläni on 10 ja 12 vuotta vanhemmat sisarukset, joten omakohtaisena kokemuksena näen, että ei se maailmaan kaada ;) Onhan siinä hyvätkin puolensa, saa ainakin lastenhoitoapua! P.S. bd
Hellurei!
Kysymys teille jotka ovat olleet raskaana ennenkin. Onko kellään ollut kiinnittymis vuotoa? Jos on niin kuinka niukkaa/runsasta ja kuinka kauan sitä kesti ja missä vaiheessa kiertoa sitä tuli?
Luin jostakin, että munasolulla kestäis n. viikon ajan matkata kohtuun.. Mulla tuli ovulaatiosta ehkä n. 8 päivän jälkeen vähän jotain tuhrua, muutama tippa ihan siteeseen asti. koko lysti kesti ehkä puoli päivää. Lisäksi oli pienen pientä nipistelya ja paineen tunnetta alavatsalla.
Mua nyt hämää tuo aika, et voiko tämä olla kiinnittymisestä johtuvaa.. onko se munasolun noin viikon matka n.5 päivää vai n. 7 päivää? ja voiko se kestää jopa 8 päivää!?
Mä täällä toivon niin kovasti mahdollista raskautta, että alan kohta varmasti kuvittelemaan kaiken maailma oireita :D Sitten loppuviikosta tullaankin alas kovaa ja korkealta.. no toivottavasti ei :)
-Erittäin vauvakuumeinen Rianna-
Rianna: Minä en ole kummankaan lapsen kanssa huomannut mitään kiinnittymisvuotoa. Toki käytän yleensä mustia alushousuja, joten helposti pieni tilkkanen on saattanut jäädä huomaamatta :)
Pikriina: Kahdeksan vuoden ikäero tuntuu ihan mielettömältä, pääset nauttimaan sitten heinäkuussa syntyvästä vauvastasi oikein kunnolla, kun ei ole muita vaippaikäisiä :-)
Täällä suunnalla painon tunnetta alavatsalla, muistaakseni samantyyppinen tunne oli ainakin ensimmäisen lapsen kanssa, mutta eihän sitä nyt voi ihan varmasti muistaa.
Onpas jännää, kuka meistä plussaa ensimmäisenä! Millon testailette? Minä sunnuntaina CB:n herkällä testillä! Loppuviikon olen reissun päällä, joten palaan kertomaan sitten testauksen jälkeen, miten kävi! Peukut pystyyn!
Kaunista syysmaanantaita!
Laakeriseppele kp16/25, yk1
Henriikka85: Niin, hyvä että tämä tietokoneen temppuilu huvittaa...katsotaan saanko viestin tänne nyt 2 vai 5 kertaa. No toivotaan, että yhdellä selvitään. Siinäkin tulee jo riittämiin omanapailua.
Tänään kävin gynellä. Helpotuksen huokaus toinen munasolu oli riittävän iso ja näyttää että se irtoaa eli lääkityksiin tämän puolesta ei tarvinnut ryhtyä. Ovis näyttää siis olevan tämän viikon torstaina. Eli siis kiertopäivänä 19. Nyt on siis kp 16. Tämä vuosi nyt yritetään kolmen kierron verran ja sitten jos ei tärppää niin jatkotutkimuksiin. Sain apteekkiin reseptin Lugesteronista, jota siis syön nämä kolme kiertoa. Kuulemma on Primoluttia "luonnollisempi" vaihtoehto. Eli Primot jää ja Lugesteron tulee tilalle. Onko siitä kokemuksia jollakulla? Huimausta kuulemma aiheuttaa, joten illalla sitä tulisi aina nauttia.
Eli helpotuksen huokaus, munasolu näyttää irtoavan luonnollisesti. Huonomminkin olisi voinut olla. Näillä mennään...eikun apteekkiin. Gyne totesi, että jos tärppää kolmen viikon kuluttua siitä käymään. Eli vähän aikaa kait odotellaan positiivisen tuloksen tultua. No toivotaan, että joskus se positiivinen tulos suotaisiin... :)
Tsemppiä jokaiselle yrittämiseen ja plussatuulia!!!!
päivitetty 14.10.2013
Rianna kp32/35, yk2
Outo-olio kp25/27-?, yk1v7kk
Larsku85 kp24/?, yk1
Äiskä 82 kp22/28-30, yk3
80Emilia kp21/30, yk2
Silmu89 kp21/29-30, yk5
Vava kp21/?, yk4
Henriikka85 kp19/29-30, yk10
Mago kp19/26-33, yk18
Vivian kp19/?, yk1
Zenyh kp18/30, yk?
