Vanhojentanssiparin saaminen, kun on naisenemmistö?
Millä tavoin pari on saatu? Lukiossa miespuoliset näyttelevät vaikeasti tavoiteltavaa. Odottavatko he, kunnes kaunein tulee kysymään ja jos ei tule, niin ovat päättämättömiä vai merkitseekö jokin muu seikka?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosivanha kirjoitti:
Tyttöjen pitää olla nopeita. Oma parini kipitti valonnopeudella salin toiselta puolelta kysymään, tanssisinko hänen kanssaan. Se oli nuoren miehen yksi elämän kohokohdista. Sen jälkeen saikin muissa ympyröissä jällen itse olla aloitteellinen.
Ei välttämättä. Meilläkin oli tyttöenemmistö (about 65-35) ja silti ainoa ilman paria jäänyt oli poika.
Millanen poika?
Kiltti ja hiljainen. Laiha eikä millään muotoa komea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosivanha kirjoitti:
Tyttöjen pitää olla nopeita. Oma parini kipitti valonnopeudella salin toiselta puolelta kysymään, tanssisinko hänen kanssaan. Se oli nuoren miehen yksi elämän kohokohdista. Sen jälkeen saikin muissa ympyröissä jällen itse olla aloitteellinen.
Ei välttämättä. Meilläkin oli tyttöenemmistö (about 65-35) ja silti ainoa ilman paria jäänyt oli poika.
Millanen poika?
Tytöt tanssi mieluummin toistensa kanssa kuin hänen kanssaan?
Meidän lukiossa ilman paria jäi neljä poikaa, ei yhtään tyttöä.
Kauheaa jos olisi koko lukion ainoa parittomaksi jäänyt.
Oman tyttöni lukiossa oli poikia enemmän kuin tyttöjä. Poikia "lainattiin" naapuri lukioon. Muuten tytöt olisi tanssinut kahteen kertaan, illan molemmissa näytöksissä.
Mua ei kukaan pyytänyt pariksi ja olen ihan nätti ja kiva tyttö. Sinkku olen ollut aina ja epäsuosittu.
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosivanha kirjoitti:
Millanen poika?
Tai sitten tanssijoita on ollut pariton määrä, jolloin yksi olisi joka tapauksessa jäänyt parittomaksi.
Minusta vanhojen tanssit on typerä perinne, ainahan lukiossa on ollut naisenemmistö. Miehiä ei koulutus kiinnosta ja tanssitkin voisi jo heittää romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kukaan pyytänyt pariksi ja olen ihan nätti ja kiva tyttö. Sinkku olen ollut aina ja epäsuosittu.
N23
No ne on kyllä tytöt jotka pyytää poikia pariksi, ei yleensä koskaan toisin päin.
Ope
Vierailija kirjoitti:
Minusta vanhojen tanssit on typerä perinne, ainahan lukiossa on ollut naisenemmistö. Miehiä ei koulutus kiinnosta ja tanssitkin voisi jo heittää romukoppaan.
Rupulukioissa on pääsääntöisesti poikaenemmistö, huippulukiot kerää tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tehdäänkö sitä muuallakin, mutta ainakin poikaani pyysi hänen ystävänsä parikseen, kun omista ei sieltä löytynyt paria.
Kai te maksoitte ystäväpojan vaatteet?
Pojallani oli sopivat vaatteet valmiiksi. Ei niitä kenenkään tarvinnut ostaa/ maksaa.
Eli hänen tyttöpuolinen ystävänsä oli siis se, joka häntä pyysi vanhojenpäiväparikseen, ja hän tietysti itse hommasi oman mekkonsa.
Vierailija kirjoitti:
Monesti kysytään jo ekaluokkalaisia poikia.
Siinä olisikin kaunis perinne, kun vanhat tanssittaisivat koulutiensä aloittaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosivanha kirjoitti:
Millanen poika?
Tai sitten tanssijoita on ollut pariton määrä, jolloin yksi olisi joka tapauksessa jäänyt parittomaksi.
Mutta tyttöjähän oli 2/3 joten tyttöpareja on täytynyt olla paljon.
Itse jätin minua kyselleet tytöt ilman paria. Ei voinut vähempää kiinnostaa pellekeekoilut...
Meidän lukiossa (n. 15 v. sitten) ei oltu otettu lainkaan huomioon tätä epäsuhtaa esim. valmentamalla ykkösten poikia kavaljeereiksi. Minulle ei riittänyt paria, joten en voinut tanssia. Kyllä kiukutti, kun pukukankaatkin oli jo ostettu. Katsoin kavereiden tanssia penkiltä sitten.
Meillä oli melko tasainen sukupuolijakauma, ja meitä "ylijäämätyttöjä" oli jotain 5-6. Muutama teki sen ratkaisun, että tanssivat tyttöparina, mutta tansseja organisoivat liikunnanopettajat suhtautuivat tähän jostain syystä vähän nihkeästi. Koulussamme oli pari poikaa jotka eivät osallistuneet siksi, etteivät heidän toisella paikkakunnalla asuvat tyttöystävänsä antaneet heille lupaa siihen. Esim. minun luokallani oli yksi poika, joka olisi muuten osallistunut, mutta tyttöystävä kielsi. Eli muutama tyttö jäi ilman paria tällaisten mustasukkaisuus - ja itsetuntokompleksien vuoksi.
Aika raadollisia nuo tanssit ja se parin kysyminen.
Luokallani yksi tosi mukava mutta ylipainoinen tyttö kysyi luokassa lähimpänä istunutta poikaa pariksi ja tämä vastasi: ei. Ilman selittelyjä. Myöhemmin vastasi toiselle, hoikalle tytölle, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupulukioissa on pääsääntöisesti poikaenemmistö, huippulukiot kerää tytöt.
Luonnontiede lukiossa on paljon poikia, mutta rupulukiota siitä ei saa tekemälläkään. Ja siellä on myös tyttöjä, joilla on korkeat keskiarvot, koska sieltä on helpompi hakea/päästä lääkikseen.
Millanen poika?