Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~

18.09.2013 |

Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?

Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :) 

kaunisikävä, kp9

Kommentit (437)

261/437 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henriikka85: Tsemppiä Sinulle. Tuo tulos noista siittiöistä oli tosi ikävä. :(

Gyne meillekin suositteli tuota miehen testaamista...saapi nähdä miten käy.

Jansku: Harmi tuo nega, mutta peliä ei silti ole vielä menetetty suinkaan. Tsemppiä!!!

PiaW: Hurjasti Onnea sulle ja tarrasukkia täältäkin todella toivon. Ihanaa, että plussa tuli!

Lapinnoita: Kiitos, nyt tiedän mitä Vieropalkinen tarkoittaa. Tuota murrettasi on aivan ihana lukea. Joskus vaan tarvitsee hiemana apua näemmä, me etelän immeiset. ;)

Oma napailua...täällä todelliset piinapäivät nro 2. alkamassa. ;) Sunnuntai oli se eka, mutta sillon ei ois kulunut vielä oviksesta tuota vaadittua 12-14 päivää, mutta nyt aletaan olemaan niillä main...se, miksi su odotin alkavaksi on siksi et kahdessa eri kierrossa alko sillon...mutta sillon olikin toiset hormonit...lugeista olen lukenut, että joskus menkkojen alku voi kestää. Siksikin vielä ilman testailua mennään. Kyllä tämä piinailu silti jänskättää....nyt siis kp 31/28-33.

Jaksetaan kaikki silti yrittää, tärkeän asian eteen jaksaa yrittää ja taistella. Helppoa se ei ole. Mutta mikä tässä elämässä olisikaan!!!

262/437 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa jokin aikaa sitten täällä kuumeilemassa, sitten pidettiin muutama kuukausi taukoa, koska haluttiin keskittyä muihin asioihin ja nyt sitten täysillä taas yritys päälle :) Veikkaan, että tämän kierron mahdollisuudet on jo menetetty, mutta aloitetaan nyt kesken kiertoa kuitenkin :) Sitten ensi kierrossa täysillä yritys päälle. Täytyy hakea kaupasta greippimehut ja apteekista vitamiinit. Mitään sen kummempia ei tehdä, ovulaation tunnistan ilman tikkuja ja olen raskautunut aikaisemmin suhteellisen helposti. Katsotaan miten tällä kertaa..

Christabel kp 17/28-30 yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/437 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut plussanneille, tsemppiä ja jaksamista pudonneille ja hermoja meille piinailijoille.

ON: Menossa kp 22/28, eli viikon päästä ollaan jo paljon viisaampia kuinka tässä kierrossa käy. Oviksen jälkeen oli vahva tunne siitä, että olisi tärpännyt, mutta nyt kaikki tuntemukset hävinneet. Ei auta muuta kun odottaa (ei kyllä tod. ole mun vahvoja puolia!).

Mulla siis entuudestaan jo kaksi lasta, molempien kohdalla olen ollut kovin kärsimätön testaamisen suhteen. Nyt olen päättänyt, että testejä saan tilatakin vasta sitten kun menkat on myöhässä eli viikon päästä ja että testailemaan päästään sitten vasta ens viikon lopulla. Tilauksessa olis isänpäivälahja puolisolle. ;)

264/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! Tsemppiä kaikille muille <3

Päätin pitää tämän kuukauden piinailusta taukoa. En tikutellut, en hengaillut täällä enkä miettinyt asiaa enemmän kuin oli pakko. Ovulaatioviikko oltiin reissussa. JA BOOOM! Plussa tärähti eilen tikkuun. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että matkustaja pysyy kyydissä. 

MiuMou yk 8

265/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Jonkusorttinen jokakuukautinen alennustila puskee päälle... Ihan normaalit menkkakivut ja pientä vaalianpunasta vuotoa. Tämä noita tipahtaa kohta.

