Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän perheessä jaetaan laskut ja ruokakustannukset?

Vierailija
18.09.2013 |

Varsinkin kun toisella on suuremmat tulot. Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan...:)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tililtä menee velat eli auto ja asunto (miehen nimissä eli en maksa niistä mitään) muuten minä makselen laskut molempien tileiltä miten sattuu.. Mies tienaa enemmän, eli hänen tililtää enemmän jne. molemmille pyrin jättämään "käyttörahaa" suhteessa yhtä paljon ja niistä sitten ostellaan ruokaa riippuen kuka kaupassa käy ja sitten nostetaan toisillemme rahaa tai siirellään tileille jos toisella vähenee... molemmilla myös säästötilit joihin kosketaan vaan äärimmäisessä hädässä... Toimii

Vierailija
22/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme naimisissa, maksamme laskut yhteiseltä tililtä. 

Palkka minulla 5300, miehellä 4200.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat tilit ja pitkään oli täsmälleen sama palkka, nyt miehellä on pikkuisen isompi.

Me maksetaan:

-Asuminen (laina+vastike) puoliksi. Asunto ja laina ovat molempien nimissä

-Ruoat puoliksi. Melkein kaikki ruoat ostetaan s-kaupasta, ja maksetaan s-pankin tililtä, jolle molemmat laittaa saman summan joka kuukausi

-Mä maksan hesarin, sähkön, ja kotivakuutuksen, ja melkein kaikki lapsen vaatteet

-Mies maksaa auton kulut (paitsi bensat vuorotellen), lapsivakuutuksen ja ennen tv-luvan, nythän se poistui

-Isommat hankinnat maksetaan puoliksi (TV, tietokone, sohva)

En ole havainnut minkäänlaista ongelmaa, mutta luulen, että se johtuu siitä, että rahasta ei ole pulaa vaikkemme rikkaita olekaan. Varmaan mikä tahansa systeemi toimii niin kauan kun rahaa riittää menoihin ja molemmille jää jonkin verran omaa rahaa/käyttörahaa.

Kun toinen oli hoitovapaalla, toinen maksoi koko asumisen ja enemmän yhteisiä laskuja. Olimme molemmat hoitovapaalla vuoroin. Olemme naimisissa, ei avioehtoa.

Vierailija
24/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksavat aiheuttamansa kustannukset eli sähkölasku puoliksi, vakuutukset sen mukaan, kuka ne on ottanut, autonsa kulut huolehtii kumpikin itse jne.

Vierailija
25/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti jaeta, kun on sen verran vähän tuloja, että kaikki menee kuitenkin. Toisinaan joudutaan miettimään sitäkin, mihin rahat oikeastaan edes riittävät, eli kumpi tinkii omista tarpeistaan.

Laskut maksetaan siltä tililtä, jolla sattuu olemaan rahaa.

Vierailija
26/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perhe, joten kaikki maksetaan yhdessä :)

Vierailija
27/27 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aika tarkkaan puoliksi. Mies hoitaa vuokran ja mää muut laskut. Siirrän mieheni tilille joka kuukausi oman osuuteni vuokrasta ja vähennän siitä, jos maksan joitain laskuja. 

Yhteinen ruokatili on, johon laitetaan kuukausittain sama summa. 

Rahariidat ollut aika minimissä. Saa nähä mitä sitten tulee kun miehen tulot nousee 2x ja saadaan perheenlisäystä yms.