Selittäkääs miehet tyhjentävästi, miksi "räväkkyys" naisessa on huono asia.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä räväkkä-sanaan liitetyt merkitykset ovat osittain sukupolvikysymys. Jotkut 80-luvulla nuoruutensa eläneet voivat kokea sen olevan positiivinen, vahvaa naista tarkoittava termi. Nuoremmille se voi tarkoittaa alhaisessa sosioekonomisessa asemassa olevaa, keski-iän ylittänyttä rääväsuuta. Tai sitten se on pelkästään yksilöllinen asia, miten se koetaan.
En usko sen olevan sukupolvikysymys. Vahva nainen ei tarkoita meille kasarinuoruuden eläneille räväkkyyttä. Vahva nainen uskaltaa sanoa mielipiteensä, mutta osaa perustella ne ja ilmaisee itseään hallitusti. Vahva nainen ei alistu epäoikeudenmukaiseen kohteluun, tekee itsenäisiä päätöksiä eikä ole kenestäkään riippuvainen.
Yhdistän räväkkään "rehellisyyden" = kertoo mielipiteensä suodattamatta, sosiaalisen älykkyyden puutteen ja tietynlaisen uhmakkuuden ja "minä en välitä muiden mielipiteistä" -ajattelun. Räväkkä tekee epäsovinnaisia asioita eikä piittaa erityisesti säännöistä, elleivät ne hyödytä häntä. Räväkällä on kova ääni ja rehevä nauru.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin naisellista. Itse arvostan naisissa naisellisuutta.
Eihän räväkkyys liity naisellisuuteen. Miehillä on kyky ymmärtää sanat omalla tavallaan. Räväkkiä naisia ovat esim. lähes kaikki latinonaiset ja Etelä- Euroopan naiset. Eli tempperamenttiset naiset ja näitä monet miehet pitävät hyvinkin naisellisina.
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen nainen on ilmeisesti sellainen joka on helposti ohajailtavissa ja miehen määräiltävissä.
Räväkkä tarkoittaa että nainen sanoo ei, ja miehethän ei tästä tykkää.
Kyllä voi sanoa ei olematta räväkkä. Olen erittäin rauhallinen, mutta sanon nätisti asioista, joista en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä räväkkä-sanaan liitetyt merkitykset ovat osittain sukupolvikysymys. Jotkut 80-luvulla nuoruutensa eläneet voivat kokea sen olevan positiivinen, vahvaa naista tarkoittava termi. Nuoremmille se voi tarkoittaa alhaisessa sosioekonomisessa asemassa olevaa, keski-iän ylittänyttä rääväsuuta. Tai sitten se on pelkästään yksilöllinen asia, miten se koetaan.
En usko sen olevan sukupolvikysymys. Vahva nainen ei tarkoita meille kasarinuoruuden eläneille räväkkyyttä. Vahva nainen uskaltaa sanoa mielipiteensä, mutta osaa perustella ne ja ilmaisee itseään hallitusti. Vahva nainen ei alistu epäoikeudenmukaiseen kohteluun, tekee itsenäisiä päätöksiä eikä ole kenestäkään riippuvainen.
Yhdistän räväkkään "rehellisyyden" = kertoo mielipiteensä suodattamatta, sosiaalisen älykkyyden puutteen ja tietynlaisen uhmakkuuden ja "minä en välitä muiden mielipiteistä" -ajattelun. Räväkkä tekee epäsovinnaisia asioita eikä piittaa erityisesti säännöistä, elleivät ne hyödytä häntä. Räväkällä on kova ääni ja rehevä nauru.
Hyvä vastaus, kiitos. Olen tuo, jota lainasit.
Räväkkä nainen: lähiräkälän pubiruusu, jolla punaiseksi värjätty kananpe r setukka. Usein pari mukulaa ja mukuloilla jo kymmenes isäpuoli menossa viiden vuoden sisään. Juo keskikaljaa ja polttaa tupakkaa. Muutama ruma tatuointi ja usein myös kulmalävistys. Haukkuu nuoria ja kauniita naisia muiden pubiruusujen kanssa.
