Mitä tarkoittaa hallituksen toteamus irtisanomisuutisten yhteydessä, että toimiin on jo ryhdytty?
Miksei tätä avata mitenkään, että mihin ihmeen toimiin? Mitä se tarkoittaa irtisanotulle muuta kuin ilmottautumista te toimiston asiakkaaksi?
Kommentit (37)
Perustettu sen seitsemän työryhmää, pohtivat pari vuotta huomatakseen, ettei mitään saatu aikaan.
Mä luulin että Suomen strategia oli alkaa elämään taas metsästä ja sitä tuetaan. No väärässä olin.
Järjestetään potkutsaaneille kriisiapua ja pidellään kädestä kunnes eläke alkaa juosta.
Marinin sanomana ei mitään. Marin puhuu ja lupailee, mutta syöksee Suomen turmioon. Kun ei se vaan ole kyvykäs pääministeriksi.
Vierailija kirjoitti:
korvauksia leikataan, et ihmiset menee röihin! 🤗
Ei vaan nimenomaan toisin päin. Näille massairtisanotuille on vaikka mitä tukipakettia ja toivotaan että pääsevät heti toisiin töihin. Jos pikkufirma laittaa luukun kiinni niin silloin entisille työntekijöille on tarjolla tukien leikkaamista ja v*ttuilua.
Sanoi eilen, että toimiin on ryhdytty, alueita ja työntekiköitä tuetaan. Yritysten säilyttämisestä ei puhunut mitään, vanha kommari. Halyaa valtiollistaa Suomen, siitähän se on puhunut koko ajan.
Mitään kiitollisuutta ei ole osoittanut UPM:ää kohtaan, joka pelasti Suomen terveydenhuollon sairastumasta koronaan, tuomalla ensimmäiset suojavarusteet omalla kustannuksellaan sairaaloihin ja muuhun terveydenhuoltoon, yli miljoonalla eurolla. Eihän kommunisti koskaan muita kiitä.
Sanoo twitterissä, että tosi ikävää..
Vierailija kirjoitti:
Sanoi eilen, että toimiin on ryhdytty, alueita ja työntekiköitä tuetaan. Yritysten säilyttämisestä ei puhunut mitään, vanha kommari. Halyaa valtiollistaa Suomen, siitähän se on puhunut koko ajan.
Mitään kiitollisuutta ei ole osoittanut UPM:ää kohtaan, joka pelasti Suomen terveydenhuollon sairastumasta koronaan, tuomalla ensimmäiset suojavarusteet omalla kustannuksellaan sairaaloihin ja muuhun terveydenhuoltoon, yli miljoonalla eurolla. Eihän kommunisti koskaan muita kiitä.
Nämä suuryritykset, mitkä Marin yrittää kaataa, sijoittavat mm. meidän eläkerahastoihimme, eli kuka maksaa meidän eläkkeemme, jos näiden suuryritysten annetaan kaatua? Vihreät torppasi kuulemma jo heti hallituskauden alussa yhden suuryrityshankkeen Pohjois-Suomessa ideologisista syistä.
Eiköhän se tarkoita enemmän resursseja alueen te-keskukselle ja kartoitusta, olisiko osa paikoista vielä pelastettavissa neuvottelemalla.
Ketju täynnä turhaa huutelua eikä otsikon kysymys tainnut kiinnostaa oikeasti ketään.
Sinne perustetaan pajatoimintaa, jossa sosionomien johdolla maalataan hampunkuvia seinään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tarkoita enemmän resursseja alueen te-keskukselle ja kartoitusta, olisiko osa paikoista vielä pelastettavissa neuvottelemalla.
Ketju täynnä turhaa huutelua eikä otsikon kysymys tainnut kiinnostaa oikeasti ketään.
Ymmärrätkö yhtään itse ketä tai mitä kannatat? Tässä herätellään ihmisiä ymmärtämään Marinin hallituksen missiota, ja miten mitään sellaista ei tehdä, mikä oikeasti pelastaisi Suomen työpaikat.
Kaikki ei leiki enää barbeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että Suomen strategia oli alkaa elämään taas metsästä ja sitä tuetaan. No väärässä olin.
Hallitus tukee voimakkaasti käpyjen keräilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä suuryritykset, mitkä Marin yrittää kaataa, sijoittavat mm. meidän eläkerahastoihimme, eli kuka maksaa meidän eläkkeemme, jos näiden suuryritysten annetaan kaatua? Vihreät torppasi kuulemma jo heti hallituskauden alussa yhden suuryrityshankkeen Pohjois-Suomessa ideologisista syistä.
Emme pääse eläkkeelle koskaan, voimme vain haaveilla sellaisesta. Hautaan asti duunia vaan... Olen 90-luvun lapsi, tuskin tulen pääsemään koskaan eläkkeelle.
Minut irtisanottiin muutamia vuosia sitten liittyen myöskin yhteen paperikoneen lopetukseen. Firma tarjosi pari päivää konsultin työnhakukurssia, työkkäri yhden luennon. Ei muuta. Ei kai nekään työksi pysty muuttumaan. Pelkkää sanahelinää.
Oikeasti nämä ovat ihan turhia sanoja ja niiden vaikutus yksilötasolla on täysi 0.
Muistan ajan kun Microsoft lopetti Nokian jälkeen toimintansa Suomessa. Hirveästi oli puhetta ja työryhmää, uutisointia ja ministerien vierailuja siellä ja täällä.
Itse sieltä työttömyydestä noustiin ja työpaikat etsittiin.
Vierailija kirjoitti:
Minut irtisanottiin muutamia vuosia sitten liittyen myöskin yhteen paperikoneen lopetukseen. Firma tarjosi pari päivää konsultin työnhakukurssia, työkkäri yhden luennon. Ei muuta. Ei kai nekään työksi pysty muuttumaan. Pelkkää sanahelinää.
Viestiä herra Harakkaan päin. On sanonut, että työttömiä autetaan kaikin mahdollisin keinoin. Nyt sitten vastaamaan lupauksistaan. Kannatraahansitä kysyä te-toimistosta, onko tähän tullut jotain muutoksia?
korvauksia leikataan, et ihmiset menee röihin! 🤗