Lapinnoita kp27/28 yk1

Ps.Onnea onnea MiuMou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

266/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tulla teidän kanssa tänne jännäilemään. Yritetään toista lasta ja se on niin hauska jännittää taas täällä muiden kanssa, niin kuin ekankin vauvan yritysvaiheessa:) Ensimmäinen tyttö on nyt 2v. ja toinen olis suunnitteilla ennen kuin eka täyttää sen 3v. Tulin vielä tänne heinäkuisiin, koska la jää vielä heinäkuun puolelle, jos nyt tästä ovulaatiosta raskautuisin. Muutenkin tämä heinäkuun lopun la, olis todella hyvä töitteni puolesta, jotta sais suoraa kesälomalta jäädä äitiyslomalle, eikä tarttis enää syksyllä mennä töihin. Mutta ihan hyvä on vielä toi elokuunkin la. Mutta sen jälkeen rupee olemaan jo kiirus:)

Nyt ollaan kuukausi yritetty ja juuri loppui menkat, joten yk2 alkaa. Tänään piti aamulla ruveta tikuttamaan ovista, mutta se unohtui kaikessa aamutohinassa, joten ajattelin, että huomenna aamulla täytyy ruveta. Edellinen kierto oli ihan normi muuten, mutta menkat alkoi 5päivää etukäteen todella runsaina ja maha oli äärettömän kipeä oikeestaan viikko ovulaation jälkeen muutaman päivän. Mietinkin jo kaikenlaista(kohdun ulkoista raskautta yms.), joten jotenkin olin oikeestaan helpottunut, kun menkat alkoi(olin varma, että olin raskautunut ja mahassa semmonen olo, ettei kaikki oo hyvin), koska ekassa raskaudessa mulla ei ollut mitään tuntemuksia.

Olen siis tikuttanut ovista nyt, sillä haluan tietää koska ovuloin ja maksimoida kuukauden yrityksen näin.

Joku kysyikin limoista oviksen aikaan. Mulla ainakin limat tulee voimakkaina pari päivää ennen ovista ja jatkuu sinne 2-3 päivää oviksen jälkeen hyvin runsaana limaisuutena.

Ja onnea kovasti plussanneille:)

267/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan juuri rekisteröitynyt nuori 17-vuotias naisen alku haluaa kertoa oman tarinansa.

Joulukuussa 2012 tehtiin munasarjakystaleikkaus. 11x12cm kokonen 1l nestettä sisältävä kysta leikattiin vasemmasta munasarjasta, koko munasarja tuhoutui kanssa. Oli epäselvää meneekö toinen, kun oli tosiaan niin iso että jos on vaurioittanut kumpaakin. Se oli melkoinen kipu ja kasvukynnys itselleni.

Puoli vuotta pitkäaikaisen poikaystäväni (19v) kanssa pohdittiin asioita, minusta tuli vainoharhainen koska pelkäsin uusia oireettomia kystia ja lapsettomuutta. Pohdiskelin asioita ja poikaystäväni eräs päivä ilmoitti, että yritetään lasta nyt kun siihen on mahdollisuus. Kypsyin ajatukselle kesäkuussa 2013. 

Virheellisesti oletin, että tärppää heti ensimmäisestä yrityksestä ja tulee pahoinvoinnit jne. Mutta en ollut yhtään perillä asioista. Otin selvää kaikesta mitä netistä löyty raskauteen liittyen. Aiemmin oli jääny jo alkoholi, en kasvanut koskaan siihen ja olen kai erilainen nuori siinä mielessä. Yritettiin aina uudestaan ja uudestaan, ajoitettiin oikein mutta mitään ei tapahtunut. Turhauduin välillä ja stressasin. Kävin pari kertaa ultrassa ja kaikki oli kunnossa kohdussa, ei kystia tms.

Nyt sitten takana viisi yrityskuukautta. Ja vihdoin, viimein, tänään plussasin!! Viikkoja 4+3 ja todella hyvä fiilis juuri nyt. Ei oikein vielä ymmärrä, muuttaahan se elämää paljon nuorella ihmisellä. Toisaalta hyvä niin, että plussa antoi odotuttaa itseään. Kypsyinpähän ainakin ajatukseen ja ehdittiin suunnitella tulevaa. Miten opinnot ja työelämä ja vauva sovitetaan yhteen jne. Nyt vielä edessä lähimmäisilleni kertominen. Onhan se järkytys varmaan kaikille, mutta tietää itse tekevänsä valinnat elämässä ja seisoo niiden takana - eikö se ole tärkeintä? 

Lopuksi haluan vielä kaikille plussaonnea! Se vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa. Koittakaa jaksaa, haleja jokaiselle!

