Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vauvalle tulisi olla ostettuna

Vierailija
18.09.2013 |

ennen syntymää? En nyt tarkoita sänkyä,vaunuja, y. isoa tavaraa, vaan lähinnä sellaista pientä,mitä voisi ostaaja olisi oikeasti tärkeää? Esim. mitä apteekista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin jännä huomata, miten sellaiset asiat joita itse pitää täysin turhina ja on jääneet käyttämättä kolmen lapsen äitinä, ovat toisille olleet korvaamattomia.   Eli ehkä hyvä neuvo on ostaa maltillisesti kaikkea mitä on ihan pakko ja sit tilanteen mukaan hankkii lisää noita apuvälineitä kun helpottaa elämää. En esim lähtisi noitten neuvojen perusteella ostamaan säkillistä tutteja, meillä kun se ei pienelle kovasta yrityksestä huolimatta maistunut. 

Vierailija
22/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. Eli särkylääkettä ei vielä tarvitse varata? Mutta itselleen lähinnä siteitä ja liivinsuojuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22:lle ja ap:lle: joo, kaikki on niin suhteellista. En mäkään tutteja ostanut ennen. Kuvittelin imettäväni 2 vuotta, kun maitoa ei koskaan tullut kuin vähän:) Ja sektion jäljiltä vuotoa alapäästä tuli max 10 vrk ja erittäin niukkaa, pikkuhousunsuoja riitti. Ekat pari päivää runsaampaa, mut silloin olin sairaalassa. Liivinsuojia ei koskaan tarvinnu:) Mut harsot ja vastaavat oli kyl paras sijoitus. En antanut suppoja koskaan vaan suoraan Panadol p.o., ja ekan kerran tarvittiin, kun 4 kk iässä nousi kuume, tuli eka hammas ja sit tuska helpottikin...

Vierailija
24/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:15"]

Krääsää ehtii hankkimaan lapsen synnyttyäkin. Jos vaatteet ja vaipat löytyy, niin muuta ei oikein ensialkuun edes tarvitse.

TÄRKEINTÄ olisi valmistautua tulevaan synnytyksenn. Ei kannata lähteä soitellen sotaan, tai sillä ajatuksella että kyllä se kätilö sitten tietää. Siitä seuraa vain ikäviä traumoja ja suru "huonosta" synnytyksestä. Tietoa synnytyksestä ja vaihtoehtoisista kivunlievitysmenetelmistä löytyy esim. täältä. :) http://www.aktiivinensynnytys.fi/

[/quote]

Ihan turhaa pelotella ihmisiä tollasilla jutuilla! Minä en ole mitenkään valmistautunut etukäteen synnytyksiin ja hyvin on kaikki mennyt.. Niin, kyllä se kätilö oikeastikin tietää, siitähän sille palkkaa maksetaan!

Vierailija
25/26 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitkään, että ei tarvi mitään, mutta joku muukin huomasi kirjoittaa, että vaippoja riittävästi. Oma lapsi kakkasi vauvana kymmenenkin vaippaa päivässä ja vaipat olivat "aina loppu" ja sai soitella vähän jos ketäkin tuomaan lisää.

Vierailija
26/26 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:15"]

Krääsää ehtii hankkimaan lapsen synnyttyäkin. Jos vaatteet ja vaipat löytyy, niin muuta ei oikein ensialkuun edes tarvitse.

TÄRKEINTÄ olisi valmistautua tulevaan synnytyksenn. Ei kannata lähteä soitellen sotaan, tai sillä ajatuksella että kyllä se kätilö sitten tietää. Siitä seuraa vain ikäviä traumoja ja suru "huonosta" synnytyksestä. Tietoa synnytyksestä ja vaihtoehtoisista kivunlievitysmenetelmistä löytyy esim. täältä. :) http://www.aktiivinensynnytys.fi/

[/quote]

Ihan turhaa pelotella ihmisiä tollasilla jutuilla! Minä en ole mitenkään valmistautunut etukäteen synnytyksiin ja hyvin on kaikki mennyt.. Niin, kyllä se kätilö oikeastikin tietää, siitähän sille palkkaa maksetaan!

[/quote]

Ei ollut todellakaan tarkoitus MITENKÄÄN pelotella. Minäkin olen synnyttänyt kaksi lasta sillä periaatteella, että kyllä se kätilö sitten.. (ja ymmärsin vasta vuosien päästä, että kaikki ei mennyt ihan niinkuin piti, tai minulle ja lapselle olisi ollut oikein) Kolmannen kohdalla halusin jo olla itsekin aktiivisesti mukana, mutta se yritettiin minulta kaikin tavoin estää. Ja nyt neljännen kohdalla aion tehdä kaiken juuri niinkuin minusta ITSESTÄNI tuntuu oikealta. Kätilö saa olla apuna, mutta päävastuun tapahtumista haluan pitää itselläni.

Ei missään tapauksessa kannata lähteä synnyttämään valmistautumatta henkisesti ja fyysisesti tapahtumaan. Eihän vuorellekaan kiivetä ilman valmistautumista. Ja synnytys on naisen elämässä yhtä suuri tapahtuma, kuin Everestin valloitus. Ja, olipa se sitten hieno tai huono kokemus, se tulee kulkemaan mukana koko loppu elämän ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä