Miksi naiset närkästyvät niin helposti?
Miksi naiset suivaantuvat, jos mies käyttää sarkasmia tai ironiaa? Eikö tilannekomiikka ole hienoa asia, jos sen hallitsee? Mikä voisi olla hienompaa, kaiken synkistelyn ja vakavuuden keskellä, kuin huumori, varsinkin jos se perustuu koko totuuteen eli kohdistuu omaan itseensä.
Naiset myös nipottavat ja moralisoivat mitä pienemmästäkin asiasta, joka vain pahentaa asioita ja suututtaa muut ihmiset. Miksi?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:22"]
Sanoinko kaikki? Itse kyllä sanoit, että paljon/suurin osa Oskaria on tyhjänpäiväistä, tuskin kovin moni kirjallisuuskriitikko jakaa mielipidettäsi.
[/quote]
Nyt poimit ja vääristelet lauseita: Sanoin, että niissä on tyhjänpäiväisyyksiä (en sanonut paljon). Sanoin, että on paljon naista halventavia juttuja, joissa suurimmassa osassa ei ole minusta mitään hauskaa, pelkkää sovinismia eikä sitäkään puettu mitenkään älykkäästi.
Sanoitko tosiaan olevasi tutkija? Vääristeletkö työssäsikin asioita samalla tavalla?
[/quote]
Mitä halventavaa on aidon psykologin, vanhan rotanpyydystäjän, jolla on korvat korvienkin takana, naisen luonteen kuvailussa? Freud sanoi saman kuin Wilde, tosin ilman humoristisuutta - aivan kuten 1. suuri psykologi Nietzsche.
"Naisten aivot ovat kuin sveitsiläinen juusto - täynnä reikiä"
"On kahdenlaisia naisia: sellaisia, jotka puhuvat koko ajan ja sellaisia, jotka eivätä koskaan lopeta"
Osuvastihan nuo on kiteytetty liittyen naisen logiikkaan ja sosiaalisuuteen.
[/quote]
Vajoat koko ajan syvemmälle suohon, etkä taida edes tajuta sitä...
[/quote]
Missä se suon silmä on? Perustele, älä huuda puskista!
Yritätkö mollata tai vain sivuuttaa mitä historian suurimmat psykologit ovat naisesta sanoneet? Eli sivuutatko psykologian kokonaan eli kiellät sen tieteellisyyden?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:40"]
Sanoinko kaikki? Itse kyllä sanoit, että paljon/suurin osa Oskaria on tyhjänpäiväistä, tuskin kovin moni kirjallisuuskriitikko jakaa mielipidettäsi.
[/quote]
Juu, et sanonut kaikki. Sanoit, että "Eiköhän Wilde sanonut kuolemattomimmat huumoripläjäukset asiasta kuin asiasta." Minun korviini kuulostaa aika kritiikittömältä.
[/quote]
Missä se ongelma on? Voimme toki pilkkua nussia, jos sitä haluat. Mutta kuten sanoin, en ole tosikko, enkä lähtökohtaisesti viilaa pilkkua, koska olen loogikko.
[/quote]
Nyt en ymmärrä, mihin viittaat? Missä olen sanonut, että tämä tarkoittaisi sinun olevan tosikko? Vastasin vain siihen, mistä päättelin, että kritiikittömästi pidät Wilden lausahduksia hyvinä ja osuvina.
[/quote]
Tässä, sinun tekstiä:
"Turhaahan tämä on, mutta väännän nyt vielä kerran rautalangasta. Jos kerron kikattamisesta ja konttorin tytöistä, pitää kyllä olla hieman tosikko tai sitten vähän yksinkertainen, että ymmärtää tekstin niin, että sillä tarkoitetaan pelkästään konkreettisesti tuollaista tilannetta. Fiksumpi ihminen olisi sen tajunnut."
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:15"]
Ap:tä harmittaa, kun konttorin tytöt eivät ole kikattaneet hänen sovinistisille sutkautuksilleen. Ehkä tytöt ovat vielä erehtyneet vitsailemaan hänestä, mikä tietenkin on ollut nipottamista.
Tyttöjen kun pitäisi osata nauraa itselleen, mutta hänelle ei kenenkään saa naruaa!
[/quote]
En ole töissä konttorissa, olen tutkija, ja työskentelen kotona. Joten pieleen meni arvauksesi.
[/quote]
;)) Oletpa tosikko, kun otat kaiken noin kirjaimellisesti!
[/quote]
Jälleen kerran, pieleen meni. En ole lainkaan tosikko, en ymmärrä miten voi vetää johtopäätöksen minun huumorintajun puutteesta, jos vain totean, että työskentelen kotona. Missä on logiikka, missä on järki - kysyn vaan?
[/quote]
Turhaahan tämä on, mutta väännän nyt vielä kerran rautalangasta. Jos kerron kikattamisesta ja konttorin tytöistä, pitää kyllä olla hieman tosikko tai sitten vähän yksinkertainen, että ymmärtää tekstin niin, että sillä tarkoitetaan pelkästään konkreettisesti tuollaista tilannetta. Fiksumpi ihminen olisi sen tajunnut.
En taida uskoa, että olisit tutkija. Yrität vain huonolla menestyksellä esittää älykkäämpää kuin oletkaan.
[/quote]
Kuten sanoin, kompastuit yleistämisongelmaan eli deduktio-ongelmaan. Vain amatöörit sellaista tekevät. Jos olisit käyttänyt vaikka induktiota tai abduktiota, niin sitten asia voisi olla erilainen ... mutta kun et.
[/quote]
Alan yhä enemmän ymmärtää niitä naisia, joita vitsisi eivät naurata: :) Nyt kun et enää muuta keksi, vetäydyt päättelyteorioiden taakse, etkä edelleenkään vaikuta kovin älykkäältä, vaan lähinnä epätoivoiselta ja vähän säälittävältäkin.
[/quote]
Mikä ihmeen päättelyteoria? Mikä se semmoinen oikein on?
Mitä tiedät minun älystäni? Olenko kertonut IQ:ni?
En ole puhunut mitään minun vitsien kertomisesta, eikä vitseistä lainkaan, vaan humoristisuudesta. Itse en humoristina luonnollisesti kerro vitsejä lainkaan.
Sääli on sairautta, moraalitonta, vastoin luontoa ja evoluutiota. Sitä en kannata. Tuskin kukaan tervehenkinen heppu.
[/quote]
On ollut ihan hauskaa puristaa näitä moraalittoman säälittäviä lausahduksia sinulta. Kirjoitin tuon päättelyteoria-sanan ja arvasin, että takerrut siihen. Fiksut ihmiset nimittäin eivät takerru sellaisiin, kun tietävät, mitä toinen tarkoittaa.
En tiedäkään, mikä äo:si on, mutta vastauksistasi saan sellaisen kuvan, että toivoisit sen olevan korkeampi, kuin mitä se on, ja varsinkin haluaisit muiden luulevan sitä todellista korkeammaksi.
Niin hauskaa kuin tämä onkin ollut, poistun nyt järkevämpien puuhien pariin.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:58"]
...aivan kuten 1. suuri psykologi Nietzsche.
Tarkoittaako 1. suuri -> ensimmäiseksi suuri, po. suurin? Vai mitä yrität sanoa?
mies
1. kunnon rotanpyydystäjä, vanha oleva kettu.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:04"]
[/quote]
Juu, et sanonut kaikki. Sanoit, että "Eiköhän Wilde sanonut kuolemattomimmat huumoripläjäukset asiasta kuin asiasta." Minun korviini kuulostaa aika kritiikittömältä.
[/quote]
Missä se ongelma on? Voimme toki pilkkua nussia, jos sitä haluat. Mutta kuten sanoin, en ole tosikko, enkä lähtökohtaisesti viilaa pilkkua, koska olen loogikko.
[/quote]
Nyt en ymmärrä, mihin viittaat? Missä olen sanonut, että tämä tarkoittaisi sinun olevan tosikko? Vastasin vain siihen, mistä päättelin, että kritiikittömästi pidät Wilden lausahduksia hyvinä ja osuvina.
[/quote]
Tässä, sinun tekstiä:
"Turhaahan tämä on, mutta väännän nyt vielä kerran rautalangasta. Jos kerron kikattamisesta ja konttorin tytöistä, pitää kyllä olla hieman tosikko tai sitten vähän yksinkertainen, että ymmärtää tekstin niin, että sillä tarkoitetaan pelkästään konkreettisesti tuollaista tilannetta. Fiksumpi ihminen olisi sen tajunnut."
[/quote]
Ei ole minun tekstiäni tuo.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:15"]
Ap:tä harmittaa, kun konttorin tytöt eivät ole kikattaneet hänen sovinistisille sutkautuksilleen. Ehkä tytöt ovat vielä erehtyneet vitsailemaan hänestä, mikä tietenkin on ollut nipottamista.
Tyttöjen kun pitäisi osata nauraa itselleen, mutta hänelle ei kenenkään saa naruaa!
[/quote]
En ole töissä konttorissa, olen tutkija, ja työskentelen kotona. Joten pieleen meni arvauksesi.
[/quote]
;)) Oletpa tosikko, kun otat kaiken noin kirjaimellisesti!
[/quote]
Jälleen kerran, pieleen meni. En ole lainkaan tosikko, en ymmärrä miten voi vetää johtopäätöksen minun huumorintajun puutteesta, jos vain totean, että työskentelen kotona. Missä on logiikka, missä on järki - kysyn vaan?
[/quote]
Turhaahan tämä on, mutta väännän nyt vielä kerran rautalangasta. Jos kerron kikattamisesta ja konttorin tytöistä, pitää kyllä olla hieman tosikko tai sitten vähän yksinkertainen, että ymmärtää tekstin niin, että sillä tarkoitetaan pelkästään konkreettisesti tuollaista tilannetta. Fiksumpi ihminen olisi sen tajunnut.
En taida uskoa, että olisit tutkija. Yrität vain huonolla menestyksellä esittää älykkäämpää kuin oletkaan.
[/quote]
Kuten sanoin, kompastuit yleistämisongelmaan eli deduktio-ongelmaan. Vain amatöörit sellaista tekevät. Jos olisit käyttänyt vaikka induktiota tai abduktiota, niin sitten asia voisi olla erilainen ... mutta kun et.
[/quote]
Alan yhä enemmän ymmärtää niitä naisia, joita vitsisi eivät naurata: :) Nyt kun et enää muuta keksi, vetäydyt päättelyteorioiden taakse, etkä edelleenkään vaikuta kovin älykkäältä, vaan lähinnä epätoivoiselta ja vähän säälittävältäkin.
[/quote]
Mikä ihmeen päättelyteoria? Mikä se semmoinen oikein on?
Mitä tiedät minun älystäni? Olenko kertonut IQ:ni?
En ole puhunut mitään minun vitsien kertomisesta, eikä vitseistä lainkaan, vaan humoristisuudesta. Itse en humoristina luonnollisesti kerro vitsejä lainkaan.
Sääli on sairautta, moraalitonta, vastoin luontoa ja evoluutiota. Sitä en kannata. Tuskin kukaan tervehenkinen heppu.
[/quote]
On ollut ihan hauskaa puristaa näitä moraalittoman säälittäviä lausahduksia sinulta. Kirjoitin tuon päättelyteoria-sanan ja arvasin, että takerrut siihen. Fiksut ihmiset nimittäin eivät takerru sellaisiin, kun tietävät, mitä toinen tarkoittaa.
En tiedäkään, mikä äo:si on, mutta vastauksistasi saan sellaisen kuvan, että toivoisit sen olevan korkeampi, kuin mitä se on, ja varsinkin haluaisit muiden luulevan sitä todellista korkeammaksi.
Niin hauskaa kuin tämä onkin ollut, poistun nyt järkevämpien puuhien pariin.
[/quote]
Fiksut ihmiset eivät päättele. Heh, on onhan tuo sinun näkökulmasi jotain ... absurdia.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä, sinun tekstiä:
[/quote]
[/quote]
Heh. Hah. Huh.
En sanonut tuota, pois se minusta, se oli tuo naapurin haaskalintu.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä, sinun tekstiä:
[/quote]
[/quote]
Heh. Hah. Huh.
En sanonut tuota, pois se minusta, se oli tuo naapurin haaskalintu.
[/quote]
Helpottaahan se tietysti loogikkoa, kun yhdistää kaikki vastaajat yhdeksi ihmiseksi... Jos sinua kiinnostaa todellisuus, minun viestejäni ovat 2-5-18-23-29-35-38-42. Mutta toki saat kuvitella, että kaikki muutkin viestit täällä ovat minulta, jos se sinua helpottaa.
Pakko todeta että tämä keskustelu, kaikessa järjettömyydessään, on tämän palstan älykkäimmästä päästä.
Jatkakaa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:34"]
Aloituksesi on ristiriitainen: jos joku hallitsee tilannekomiikan, siitä ei närkästytä. Närkästyminen on seurausta siitä, ettei vitsailija ole osannut lukea tilannetta oikein.
Ihan niin kuin se, että vitsi ei naurata, olisi kuulijan vika...
[/quote]
Tuskin näin, vaan toisinpäin. Oscar Wilde, joka oli tunnettu verbaliikan nero, suututti aikainaan suuren joukon ihmisillä tuolla terävällä humoristisella asenteella, ihmiset eivät pidä siitä, koska se aiheuttaa kateutta, sillä siihen ei voi mitenkään vastata takaisin.
"I wish I have said that" ... "But you will, you will"
[/quote]
Kakkonen on oikeassa. Todennäköisesti ap ei vain ole kovin hauska, vaikka luulee olevansa.
Sitten toki huumori/satiiri/ironia, joka kritisoi yhteiskunnan taantumuksellisia rakenteita, on tärkeää ja usein myös hauskaa. Mutta sen pitää silloin kohdistua valtaapitäviin ja valtarakenteisiin, ei alistettuihin luokkiin. Siksi esim. rasistinen ja sovinistinen huumori ei yleensä naurata naisia eikä vähemmistöjen edustajia, eikä sen kuulukaan, ei vaikka se olisi kuinka nokkelaa (tuskin ap tosin tällaista viljelee, ei kai vain?).
Juuri tänään tai eilen oli muuten hesarissa huumorintutkijan (naisen!) haastattelu, jossa hän kertoi mm. että ennen vitsit petetyistä aisankannattaja-miehistä olivat suosittuja, mutta nykyään ne ovat lähes kadonneet. Mä tulkitsen tämän niin, että nuo vitsit olivat hauskoja niin kauan kuin miehillä oli ehdoton valta-asema naisiin nähden yhteiskunnassa, mutta nyt kun valta on jakautunut tasa-arvoisemmin niin noista on hauskuus karissut. Eli miestenkin tunteita pidetään nykyään tärkeinä, koska he ovat haavoittuvampia kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:31"]
Miksi naiset suivaantuvat, jos mies käyttää sarkasmia tai ironiaa? Eikö tilannekomiikka ole hienoa asia, jos sen hallitsee? Mikä voisi olla hienompaa, kaiken synkistelyn ja vakavuuden keskellä, kuin huumori, varsinkin jos se perustuu koko totuuteen eli kohdistuu omaan itseensä.
Naiset myös nipottavat ja moralisoivat mitä pienemmästäkin asiasta, joka vain pahentaa asioita ja suututtaa muut ihmiset. Miksi?
[/quote]
Loukkaantumisherkkyys on suoraan verrannollinen tyhmyyden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:31"]
[/quote]
Loukkaantumisherkkyys on suoraan verrannollinen tyhmyyden kanssa.
[/quote]
Eihän tämä pidä paikkaansa. Tyhmä ei edes tajua, jos toinen sanoo jotain loukkaavaa.
Joka kehuu olevansa huumorintajuinen on yleensä tosikko.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:45"]
Joka kehuu olevansa huumorintajuinen on yleensä tosikko.
[/quote]
Ei ole mitään niin vakavaa asiaa kuin huumori. Kaikki parhaat humoristit ovat tosikkoja, koska paras huumori perustuu tosimaailman, joka on synkkä ja vakava paikka, hyvin epätäydellinen.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:24"]
Aloituksesi on ristiriitainen: jos joku hallitsee tilannekomiikan, siitä ei närkästytä. Närkästyminen on seurausta siitä, ettei vitsailija ole osannut lukea tilannetta oikein.
[/quote]
Tuskin näin, vaan toisinpäin. Oscar Wilde, joka oli tunnettu verbaliikan nero, suututti aikainaan suuren joukon ihmisillä tuolla terävällä humoristisella asenteella, ihmiset eivät pidä siitä, koska se aiheuttaa kateutta, sillä siihen ei voi mitenkään vastata takaisin.
[/quote]
Kakkonen on oikeassa. Todennäköisesti ap ei vain ole kovin hauska, vaikka luulee olevansa.
Sitten toki huumori/satiiri/ironia, joka kritisoi yhteiskunnan taantumuksellisia rakenteita, on tärkeää ja usein myös hauskaa. Mutta sen pitää silloin kohdistua valtaapitäviin ja valtarakenteisiin, ei alistettuihin luokkiin. Siksi esim. rasistinen ja sovinistinen huumori ei yleensä naurata naisia eikä vähemmistöjen edustajia, eikä sen kuulukaan, ei vaikka se olisi kuinka nokkelaa (tuskin ap tosin tällaista viljelee, ei kai vain?).
Juuri tänään tai eilen oli muuten hesarissa huumorintutkijan (naisen!) haastattelu, jossa hän kertoi mm. että ennen vitsit petetyistä aisankannattaja-miehistä olivat suosittuja, mutta nykyään ne ovat lähes kadonneet. Mä tulkitsen tämän niin, että nuo vitsit olivat hauskoja niin kauan kuin miehillä oli ehdoton valta-asema naisiin nähden yhteiskunnassa, mutta nyt kun valta on jakautunut tasa-arvoisemmin niin noista on hauskuus karissut. Eli miestenkin tunteita pidetään nykyään tärkeinä, koska he ovat haavoittuvampia kuin ennen.
[/quote]
Huumori ei siis voi olla hyvää, jos se kohdistuu naiselliseen typeryyteen. Mutta jos se kohdistuu yhteiskunnallisiin rakenteisiin, jotka ovat miesten luomia, se on hyvää, koska se kohdistuu miehien mielettömyyksiin.
Feminisiti ovat tunnetusti happamia nihouttajia, seksuaalisti turhautuneita vosuja. Ja kun päälle pläjäytetään peniskateus, niin soppa on valmis.
Tämä ketju todistaa jo itsessään AP:n pointin. Närkästytään, suututaan, syytellään, haukutaan, vittuillaan. Naiset on naisia...
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä on rasistinen vitsi?
"Savolaiset ovat kieroja kuin korkkiruuvit", pieni vähemmistö.
"Neekerit ovat tyhmiä", suuri enemmistö (esim. Afrikassa)
Ovatko nämä rasistisia? Kysyn tätä siksi, koska en edes tiedä, mitä rasismi tarkoittaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä on rasistinen vitsi?
"Savolaiset ovat kieroja kuin korkkiruuvit", pieni vähemmistö.
"Neekerit ovat tyhmiä", suuri enemmistö (esim. Afrikassa)
Ovatko nämä rasistisia? Kysyn tätä siksi, koska en edes tiedä, mitä rasismi tarkoittaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]