268/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

PiaW ja MiuMou: Superlämmin onnenhalaus, IHANAA!
HelenaM: Mulla myös osuisi laskettu aika heinäkuun loppuun, mikäli tästä kierrosta plussaisin. Meillä taitaakin olla molemmilla ovishetket aika pian! Itse tikutin CB:n digitaalisella hymyn viime kierrossa ja heti sen jälkeen peitot heilui, mutta eipä auttanut raskautumiseen. Pöh. Toivotaan tälle kierrolle parempaa onnea.
lapinnoita: Voih, toivottavasti et nyt tipahtaisi :( Vielä toivo elää!

ON: Niin paljon on ollut muuta puuhaa ja koko ajan hurja kiirus, että ihan jo pohdin, että mahtaako tämänsorttinen tilanne viivyttää ovista. En tiedä, onko tällaisilla asioilla merkitystä. CB:n digitaalisen mukaan tänään olisi pitänyt aloittaa oviksen tikutus, mutta aloitan sen vasta huomenna ja luotan siihen, että ei se nyt näin aikaisin voi olla. Joinain päivinä voisi sitten tikutella vaikka aamulla ja illalla. Hymynaamaa tai ei, niin viikonloppuna täytyy olla ihan superaktiivisia. Mikäli hymy tulee tässä kierrossa samalla kp:llä kuin viime kierrossa, niin la-iltana pitäisi olla lh-huippu. Mutta katsotaan.

PLUSSATUULIA toivottelee

Laakeriseppele kp 8/24-25, yk2

269/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Ja laskettu aika siis 6.7.2014! 

270/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="SaagaMaria" time="27.10.2013 klo 20:02"]

Marjamiini: Sain Lugesteronit käyttöön kahden primolut kierron jälkeen gynen ehdotuksesta. Syytä en tiedä, miksi esim. primot vaihdettiin lugeen kun primoja olin kaksi kiertoa syönyt. Multa ei ole koskaan otettu mitään verikokeita eli mitään arvoja ei edes ole testattu. Olen siis 36-v, ehkä ikäni on yksi syy miksi sain hormonit. Kuinka vanha itse olet? Sitten käyn yksityisellä, voisiko se olla syy miksi hormoneita annetaan helpommin? Arvuuttelua vain. Käytkö yksityisellä vai julkisella. En edes harkinnut julkista puolta vaan menin suoraan yksityiselle omalle gynelle (joka paikkakunnan tunnetuin) jolla tosin aiemminkin olen käynyt. Muuta syytä en osaa sanoa. Tsemppiä Marjamiini sulle!!! Ymmärrän todella hyvin turhautumisesi asiaan. 

[/quote]

Kiitos SaagaMaria vastauksestasi. 28-vuotias olen ja yksityisellä gynellä käyn. Mutta tosiaan juuri tästä syystä (kun on vapaus valita mieleisensä) taidan vaihtaa nyt toiselle, sitten voi ainakin verrata heidän näkemyksiä kun on nyt vino pino noita hormoniarvoja testattu kierron eri vaiheissa. Plussapeukkuja sinulle! :)

Täällä siis kolmen tuhrupäivän jälkeen alkoi yk4 (viides nuvaringin jälkeinen luomukierto) ja heitän hyvästit heinäkuisille, ei kovin mieltä ylentävissä tunnelmissa kun kaikennäköistä häikkää kierrossa esiintyy. Plussatuulia kuitenkin muille! :)

271/437 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kroppa on ihan sekaisin. Tänään pukkas tikkuun niin vahvaa testiviivaa, että pakko kellistää mies vällyjen väliin!  Aion vielä roikkua tässä heinäkuisten pinossa, sillä JOS nytten tärppäis ois laskettuaika ilmeisesti jossain heinäkuun viimeisinä päivinä. 

Mitähän tähän heittäis nyt kiertopäiviksi kun oli niin sekavat nuo "menkat"..vaikka

18/35 ja yk 3

272/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita kaikille! :D

Vielä täälä roikuskelen. Eilen aamulla tuli pikkusen siis pupusteltua ukkokullan kans ja sen jälkhin tuli sitä vaalianpunasta vuotoa, ja vähän ajan päästä rusehtavaa -juuri ja juuri siis paperista huomas. Ei muuta. Yöllä hävis menkkakivut ko pieru saharaan, ei yhthän mithän tuntemusta. Nyt nousin aamulla ylös ja pientä kipua havaittavissa sekä rintojen arkuutta. Vessareissulla paperi ihan puhtoinen. MUTTA olen satamiljoonaa rosenttisesti varma että tänhän menkat alakaa. Tänhän niijen pitäski alakaa jote EN (pösilö) testannu. Joten nytten sitte puolen tunnin välein fiksu ramppaa vessassa ja tuijottaa paperia.

