~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~
Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?
Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :)
kaunisikävä, kp9
Kommentit (437)
Maanantai-aamua!!
Pikakirjotusta... Poika pötköttää sohvalla kipiänä ja mankuu konhelle..
Siis taas niin kurjaa ko niin moni on tipahtanu, mutta onhan täälä muutama plussaki -Onnea!!
Pikkuinenmyy:toivottavasti tulen perässä ;D Onnea ja halaus!!
Omanapa: Pakko äkkiä nyt kirjottaa, veiropalakisilta kotiuvuttu ja reissunpäälä oli siis kokoajan tunne että menkat alakais, eikä yhthän rättiäkhän mukana, apua. Eli viikonverran ollu vatta kipiä, samoin rinnat. Muutaman kerran oksettanu ja karvas noussu kurkkuun. Välillä ei ole mithän oiretta ja luulen taas kuvittelevani. Ja nokka on tukossa... tosin keskimmäinen ja nuorimmainen kullanmuru on räkätauvissa kylläki........
Ootelhaan................
Tsempit kaikille!!!
Lapinnoita kp25/28 yk1
Veiropalakisilta...hahah.. VIEROPALKISILTA siis...
Hirmuisesti onnea Piaw, lupaavalta kuulostaa :)
ON: Olen alkanut miettimään olisiko ne viime viikon muutaman päivän hassut tuhrut pyyhkiessä voineet olla menkat.. Plussia kun ei testeihin näköjään tule. Mietin vaan, että jos ne oli menkat niin onko tässä kierrossa mitään mahiksia edes jos entiset jämät ei poistu...
Pitänee vaan jäädä seurailemaan tilannetta ja pupuilla miehen kanssa :) Jään roikkumaan tähän ryhmään sillä heinäkuun lopulle ehdin vielä, jos tästä kierrosta(?) tärppäisi.
Vivian kp 33, yk1 tai kp 6/27, yk2 ??
Plussatuulia kaikille!
Oon menny vaikka minkälaisilla fiiliksillä viime kierrot ja nyt otin tähän kiertoon avuks hirveet seksihimot, ovistikut, gelee royalit, fosforit ja rennon mielen.
Lopetin röökinpolton ja rupesin lenkkeilemään. Siinä samalla mies on vähentäny polttamista ja kulkee lenkillä mukana.
Viimeks tikuttelin muistaakseni yk3:ssa ja nyt kyllä epäilen niiden tikkujen luotettavuutta/oman kehoni sekavuutta. Nehän näytti mulla sillon kokoajan plussaa. Ekan kerran kun tein oli kp7 ja ihan selvä ovisplussa ja sit tein loppukierrosta ja sillon oli kans monta päivää plussaa.
Nyt oon tikutellu heti siitä kun menkat loppu. Nyt menossa kp8, eikä siihen oo tullu vielä ollenkaan testiviivaa.
Uskon,että oon arvioinu miun oviksen ihan väärin ja sen tuloksena ei todellakaan olla pupuiltu oikeina päivinä eli ei ihmekkään jos ei oo tärpänny.
Mut nyt on kaapissa vaikka minkälaista ovistikkuu ja hymynaamaa eli eiköhän se oikea ajankohta selviä :)
Fanu kp8/27-30 yk5
Heippa, mulla näemmä kierto venyy. Nyt menossa kp 33, eikä vieläkään täti ole tullut kylään. Koskaan aikaisemmin ei ole kierto näin pitkäksi venynyt. Menkkakivut tosin alkoivat alavatsalla eilen illalla, joten eiköhän se täti tule kylään viimeistään huomenna. Lauantaina olen viimeksi tehnyt tyylipuhtaan negatestin. Mitään raskausoireisiin viittaavaa ei myöskään ole, joten usko plussaan ei ole tämänkään vuoksi kovin suuri. Silti huomaan ajattelevani, että mitä jos kuitenkin olisinkin raskaana... Niin kauan kun on kai toivoa kun ei vuotoa näy. Ja mulla oli myöhäinen ovulaatio. Silti on Inhottava olla tällaisessa välitilassa, että ollako vaiko ei, varsinkin kun kaikki merkit näyttää että en ole raskaana.
Henriikka85 kp 33/29-30, yk 10
Onnea jo kaikille plussanneille:) Ja paljon tsemppiä vielä plussaa odottaville.
Lueskelin tässä tämän palstan läpi enkä voinut olla itse liittymättä siihen mukaan:) Elikkä kerronpa itsestäni vähäsen. Ikää on 27 vuotta ja mies vuoden vanhempi. Esikoista yrittämässä ja yk 2 menossa:) En ole ottanut avuksi tikkuja enkä muitakaan poppakonsteja. Periaate on "tulee sitten kun on tullakseen". Viikonloppuna pitäisi olla h-hetki:) Eli peitto heilumaan tiuhaan niin jos se siitä tärppäisi ja kerkeäisin vielä heinäkuulle:)
Odotteleva kp 11/28, yk 2
Moi! Ajattelin nyt liittyä tähän ketjuun, kun täällä ollaan jännien hetkien äärellä.
Hieman taustaa:
Oon 24 vuotias ja mun mies parisen vuotta vanhempi. Mulla on ollu itellä tässä vähän sellanen jännä fiilis jo reilun viikon, parin, ajan, ja nyt on kuukautiset sitten myöhässä. Eli perjantaina olis pitäny alkaa, mutta ei vieläkään kuulu. Testiä en haluu nyt vielä tehä, vaan ootella rauhassa. (Mieskin on työmatkalla, joten haluan että hän on kotona, kun testi tehdään) Mutta alkaa näyttää sille, että meille olis heinävauva tulossa :)
Oon ite ollu pillereillä, ja oviksen aikoihin mulla unohtu ottaa parin päivän pillerit. Vaikka vauva tullessaan (jos siis plussataan) onkin "vahingon" kautta alkunsa saanut, niin silti iloisia ollaan. Miehelle tuleva mahdollinen testitulos on suurempi shokki kuin itelle, mutta silti jännittän kovasti. Miehen reaktio, sekä tuleva mahdollinen raskaus.
Tiedän että mun mies loppupeleissä on onnellinen vauvasta, mutta silti ensimmäinen lapsi on varmasti suuri shokki. Ja saa ajatukset jylläämään puoleen että toiseen. Mielelläni kuulisinkin teiltä "kanssaodottajilta" (hassua näin puhua, kun ei ole vielä plussattu...), miten teidän miehet on asian ottaneet vastaan?
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 28.10.2013
Rianna kp46/35, yk2
Vava kp35/?, yk4
Mago kp33/26-33, yk18
Vivian kp33/?, yk1 tai kp6/28, yk2
Henriikka85 kp32/29-30, yk10
Zenyh kp32/30, yk?
Marjamiini kp31/26-28, yk3
Jansku20 kp31/32, yk4
Saagamaria kp30/28-33, yk4
Lindaliini kp30/27, yk4
Kiova kp30/35, yk1
Onnenaika kp29/29, yk1v6kk
PiaW kp28/28, yk2
Nipa87 kp27/33, yk4
Tuukkis kp27/35, yk6
Lapinnoita kp25/28, yk1
Linnea78 kp25, yk3
Marjana kp21/29-32, yk 3,5v
Tintti98 kp21/28, yk1
Kristina kp21/25-26, yk4
Finola kp20/27-30, yk2
Vauvakuumeilija kp20/30, yk11
Snipsus kp20/29-31, yk n.3v5kk
Mussuttaja kp19/25, yk10
Sonle kp19/28-35, yk3
kaunisikävä kp17/?, yk n.2,5v
Pikriina kp17/24-28, yk2
Metsätähti88 kp16/29, yk10
Johanna81 kp15/28-31, yk8
Jonsteri kp14/~34, yk1v10kk
Outo-olio kp12/27-?, yk1v7kk
Odotteleva kp11/28, yk2
Khameleon kp9/28-30, yk3
Fanu kp8/27-30, yk5
Laakeriseppele kp6/24-25, yk2
Miumou kp?, yk8
Mamma2014 kp?, yk?
+++Plussa! Onnea!+++
Äiskä82
Pikkuinenmyy
Wilkkumina
Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia teille! :)
Tänään alkoi menkat, eli kierto venyi onneksi vain päivällä. No siirryn elokuisiin kepeimmin mielin, nyt vähennän stressaamista ja lopetan laskelmoinnin. Saa nähdä auttaako :D
Uusi testi ja tuloksena tyylipuhdas nega. Ehkä ne menkat sieltä siis todella alkaa. Miehen siemennesteanalyysin tuloksetkin tuli ja paljon parempikin tulos olisi voinut olla:( Normaalin muotoisia siittiöitä alle normaalin, jonka lisäksi liikkuvuus normaalin rajoilla, kun nopeita ja suoraan liikkuvia ei ollut. Eli siittiöt ovat hitaita ja kaartelevia ja kun ne viimein kohtaavat munasolun, niin niiden päät on niin epämuodostuneita, että eivät pääse pureutumaan sisälle:( Tai noin mä ton tuloksen tulkitsen. Ottaiskohan ne julkiselle puolelle jo kymmenen kuukauden yrityksen jälkeen, jos on todistetusti hyvä syy? Vaikea uskoa, että luomuplussaa tässä vielä pitkään aikaan tuleekaan, etenkin kun mua ei ole vielä laisinkaan tutkittu! Saattaahan mustakin löytyä vielä vaikka mitä vikaa!
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea jo plussanneilla! Olette todella onnekkaita <3
Henriikka85, kp 33/29-30, yk 10
Henriikka85: todella harmi, että oli nega. Tsemppiä uuteen yritykseen!
Olen todella sitä mieltä, että plussanneet ovat todella onnekkaita.
Ja harmi kaikille pudonneille. Klisee sanoa mutta tsemppiä uuteen yritykseen.
Unelmaahan tässä tavoitellaan ja sen unelman eteenhän me olemme valmiita tekemään töitä! Se auttaa jaksamaan.
Lapinnoita: Mitä tarkoittaa vieropalkinen? :-)
Sitten omanapailua. Menkkoja ei vieläkään kuulu....olin ihan sata varma että tulisivat jo sunnuntaina, mutta ei. Tosin en tiedä miten Lugesteronit toimivat, joten ooteellaan rauhassa... testaillu en ole eikä tee edes mieli. Kahtotaan.
Tässä mietein ihtekseni, miksen ole kysynyt gyneltä, miksi se mulle noita hormoneita määrää. Tietysti raskautumista edistämään, mutta silti. Sitten mää aloin miettiä että ettenhän minä autokorjaajaltakaan kysy, miksi hän vaihtoi öljyt tai suodattimen. Luotan ammattilaiseen. Luotan myös omaan gynekologiini täysin. Hän tietää mitä tekee, minun ei tarvitse tietää kaikkea. (autokorjaus viittauksen syy selviää seuraavassa)...
Kerroin hänelle muuten tästä "nettipsykologiasta" täällä. Hän tiesi tästä ja totesi "Enhän minäkään katso netistä miten autoni pitäisi korjata vaan vien sen korjaamolle. He tietävät mitä tehdä". Sama se on tässä raskautumisessakin. Kunnon asiantuntijat eli tässä tapauksessa osaava gyne on se johon pitää luottaa. Jos epäilee oman gynensä osaamista, mielestäni voisi vaihtaa yleiskorjaajalta sellaiselle, joka tuntee sen oman alan vaikka sitten valtuutetulle AD-autokorjaajalle.... ;)
Tässä vain piinaajan pohdintoja. Saa kommentoida tai olla kommentoimatta.
Ja jos musta ei kuulu mittään johtuu että mikään kone ei päästä mua kohta enää tänne palstalle. Kai täällä on joku suodatin, joka kattoo pitääkö henkilön saada tänne kirjoitella. :)
Tsemppiä jokaiselle sen unelman saavuttamisessa. Unelman eteen me kaikki olemme valmiita jaksamaan ja tekemään työtä!
Henriikka85: Tosi ikävää, että testi oli nega. Voimia sulle!
Saagamaria: Hyvin sanottu. Varmaa on se, ettei kukaan muu voi tietää paremmin kuin jokaisen oma hoitava lääkäri. Vertaistuessa usein alkaa vertailemaan itseään muihin, muiden saamiin ohjeisiin ja lääkityksiin jne. Mutta faktahan on myös se, että jokainen on yksilö ja jokaisen kroppa toimii vähän omalla tavallaan.
ON: Eilen alkoi kramppaamaan alavatsaa ja olin satavarma et menkat sieltä oli tulossa. Yöllä oli noustava vessaan ja samalla tein uuden testin, ja sain onnekseni ihan kunnon plussan siihen testiin. Oli huojentavaa et noiden haamuyritysten jälkeen voin nyt uskoa että se alkio taitaa olla kiinnittynyt ihan kunnolla tällä kertaa.
Taidan siis siirtyä varovasti tonne odotuspuolelle. Huoli on mulla silti kova, liuta keskenmenoja taustalla - saa nähdä miten meille nyt käy.
Tsemppiä kaikille!
PiaW, kp 29/28
Tervehys vesisathesta..
Zenyh ja Henriikka85: Tsemppiä uuteen kiertoon!
Saagamaria: Vieropalkinen eli niinko naapuripitäjän puoli :DDD
PiaW: Onnea ihan mahoton!!!! Rennolla mielellä vain ekkä ajattele niitä keskenmenoja (täälon sama historia...)