Marjamiini kp17/26-28, yk3
Jansku20 kp17/32, yk4
Laakeriseppele kp16/25, yk1
Saagamaria kp16/28-33, yk4
PikkuinenMyy kp16/28 yk10
Lindaliini kp16/26-27, yk4
Kiova kp16/35, yk1
Saffelson kp15/27?, yk4
PiaW kp14/28, yk2
Nipa87 kp13/33, yk4
Tuukkis kp13/35, yk6
Lapinnoita kp11/28, yk1
Finola kp6/27-30, yk2
Vauvakuumeilija kp6/30, yk11
Snipsus kp6/29-31, yk n.3v 5kk
Mussuttaja kp5/25, yk10
Sonle kp5/28-35, yk3
kaunisikävä kp3/?, yk n.2,5v
Pikriina kp3/24-28, yk2
Metsätähti88 kp2/29, yk10
Miumou kp?, yk8
Tervehdys kaikille. Niin sitä tipahdettiin kesäkuisista, kuten arvata saattoi.
Huomasin tuossa äskettäin että tituleeraan itteeni 31 vuotiaaksi vaikka ikää onkin vuosi enemmän :) mies 2v. nuorempi. Pari kk sitten mentiin naimisiin ja ekaa yhteistä lasta ollaan yritetty keväästä lähtien. Nyt käynnistyy yk 8. Molemmilla on 2 lasta edellisistä suhteista.
Itselläni taustalla 2 keskenmenoa ja kohdunulkoinen, jonka seurauksena toinen munasarja tuhoutunut. Nyt soitin tk:hon ja varattiin lääkärille aika, josko keksittäis jotain apukeinoja tähän yritykseen. Lähes joka kuukausi ovis on ollut (olen tikuttanut) ja lämmöt nousseet, mutta edes raskautumisen yritystä ei ole ollut. Molemmat epäilee että vika on itsessä ja joka kuukausi ahdistaa kun menkat alkaakin.
Johanna81 kp 2/28-31 yk8
Heippa! Tipahdin kans kesäkuisista tänään tänne. Olen 31v. ja mies 33v.. Esikoista yritetty vajaa kaksi vuotta jo. Taustalla yksi onnistunut yritys viime kesältä ja keskenmeno elokuun alussa raskausviikolla 7+0. Keskenmenon jälkeen ollut kaksi kiertoa, eka 36 päivää ja nyt tämä edellinen 39 päivää. Kroppa taitaa olla vielä vähän sekasin. Normikierto mulla on n. 34, vaikkakaan ei ihan säännöllinen. Se on tehnyt yrittämisestä vähän vaikeaa, mutta tikuilla olen bongannut oviksen siitä asti kun aloin niitä käyttämään.
Mulla on niin pitkä kierto, että kuuluisin varmaan elokuisiin. Joten heti, kun joku perustaa elokuiset ryhmät, niin siirryn sinne. Tsemppiä kaikille! :)
Jonsteri kp1/~34 yk 1v 10kk, km 08/2013
Heippa taas kaikille ja tervetuloa uusille ! :)
En nyt kerkiä kaikkia viestejä lueskella ku kohta riennettävä töihin nii lueskelen paremmalla ajalla :)
Omanapailua sen verran, että tänne ei kuulu mitään ihmeellistä.. Parina päivänä tehny ovistestit ja näyttäny negaa, viimeeks tänä aamuna. Mulla on jotenkin vaan niin vahva tunne et tästäkään kierrosta ei tärppää.. En tiiä miks mut siltä tuntuu ja se laittaa mielen matalaks.. :(
Parin päivän päästä lähtää etelän lämpöön sukulaisten luokse, joten siellä ei oikein "kehtais" talletuksia tehdä, saa nyt nähdä.. Toivottavast pystyis reissun ajaks unohtaa tän ressaamisen ja muutkin huolet ja murheet..
