Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tietää, että 16-17v lapsesi tupakoi niin puuttuisitko asiaan?

Vierailija
27.08.2020 |

Vai ajatteletko, että et voi enää vaikuttaa tuon ikäisen toimintaan ja kohta se on jo täysi-ikäinen eikä enää mahda mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että puuttuisin. Hyvin luultavasti on pelkkä kokeilu, johon sotkeutumalla vaan saa sen kokeilun pysyväksi.

t. kahden lukiolaisen äiti

Vierailija
2/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos sisaruksesi ei koskaan ala polttaa, saa 30% isomman perinnön kuin sä. Ellet lopeta nyt. Ja siis se perintö tulee olemaan melkein milli per lärvi jos nyt jaettaisiin tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai puuttuisin. Eninnäkään 16-vuotias ei ole täysi-ikäinen. Toisekseen puuttuminen ei tarkoita, että sanoisin, lopeta ja nuori lopettaisi. Asiasta käytäisiin keskustelua, jossa pohdittaisiin tupakoinnin vaikutusta nuoren tavoitteelliseen kilpaurheilutoimintaan ja pohdittaisiin, olisiko keuhkosyöpään kuollut vaari tehnyt jälkiviisaana toisenlaisia ratkaisuja nuorena, mikäli olisi voinut valita uudelleen. 

16-vuotiaat ei välttämättä käy töissä, kiinnostaisi myös, kuinka rahoittaa tupakoinnin. 

Vierailija
4/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun on täysi-ikäinen ja itse kustantaa elämisensä, olemisensa ja tupakkansa, niin en enää puuttuisi.

Vierailija
5/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin kyllä, kertoisin mielipiteeni tupakoinnista, kertoisin faktoja tupakoinnin terveysvaikutuksista ja varmistaisin, että hän ymmärtää, että minä en rahoita hänen tupakointiaan. 

Vierailija
6/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin tietenkin, vaikka itse aloitin 15 vuotiaana. Nalkuttaisin täysi-ikäisellekin, vaikka tekopyhäksi haukkuisi.

Vierailija
7/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuisin kyllä, kertoisin mielipiteeni tupakoinnista, kertoisin faktoja tupakoinnin terveysvaikutuksista ja varmistaisin, että hän ymmärtää, että minä en rahoita hänen tupakointiaan. 

Mikähän olisi sellainen fakta mitä tuon ikäinen ei olisi jo kuullut?

Vierailija
8/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuin kyllä mutta ei se mitään auttanut. Nyt jo täysi-ikäinen ja toivottavasti ymmärtää lopettaa..

Vierailija
9/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on kuullut, mutta selkeästi olisi tarve muistuttaa asiasta, jos on tupakoinnin aloittanut.

Vierailija
10/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin. Itse meinasin alkaa polttamaan teininä, mutta poltin kaksi savuketta kerran peräkkäin ja tuli niin huono olo että en ole sen koommin yrittänyt. Ehkä tarjoaisin lapselle pari kolme tupakkaa ja käskisin vetää putkeen.

Vierailija
11/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät perinnön jos polttaa, tuhlaa rahat ennen kuolemaa ja naura sille kuolinvuoteella.

Vierailija
12/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se, että hän on idiootti, vai haluaisiko jollainlailla faktojen valossa koittaa todistaa toista?

Vierailija
13/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta ettei se puuttuminen mitään hyödytä. Itse alotin tupakoinnin 15 vuotiaana ja äitini motkotti minkä kerkesi ja jätti antamatta viikko rahankin, mutta sitten menin hakemaan rahaa mummolta ja aina löytyi joku hakija ja välillä ostin itsekin.

Vierailija
14/14 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli puuttuisin, että kertoisin mielipiteeni asiasta ja sen, että kotoa ei rahaa tupakkaan heru. Jos tarvitsee rahaa esim vaatteisiin, lähtee äiti tai isä sen vaatteen ostamaan. Käteistä ei enää heruisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän