Onko pakko käydä yöllä kusella?
Tosi kiva herätä lorinaan. Voisi juoda illalla vähemmän, niin ei tarvisi rampata yöllä vessassa.
Kommentit (24)
On ihan pakko. Mussa on jotain vikaa, virtsa ei tuu kerralla ulos.
Vaikka lopetan juomiset klo 20, niin silti pissaan yöllä pari kertaa.
Ja ei, en voi olla juomatta vaikka viidestä.
On se parempi kuin kusta housuunsa.
Muuta korpeen jossa ei lorinat ja lirinät häiritse. Omatkaan, jos on ulkohuussi käytössä.
Tuon täytyy olla rakennustekninen virhe talossa, jos joutuu kuuntelemaan toisten asuntojen kusilorinoita. Olen asunut yhdessä tälläisessä talossa ja ei ollut mitenkään mieltä ylentävää. Sen jälkeen ei ole tarvinnut WC-ääniä onneksi kuulla.
Yksi raivostuttavimpia asumisen häiriöitä on kerrostalot joissa naapurin kusilorinat kuuluu läpi.
Itsehän sen sanot jo otsikossa: pakko mikä pakko. A man's gotta do what a man's gotta do. Ei kukaan huviksensa heräile yöllä kuselle.
Tervetuloa keski-ikäiseksi inkontinenssivaivaiseksi eukoksi ;D
Viime yönä oltiin naapurin kanssa yhtä aikaa kusella, kuulin hänen lorinansa omani yli
Mä olen asunut neljässä kerrostalossa, enkä ole koskaan kuullut naapurien lorotuksia 😂 En, vaikka yhdessä talossa oli seinät ihan paperin. Mikä mua vaivaa, miksen kuule kusia? 😆
No on pakko. Minulla on munuaissairaus ja kusella saa juosta vähän väliä, kiitos lääkityksen. Enkä rupea yölläkään pinkkaamaan tai housuun kusemaan.
Ei niin vähän voi millään juoda, ettei tarvitsisi yöllä mennä vessaan. Mutta hiljaisuusaikana voisi kyllä kusta istuen sen sijaan että lorottaa seisaaltaan keskelle vettä mahdollisimman suurella metelillä. Entisessä asunnossani muuten kuului yöllä jopa korvatulppien läpi kun naapuri pudotti sen pöntön vetonupin alas. PLINK!!! Suomessa rakennetaan selvästi jotkut talot pahvista, onneksi muutin pois.
#2: Olen mies 43v. Itselläni oli pari vuotta sitten inkontinenssivaiva, josta johtuen jouduin käymään yöllä 3-4 kertaa kusella ja päivällä jopa tunnin pituiset palaveri töissä pelottivat. Tila oli alkanut pikkuhiljaa ja tajusin sen kun ei normipalaverista selvinnyt kun piti käydä vessassa välillä. Ureaa ei kuitenkaan tullut paljoa kerralla. Kävin ihan urologilla ja eturahasessa ei ollut mitään vikaa, oli suht kivulias tutkintaoperaatio kun laittoi ultraäänitutkaimen peräaukkoon mutta tulipahan sekin tutkittua. Sain Xatral -reseptin ja se auttoi heti ekana päivänä. Söin sitä muutaman kuukauden ja sitten kokeilin että vieläkö tarvitsee ja ei tarvinnut. Vaiva oli mennyt ohi. Syy ei koskaan selvinnyt, mutta epäilen että stressaava elämänvaihe oli syynä.
Eli käy heti lääkärillä. Itselläni siis Xatral auttoi mutta sinulla voi olla jokin toinen syy. Tilanne ei välttämättä parane odottamalla. Yleensä vaiva pahenee.
Jos herään aamuyöllä niin pakko mennä pissalle kun en saa unta uudestaan kun on pienikin pissahätä.
Vierailija kirjoitti:
No on pakko. Minulla on munuaissairaus ja kusella saa juosta vähän väliä, kiitos lääkityksen. Enkä rupea yölläkään pinkkaamaan tai housuun kusemaan.
Sorsa tai potta
Mieluummin käyn yöllä vessassa kuin kärvistelen nestehukassa päänsäryssä. Saan helposti päänsärkyä jos en tarpeeksi juo. Usein juon siis yölläkin vettä. Kai siinä taustalla on jokin tutkimaton sairaus, mutta ei niin paljoa elämää haittaa että menisin lekurille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut neljässä kerrostalossa, enkä ole koskaan kuullut naapurien lorotuksia 😂 En, vaikka yhdessä talossa oli seinät ihan paperin. Mikä mua vaivaa, miksen kuule kusia? 😆
Meillä oli viimeisessä kerrostaloasunnossamme yläkerran naapuri, jonka koodinimi oli kuseja (kusija viroksi). Hän lorotti aina keskelle pönttöä. Muuten siellä ei kuulunut ääniä, mutta joskus nuo lorotukset kantautuu hyvin putkissa.
Vaikka kävisikin yöllä kusella, niin vessan voi jättää vetämättä.
AP, haluatko maksaa sairaalakulut, kun virtsarakkoni repeää sinun takiasi? Et? No älä sitten ulise!
N20
Minä kusen kun kusettaa oli yö tai päivä.