Tuossa syitä, miksi räväkkyys naisissa on huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Räväkästä tulee mieleen lähipubissa kovaa naurava ja kiroileva nainen, jolla tatuointeja ja shokkivärjätyt tai punaiset hiukset. Alkoa kuuluu ja muut harrastukset ovat juoruilu, kyttääminen ja facebookryhmiin kirjoittelu. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta kumppaniehdokkaalta. :D
Tuo on tavallinen pubiruusu josta saa hyvän vaimon jollei kaipaa sivistynyttä kumppania. Räväkkä tuo mieleen vaikean oikukkaan ilkeänkin ihmisen jonka kanssa olo on kuin kävelisi munankuorien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räväkästä tulee mieleen lähipubissa kovaa naurava ja kiroileva nainen, jolla tatuointeja ja shokkivärjätyt tai punaiset hiukset. Alkoa kuuluu ja muut harrastukset ovat juoruilu, kyttääminen ja facebookryhmiin kirjoittelu. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta kumppaniehdokkaalta. :D
Tuo on tavallinen pubiruusu josta saa hyvän vaimon jollei kaipaa sivistynyttä kumppania. Räväkkä tuo mieleen vaikean oikukkaan ilkeänkin ihmisen jonka kanssa olo on kuin kävelisi munankuorien päällä.
Hyvän vaimon? Mielummin olisin ilman kuin tuollaisen kanssa. Tietysti jos olet joku kännikari, mt-eläkeläinen tms, niin varmasti sinulle ihan hyvän vaimon sellaisesta saat.
Räväkät naiset ovat näitä tällaisia oman elämänsä pikku myitä, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla räväkkä hyvällä ja huonolla tavalla. Hyvä tapa vaatii älliä ja sosiaalista silmää, mikä huonon tavan moukilta puuttuu.
Juuri tämä. Liian usein ns. räväkkyys on hieman tyhmän ihmisen uhoamista ja moukkaamista sekä impulssikontrollin puutetta maustettuna omien ilkeiden mielipiteiden totuutena toitottamisena.
Hyvä räväkkyys on positiivinen asia, mutta harvinaista. Vaatii älliä ja sivistystä.
Eiköhän naisesta löytyy montaa eri puolta. Mä oon itse ainakin kiltti, muita huomioiva, auttavainen ja kohtelias. Minusta löytyy myös se räväkkä puoli, jos joku alkaa porsastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun exän nykyinen on tälläinen räväkkä nainen. Erosimme jo 10 vuotta sitten exän kanssa, syynä se että olen ”jotenkin hienostunut”. Tämä räväkkä nainen on 175cm ylipainoinen kovaääninen ja isotukkainen. Kiroilee paljon, nauraa sellaista kitarisat paljastavaa viskimäisen käheää röhönaurua, pukeutuu tishit paljastavasti eläinkuosiin, pitkät pinkit rakennekyntensäkin timanteilla koristeltuna, katselee telkkarista tositeeveetä ja puhuu pahaa kaikista - myös miehestään eli minun exästä. Mies on vähän tossukka ja rakastaa varmasti räväkkää naistaan, en epäile sitä yhtään, mutta häpeää tämän huonoa käytöstä ja toivoisi että avovaimonsa olisi ”hienostuneempi”. Miehet on hassuja naisvalinnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin naisellista. Itse arvostan naisissa naisellisuutta.
Eihän räväkkyys liity naisellisuuteen. Miehillä on kyky ymmärtää sanat omalla tavallaan. Räväkkiä naisia ovat esim. lähes kaikki latinonaiset ja Etelä- Euroopan naiset. Eli tempperamenttiset naiset ja näitä monet miehet pitävät hyvinkin naisellisina.
No, ns. suomalaiset räväkät kouvolatukka pubiruusut ovat aika kaukana latinonaisista, jotka ovat vahvoja, mutta sivistyneitä. Vahvuus on vahvuutta: näkyy myös lempeytenä, koska ei tarvitse subjektiivisia mielipiteitään aggressiivisesti räyhätä.