Omanapa on sitte niin omituinen että. On siis ollu tuo alavatta oviksesta asti jotenki kipiä ja net rinnakki tosin. Rintoja nyt välillä kivistää, kuvittelenko vai en.... Ja eilen meni alavatta enemmän kipiäksi, menkat pe***** mutta miksi näin aikasin.. no ei kuites vielä. Limaista vuotoa.... Yöllä sitte meni alavatta ihan tuskasen kipiäksi että jalakojaki sirko. Ja kauhia pissahätä. Vessareissun jälkhin ei meinannu uni tulla ko niin tuskanen olo. Todennäkösesti täti on tulossa.... Plääh....
Lapinnoita kp26/28 yk1
Moikka,
Taustalla lueskelleena, liityn piinapäivieni kera mukaan :) ei ole varsinaista yritystä, mutta vauva toiveissa mulla etenkin, mies on tällähetkellä sitä mieltä et ihan sama tuleeko vai ei. Peiton heiluttelut osui tälläkertaa oikein hyvin juuri ennen ovista olleille päiville. Aikasemmin ollaan ehkä oltu jopa myöhässä. Vasta limojen tultua siis silloin pupuiltu, nyt onnistuttiin päivä ennen limoja just sopivasti. Omituisinta vaan ettei nyt ole minkäänlaisia oireita, aikasemmissa kierroissa on ollu kaikenlaista pahoinvoinnista väsymykseen ja nännien kipristelyyn.. nyt ei yhtikäs mitään.
Vatsaa turvottaa (niinkuin aina) ja valkovuotoa tulee välillä oikein reippaasti pyyhkiessä, sellaista maitomaista ja sitä on PALJON! tätä ei aikasemmin ole ollut, mutta mulla tulee kuivakausi muutenkin vasta pari päivää ennen menkkoja, joten en tätä oikein oireiksi viitsi laskea. Jännitystä ilmassa taas!
Miten teillä jotka tikutatte ovista.. tuleeko teillä limat ennen vai jälkeen ovisplussan?
Plussatuulia kaikille, toivottavasti saadaan paljon vauvoja heinäkuulle!
Tarrasukkia plussanneille ja hirmuisesti onnea <3
Nötterö kp 25/25-28 dpo11 tai 12
Huomenta kaikki ja terveisiä etelän lämmöstä ! Eilen tultiin takasin tänne kylmään suomeen, kyllä meni sekin loma niin nopeesti.. :(
En kertaakaan käynyt lomalla lukemassa teijän tekstejä, kun ajattelin että en lue, etten rupee taas ressaamaa ja miettimää vaava asioita. Aika hyvin mielestäni onnistuinki "unohtamaa" koko homman ja pystyin kunnolla miehen kanssa rentoutumaan :)
Nyt siis vaan omaa napailua sen verran että eipä oo ihmeellisiä oireita ollu, pari päivää sit nippaili mahasta, ihan ku menkat alkais mut ei.. Ja nännit oli muutaman päivän helvetin arat.. Eipä muuta siis.. Joten pelottaaki taas että eipä oo tärpänny tästäkä kierrosta..
En tiie uskaltaisinko viel testata vai pitäskö viel odotella jos se täti sittenki tulee kylään..? Odotukset ja toiveet ei siis tästä kierrosta oo korkeella, mut jos nega sielt putkahtaa nii kyllä taas vetää mielen matalaks..
Nopeesti vilkasin näit kirjotuksii ja muutama oli Plussannu ! Paljon paljon onnea teille ! Olen todella iloinen teidän puolesta ! <3 toivotaan et me muut tullaan vielä joku päivä perässä :)
Jansku20 kp 32/32 yk4
Hei vaan!
Ensiksikkin hurjan isot onnittelu hali rutistukset plussanneille!! :)
Mulla alko v-käyrä kohoamaan ja ajatelin jo heittää koko vauvan teko hommat menemään kun viimeisimmät menkat oli niin ihmeelliset.. Alkoivat siis 5 päivää etuajassa kestäen 5 päivän sijasta 10 päivää!! ja oli muutenkin ihmeellisen niukat. Lisäksi velloin vaan jossain itsesäälissä kun lähipiirissä tuli vasta 2 "vahinko raskautta" ja mä en saa aikaseksi ku yhden keskenmenon! Liekköhän edes kaikki kunnossa tuolla rööreissä..
Kiukuttelin miehellekkin kuin joku pikku kakara, mutta enköhän ole taas palannut lapsen tasolta aikuiseksi :D
Tilasin niitä kuningatarmehiläis pillereitä ja oon niitä nyt napsinut ja mietin että nyt alan tikuttamaan ovulaatioo hyvissäajioin ettei varmasti mene ohi ja kun oli tosiaan nuo edellisetkin menkat niin kummalliset.