Olipa ommaa nappaa nyt muttako.........

Lapinnoita kp28/28 yk1

273/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on tullut taas uusia plussia!

Oon tikutellu ovista nyt koko kierron ajan ja nyt toinenkin viiva alkaa vahvistumaan eli taidan ovuloida oppikirjan mukaisesti. Olen siis hukannu neljä kiertoa siihen, että oon arponu tuota ovista. Oon tikutellu nyt clearbluella ja se on kyllä niin ihanan helppo kun ei tarvii arvailla ja omaa kroppaani en osaa kuunnella ollenkaan.

En tiedä johtuuko gelee royalista, mutta olo on jotenkin onnellisempi ja hyvinvoiva. Oon ollu nyt ihan älyttömän hyvällä päällä ja tosi iloinen. Outoa koska lopetin röökin poltonkin ja silti oon yhtä hymyä :) Pari kuukautta mulla oli kokoajan pientä flunssaa, mutta sekin on hävinny nyt ihan kokonaan.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille :)

Fanu kp11/28-30 yk5

274/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas!

Onnittelut kaikille uusille plussanneille, näyttää uusia tuttavuuksia ilmaantuneen ilahduttavasti palstalle myös. Hienoa!

Marjamiini: Kiitos plussatoivotuksista. Samaa toivon Sinulle!!! En lähde spekuloimaan mitään, mutta uskon että ei tuosta gynen vaihtamisesta mitään haittaa ole. :) Sittenhän sen näkee, antaako uusi eri neuvoja tms. 

Sitten omanapailua: Täällä kp 33 /28-33. Tässä on nyt sitten piinapäivät nro 2 menossa ja huomenna menkkojen sitten pitäs (ilmeisesti) alkaa...jännäksi menee. 

Luulin, että piinailut ois piinailtu jo viime su, mutta nää Luget ei ei olekaan Primot. Vuoto ei siis alakaan 2-4 päivää kuurin loppumisen jälkeen kun on lugeista kysymys. Oiskohan kannattanut kysyä gyneltä miten nää toimii....no jokainen on yksilö ja eipä se kysyminen ois mitään välttämättä paljastanut. Nyt dpo 14 siis tänään menossa....tämä on kyllä yhtä vuoristorataa nämä piinapäivät nyt...viikon saa piinailla. Vie mehuja... :D. 

Jaksamista jokaiselle tämän "projektin" suhteen!!! Jaksetaan yhdessä toisiamme tukien!!! 

275/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin kans päivittää pikaisesti omaa tilannetta, kun oma viimeisin kommentti oli niin monta "sivua" sitten.

Ensiksi paaaaaljon onnea plussanneille! Stressitöntä ja nautinnollista alkuraskautta! :) <3

).( Mulla on tänään kp 17 ja kaiken logiikan mukaan ovis tänään, mutta mitään erityisiä limoja en ole havainnut. Voiko se olla, että ne "limaoireet" ei tuu kaikille? Oon tikutellut joka päivä ja toissapäivänä tuli selkeä ovisplussa liuskatestiin (testiviiva paljon vahvempi ku kontrolliviiva). No, eilen testasin taas illalla ja tuli vielä vahvempi plussa. Testiviiva verenpunainen ja paksu kun taas kontrolliviiva selkeästi haaleampi ja ohuempi. Eli kaiken logiikan mukaan ovis olis tänään. Ellei sitten tänään tule illalla testissä VIELÄ selkeämpää plussaa testiin. Huoh! Onko kellään muulla LH:t olleet huipussaan useampana päivänä? Talletukset ovat osuneet päiville kp 12, 14 ja 16 ja tänään kp 17:nä on tarkoitus illalla talletella. Ja ovisplussat siis kp 15 ja 16:na. Eli uskoisin, että yritykset on aika kohdillaan... Jään ihmettelemään tilannetta ja kohta piinailemaan! Jaiks! :D

Jonsteri 17/~34, dpo 0, yk 1v 10kk (km 08/2013)

276/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän jo heti kättelyssä anteeksi vaan omaanapailua, mutta mutta..