Räväkkä nainen on todennäköisempi asiakas kulllikaruselllissa.
Tellervo Koivisto (tai Tarja Halonen) on esimerkki hyvällä tavalla vahvasta ja räväkästä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen nainen on ilmeisesti sellainen joka on helposti ohajailtavissa ja miehen määräiltävissä.
Räväkkä tarkoittaa että nainen sanoo ei, ja miehethän ei tästä tykkää.
Miehenä allekirjoitan tämän. Testosteroni ajaa (pakottaa) miehet kilpailemaan ja pyrkimään pomoksi. Naisellista (hiljaista, alistuvaa) naista ei nähdä uhkana omalle asemalle. "Räväkkä" (äänekäs, älykäs, hauska, pätevä) nainen on miesmäinen ja koetaan (alitajuisesti) kilpailijaksi/uhkaksi, jolloin asetelma ei ole enää suosiollinen pariutumista ajatellen.
Testosteroni ei pakota sua tekemään yhtään mitään. Se on hormoni joka kyllä vaikuttaa suhun, mutta sinä olet ihminen ja sinulla on vapaa tahto.
Toisekseen, kannattaa googlata testosteronin todelliset, tutkitu vaikutukset. Saatat yllättyä.
Tää on niin tätä kun nää hormonien orjat eivät tunnista tai tiedä hormonien vaikutuksista, ja syyttävät sitten biologiaa omista järjettömistä sekoiluistaan.
T: nainen
Ei pakotakaan mihinkään. Hormoneilla on vain iso osa meidän käyttäyttmiseemme. Yksin ne eivät mitään selitä tai oikeuta. Ihminen on monimutkainen kokanaisuus.
Muttai sinäkö lukemasi perusteella tiedät miestä paremmin kuinka testosteri tarkkaan miehen käytökseen ja elimistöön vaikuttaa?
Väitän tietäväni aika paljon enemmän.
T: Testosteronia nuorempana urheilusuoritusten parantamiseen käyttänyt.
Ohoh. Olen 46-v. enkä tosiaankaan yhdistä räväkkyyttä koulutuksen puutteeseen tai viinalla läträämiseen.
Minusta räväkkä on hissukan vastakohta. Räväkkä nainen on puhelias, nopea, rohkea, humoristinen, voi kiroilla tai heittää ronskiakin juttua, ei pyytele anteeksi olemassaoloaan. Hän kuitenkin osaa käyttäytyä ja huomioida muut, eli ei päsmäröi tai ole varsinkaan epäempaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Oppia ikä kaikki. Räväkkyys tarkoittaa siis että nainen osaa sanoa ei.
Räväkkä, vahva, itsellinen, akateeminen, upea, voimaantunut ym. nainen. Mitä enemmän näitä attribuutteja sitä varmemmin sieltä tulee se ei. Tulee, vaikka kukaan ei edes kysyisi mitään.
Juu, näitä asioita ei koulussa opeteta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee räväkästä mieleen kouvolatukkainen äänekäs päällepäsmäri, joka " sanoo asiat suoraan", eli puuttuu käytöstavat ja tilannetaju.
Heistä varmaan tykkää ne miehet jotka ovat samanlaisia luonteeltaan ja ne nössöt jotka haluavat olla tossun alla?
Lisäksi mukamas hauskat vitsillä heitetyt jutut, joilla dissaa muita, yleensä omaa miestään. Nauraa päälle räkäisesti ja muut on noloina ympärillä.
Jouduin valitettavasti olemaan hetken tämmöisen kanssa. Olimme aivan loppu kohtaamisesta mieheni kanssa ja jouduimme poistumaan paikalta, vaikka paikalla oli kivojakin ihmisiä.
Vieläkin verenpaineet nousee. Huh.
Räväkkä= rekkalesbo, joka harvemmin saa miehen vehjettä kovaksi.