Tiedä sitten johtuuko noista pillereistä, mutta ovulaatiotestissä se testi viiva on kokoajan yllättävän vahva. Ei silti niin vahva kuin kontrolli viiva, mutta paljon vahvempi mitä aiemmin tedyissä negatiivisissa ovis testeissä.
Jospa se ovulaatio kuitenkin löytyisi, että pääsisi laittamaan uutta yritystä alulle :)
Pitikin testata.. Negahan sielt pärähti... :'( Eiköhän se täti sit kurvaa paikalle täs lähipäiviin..
Jansku20 kp 32/32 yk4
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 29.10.2013
Vava kp36/?, yk4
Mago kp34/26-33, yk18
Vivian kp34/?, yk1 tai kp6/28, yk2
Henriikka85 kp33/29-30, yk10
Marjamiini kp32/26-28, yk3
Jansku20 kp32/32, yk4
Saagamaria kp31/28-33, yk4
Lindaliini kp31/27, yk4
Kiova kp31/35, yk1
Onnenaika kp30/29, yk1v6kk
Nipa87 kp28/33, yk4
Tuukkis kp28/35, yk6
Lapinnoita kp26/28, yk1
Linnea78 kp26, yk3
Nötterö kp25/25-28, yk?
Marjana kp22/29-32, yk 3,5v
Tintti98 kp22/28, yk1
Kristina kp22/25-26, yk4
Finola kp21/27-30, yk2
Vauvakuumeilija kp21/30, yk11
Snipsus kp21/29-31, yk n.3v5kk
Mussuttaja kp20/25, yk10
Sonle kp20/28-35, yk3
kaunisikävä kp18/?, yk n.2,5v
Pikriina kp18/24-28, yk2
Metsätähti88 kp17/29, yk10
Johanna81 kp16/28-31, yk8
Jonsteri kp15/~34, yk1v10kk
Outo-olio kp13/27-?, yk1v7kk
Odotteleva kp12/28, yk2
Khameleon kp10/28-30, yk3
Fanu kp9/27-30, yk5
Laakeriseppele kp7/24-25, yk2
Miumou kp?, yk8
Mamma2014 kp?, yk?
Rianna kp?, yk3
+++Plussa! Onnea!+++
Äiskä82
Pikkuinenmyy
Wilkkumina
PiaW
Odotetusti putosin elokuisiin *lompsis*
Henriikka85 kp1/29-30 yk 11
Tervehdys taas kaikille!
Marjamiini: Sain Lugesteronit käyttöön kahden primolut kierron jälkeen gynen ehdotuksesta. Syytä en tiedä, miksi esim. primot vaihdettiin lugeen kun primoja olin kaksi kiertoa syönyt. Multa ei ole koskaan otettu mitään verikokeita eli mitään arvoja ei edes ole testattu. Olen siis 36-v, ehkä ikäni on yksi syy miksi sain hormonit. Kuinka vanha itse olet? Sitten käyn yksityisellä, voisiko se olla syy miksi hormoneita annetaan helpommin? Arvuuttelua vain. Käytkö yksityisellä vai julkisella. En edes harkinnut julkista puolta vaan menin suoraan yksityiselle omalle gynelle (joka paikkakunnan tunnetuin) jolla tosin aiemminkin olen käynyt. Muuta syytä en osaa sanoa. Tsemppiä Marjamiini sulle!!! Ymmärrän todella hyvin turhautumisesi asiaan.
Sitten omanapailua: Vierailusta kotiuduttu kotiin. kyllä oli virkistävää olla piinapäivät muissa ympyröissä kuin kotona. Tähän asti primojen jälkeen mulle on menkat alkanu kuin nakutettu tänään sunnuntaina päivällä, mutta ei nyt...menkat siis ovat viime kierroista jo myöhässä. Tämä oli jo sinällään aivan ihana yllätys, että mun menkat ei aina alakaan samalla kellonlyömällä...
Mutta kun on nämä luget nyt en tiedä kuinka pian menkkojen kuulus alkaa lugejen loputtua. Viimeisen lugen otin keskiviikkona. Mutte luget on uus tuttavuus, joten vielä en juhli mitään. Koskas sitä pitäis alkaa testailemaan? :D Nyt siis kp 29 /28-33. Ja tuo 28 on ollut kaikissa aiemmissa primokierroissa ja ainoassa luomukierrossa missä yritystä oli päädyttiin 33 päivään.
Tsemppiä kaikille rutkasti!!! Ja plussaonnea kaikille!!!