Kovasti tsemppiä kaikille tähän kiertoon ja toivotaan että mahdollisimman moni saisi ne maagiset kaks viivaa testeihin ! <3
Jansku20 kp18/32 yk4
Rianna: Kyselit tuosta kiinnittymisvuodosta. Kun tulin raskaaksi viime kesänä, niin mulla tuli just n. viikko ovulaation jälkeen pikkuhousuihin yksi kirkas pisara verta. Pyyhkiessä ei mitään, eikä sen jälkeen. Ihmettelin vaan asiaa. Viikkoa myöhemmin tein positiivisen raskaustestin, joka sitten päätyi kuitenkin keskenmenoon muutama viikko sen jälkeen. Mutta mulla se pisara verta oli varmastikin kiinnittymisvuotoa.
Hello ladies!
Yritän nyt kommentoida muidenkin juttuja ettei ihan omaks höpinäks mee :)
Rianna, mulla ei oo kiinnittymisvuotoo tullu kummassakaan raskaudessa, mutta toi sun pieni vuoto vois olla just sitä! Toivotaan näin!
Laakeriseppele, mul on kyl ihan semmonen kutina, että sä plussaat tästä kierrosta! Pidän peukut pystyssä!
Jos nyt tärppäis, niin meidän kakkosen ja kolmosen välillä ois n.6 vuotta ja se ois ihan mahtavaa! Sais olla kotona ku kakkonen menee eskariin ja esikoinen tokalle.
Saagamaria, kiva kun saitte hyviä uutisia! Nyt vaan toivotaan, että tästä tärppää!
Piti mun varmaan montaa muutakia asiaa kommentoida, mut... Ens kerralla sit!
Mulla piinallinen viikko meneillään! KÄÄÄÄÄÄKKKK!!! Oon koko kierron ajan hokenu itselleni, ettei tästä ekasta pillerittömästä kierrosta varmasti tuu raskaaks, mutta niin sitä vaan on toiveet korkeella! Sunnuntaina mulla oli ihan järkyttävä vatsakipu tuolla alavatsassa, ei pystyny liikkumaan ku nipisteli niin kovasti. Eilisaamuna vähä vielä juili, mut sit meni ohi. Pientä menkkavihlontaa joka päivä esiintyy, mutta ei mitään suurta. Nälkä mul on koko ajan, mutta kai se on sitä ku menkat oletettavasti tuloillaan. Tissit on kyl turvonnu ja edelleen tuntuu päivittäin et maito nousee... Tosi outoo. Ja väsymys on armotonta, mut tää syksy on muutenki aika väsyttävää aikaa. Mä aattelin testata joko perjantaina tai lauantaina. Oon kyl yövuorossa, mut aattelin että teen testin sit viimesen kitutunnin aikana töissä ku ei oo muutakaan tekemistä :D
Mutta nyt, toivotaan paljon plussia kaikille! Ja tsempit muille tällä hetkellä piinaileville!
-Larsku kp25/? yk1
Kiitos vastauksistanne tuohon kiinnittymisvuotoon..
Paskat se siihen yhteen kertaan jäänyt vaan tässä on nyt tuhruttanut kolmena päivänä jo vähän :/
Alavatsaa nipistelee ja turvottaa ja jotenki sellanen olo että tää tuhruttelu muuttuu vielä menkoiksi!! *itku potku raivarit*
Ei mulla kyllä ennen oo 5 päivää ennen menkkoja tällasta epämääräistä tiputtelua ollut.. täytyypi seurata vielä tilannetta, mutta mun osalta tämä heinäkuun toive tais olla tässä :(
Toivottavasti muilla on parempi onni :)
päivitetty 15.10.2013
Rianna kp33/35, yk2
Outo-olio kp26/27-?, yk1v7kk
Larsku85 kp25/?, yk1
Äiskä 82 kp23/28-30, yk3
80Emilia kp22/30, yk2
Silmu89 kp22/29-30, yk5
Vava kp22/?, yk4
Henriikka85 kp20/29-30, yk10
Mago kp20/26-33, yk18