Tänään päätin sit tehdä tuon toisenki testin tuost lojumasta ja ihan kun siinä ois haamun haamu.. Aika tarkkaan saa kyllä tihrustaa että sen näkee, mutta kuitenkin.. Miehelle kun näytin niin hän oli sitä mieltä että ei siinä mitään toista viivaa ole.. :(  Ehkä sitten vaan omat silmät näkee väärin kun niin kovasti toivoo..

Sen jälkeen kun kävin uudestaan vessassa, niin pyyhkiessä tuli paperiin vaaleanpunaista ja ajattelin että no menkathan sieltä sit alkoki, mut ei enää tuu yhtään mitään ?! 

Nyt on pää kyllä niin pyörällä eikä tiiä mitä pitäs ajatella. Ehkä sielt sit menkat alkaa mut hitaanlaisesti ? Normaalisti kyllä mun mielestä alkanu niin että hanat kun aukee ni ne aukee kunnolla samantien.. Vai voiko muka olla kiinnittymisvuotoa ? Eikös sitä tuu aikasemmin jos on tullakseen ? Vai voiko olla muka positiivinen kun on niin haalee viiva et valoo vasten kun tihrustaa niin sen erottaa ? Vai onko sitten joku kemiallinen raskaus tai alkuvaiheen keskenmeno että hcg-hormooni on vaan ihan hiukan kerinnyt nousta ? 

En uskalla vielä ajatella et olisin raskaana, en vaan uskalla luottaa tuollaseen noin haalean haaleeseen viivaan jota mieheni ei edes näe..

Ja eikö viivan kuitenkin pitäis olla jo aika tumma jos on positiivinen, kuitenkin menkat jo vähän myöhässä ja testasin clear bluella ?

Jansku20 kp34/32 yk4

277/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja lisäyksenä vielä edelliseen, että mulla on käytössä tässä kierrossa kaikki kujeet: gelee roaylet, vitamiinit (jossa reilusti foolihappoa), greippimehua päivittäin ja pieni lasi punaviiniä vedetty melkein joka ilta. Voisko geleet aiheuttaa ton monipäiväisen LH-huipun? Ainakin tuntuu, että halut on olleet paljon korkeammalla geleeiden aikana kuin ilman... ja tuo alakerran "kosteus" talletusten aikana on paljon normaalia, mmm.... runsaampaa! :D

278/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega.. enpä sitte jaksanu oottaa aamua.

noita kp28/28

279/437 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä tuli siirto elokuisiin :( Onnea plussanneille ja tsemppiä vielä muille, joilla tulos ei ole vielä selvinnyt! :)

Nipa87 kp 1/33 yk 5

280/437 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halirutistukset niin tippuneille, plussanneille kuin jännäilijöillekkin!

Sori omanapailut.. on vaan jotenkin niin ihanan ärsyttävän kutkuttava olo.

Huomasin nyt joitain oireiksi tulkittavia.

- öisin pissalla ravaaminen (ollut jo parina yönä)

- nenän tukkoisuus

- alavatsan nippailut. Varsinkin ylös noustessa.

- Hengästyminen todella helposti. 

- Omituinen hikoilu aamuisin, tuskainen olo.

- iskias (en oo varma onko sitä mut omituinen särky alaselässä/ lonkassa/      pakarassa

- nännit ehkä hieman arat. voi koskettaa, muttei yhtään kovemmin. 

- rinnat kipeät sivuilta ( tätä ollut joskus aikoja sitten välillä ennen menkkoja )

Muuten on kuitenkin ihan normaali olo, samanlainen kuin ennen menkkojakin.

Äh, taas vaan pyörii mielessä josko tää onkin vaan omaa mielikuvituksen keppostelua. Inhottavaa ja samalla todella ihanaa!

Testaus huomenna aikaisintaan, ajattelin kuitenkin kerrankin viivytellä testausta siihen että menkat olis oikeesti myöhässä päivän pari.. Pystynköhän? :D

Mites muilla, missä vaiheessa teillä mennään?

Ihanaa, et on paikka jossa voi purkaa omaa sekopäisyyttään ja intoaan jossa ihmiset ymmärtää <3 Teidän tekstien lukeminen pelkästään jo auttaa omaa olo, kun saa todeta ettei ole yksin kaikkien näiden epäilysten, toiveiden ja haaveiden kanssa.

Nötterö kp 27/25-28 yk2

yritetty 2005-2010 (3 x km)

uusinta yritys alkanut uuden miehen kanssa 09/13 <3