Miksi Tiimari meni konkkaan???
Kommentit (32)
Tiimarin kaltaista tavaraa saa niin monesta muutakin paikasta, eikä se enää ollut ylivoimaisesti edullisin. Sen kanssa kilpailevat kaikki marketit, halpahallit, kodin ykkönen/anttila, Tiger jne jne.
ja laajentaminen ulkomaille todella hölmöä, ei tiimarilla ole mitään uniikkia mitä ei jo olisi esim ruotsissa vastaavissa liikkissä.
siis suljetaanko kaikki tiimarit nyt vai mitä häh täh????
Rip Tiimari vai?
Mun mielestä kaikki kaukoidässä tuotetut krääsäkaupat saisivat mennä konkurssiin. Ei ole mitään järkeä ostaa halpaa muoviroinaa, joka muuttuu roskaksi sillä hetkellä, kun kaupasta astuu ulos. Varmaan johto on tehnyt isoja virheitä, mutta uskon, että kuluttajat myös muuttuvat. Minä olen joskus hakenut tiimarista kynän tai putkilon liimaa, katsonut ympärilleni ja todennut, että jos mun kotona olisi tällaista tilpehööriä, MAKSAISIN siitä, että joku kantaa sen ulos.
Viimeksi tajusin, että tiimarin kontaktimuovi on surkeaa ja lapsen koulukirjojen päällytäminen vaikeaa sillä. Kirjakaupasta löytyi kotimaista Pelloplast muovia, jolla päällytäminen sujui kuin leikki. Ja kiva mieli ostaa jotain kunnolla ja lähellä tehtyä.
Juu, Tiimari myi laadutonta roskaa jolla ei tehnyt mitään. Vieläpä ylihintaan. Kirjakaupoista ja askarteluliikkeistä saa kunnollista tavaraa. Toisaalta surettaa koska Tiimari nyt kuitenkin kuului jotenkin lapsuuteeni ja monesti käytiin siellä näpelöimässä ihania, vaaleanpunaisia jutskia. Lapselle sellainen turha krääsä oli kuitenkin jonkin arvoista. Tuli ainakin hyvä mieli.
Kun olin pieni, Tiimarista sai kaikkea ihanaa puentä halvalla.Esim.tarroja sellaisiesta repäistävästä rullasta.Oli kiiltotarraa ja sametti tarraa, erilaisia kumeja, ym. mihin oli lapsena varaa. Nykyään Tiimari on ollut askartelutarvikekauppa,eikäsieltä mitään halvalla ole saanut. Sietääkin mennä konkurssiin.
Kyllä, Tiger on parannettu versio Tiimarista. Omasta mielestäni Tiimarin tuotteet olivat pääosin roskaa.
No älkää nyt väittäkö että kirjakaupasta saisi yhtään sen laadukkaampaa krääsää kuin Tiimaristakaan!
Surkean palvelun takia. Itse ainakin sain aina todella töykeää palvelua. Eipä enää sitten huvittanut siihen kauppaan astua
Jämähti paikalleen, ei pysynyt ajan mukana. Tiimarin perustaja on täsmälleen oikeassa. Laatuun en ota kantaa, minusta yhtä laadukasta tai laadutonta kamaa on myynnissä Tigerissakin. Tiger on vain paremmin brändätty. Toivon totisesti että Tigerin rinnalle tulee vielä joskus suomalainen kilpailija.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 13:16"]
Mistä nyt ostan joululahjat :(
[/quote]
Ostat Tigeristä. Lahjojen saajatkin ovat tyytyväisempiä. Tosin tänä jouluna voit varmaan ostaa sälää Tiimarin konkurssimyynneistä.
Eipä noita Tigereitä vielä kovin paljon ole ruuhka-Suomen ulkopuolella, saas nähdä aloittaako Tiger-ketju aggressiivisen laajenemisen pohjoiseen päin. Kyllä aika ajoi selvästi Tiimarista ohitse eikä se kyennyt vastaamaan kulutustottumusten muutoksiin. Meidänkään perheestä ei ole ollut enää juurikaan asiaa Tiimariin viimeisen viiden vuoden aikana vaikka kaikenlaista usein askarrellaankin porukalla.
Velat taitavat olla perua noista ulkomaille leviämisen yrityksistä. Lisäksi pari vuotta sitten myymälöistä yritettiin vääntää sisustusliikkeitä, joissa myytiin halvan näköisiä pieniä sisustustavaroita laatuun nähden ylihinnalla. Tuskin tuotti silloin voittoa.
Nyt on vähän palattu takaisin siihen askartelutavaroiden ja pikkukrääsän suuntaan, mutta edelleenkään ei ole hinta-laatu-suhde kohdallaan. Tai ehkä joissain kalliissa tuotteissa on, mutta tiimaria ei mielikuvissa yhdistetä kalliuteen tai laatuun, joten tuotteet eivät taida löytää ostajia. Lisänä vielä suhdanteet, jotka saavat harkitsemaan ostoksia tarkemmin.