Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät lihoa kasvoista?

Vierailija
27.08.2020 |

Joillakin säilyy kasvot siroina, vaikka muutennoliei pyöreä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee poskiin ainakin.

Tuttavallani taas on kapeat kasvot vaikka kiloja on tullut pyrstöön. Tosin hänellä vain muutama kymmenen kiloa ylimääräistä.

Paljon sulla sitten on jos tuttavallasi on "vain muutama KYMMENEN kiloa ylimääräistä"?

Ja itsellä tulee myös kasvoihin. Tosin vanhemmiten huomaa että on kapeammat kasvot kuin nuorempana kun olin saman kokoinen. Rasvahan alkaa kadota kasvoista kun ikää tulee. Eli ne joilla pyöreät kasvot luonnostaan niin näyttää varmaan nuoremmilta pidempään?

Onkohan se niin, että kasvot venyy kun ikää tulee?

On mulla ihan reilusti tätä massaa ympärillä.

Vierailija
22/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta on kasvokuvan perusteella vaikea sanoa, onko hän pyöreämpi jostain alempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavallani taas on kapeat kasvot vaikka kiloja on tullut pyrstöön. Tosin hänellä vain muutama kymmenen kiloa ylimääräistä.

Muutama kymmenen kiloa tullut pelkästään pyrstöön? Ok

Vierailija
24/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen olen kiinnittänyt huomiota. En ole mittojaan tarkemmin kysynyt. Hän ei ole sillai kovin miellyttävä ihminen.

Vierailija
25/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen olen kiinnittänyt huomiota. En ole mittojaan tarkemmin kysynyt. Hän ei ole sillai kovin miellyttävä ihminen.

Ei varmastikaan kukaan ole sillai kovin miellyttävä ihminen kun ryhdytään kiloista kyselemään.

Vierailija
26/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis lihoa ja lihota ovat samaa tarkoittavia rinnakkaismuotoja, kumpikin oikein ja kumpikaan ei ole murretta. Täällä palstalla tätä ei ikinä tajuta.

Sanan eri muodoilla on kuitenkin leimoja sen suhteen ketkä niitä käyttävät ja missä käyttävät. Lihoa-muoto on ollut yleisempi kirjoitetussa tekstissä ja siksi sillä on korrektimman muodon leima. Tästä syystä moni on ajatellut sen myös olevan se ainoa oikea muoto. Siksi sen käyttämisellä on "paremman kielen" leima ja lihoa-muodolla taas kansanomaisempi leima.

Vierailija
27/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis lihoa ja lihota ovat samaa tarkoittavia rinnakkaismuotoja, kumpikin oikein ja kumpikaan ei ole murretta. Täällä palstalla tätä ei ikinä tajuta.

Sanan eri muodoilla on kuitenkin leimoja sen suhteen ketkä niitä käyttävät ja missä käyttävät. Lihoa-muoto on ollut yleisempi kirjoitetussa tekstissä ja siksi sillä on korrektimman muodon leima. Tästä syystä moni on ajatellut sen myös olevan se ainoa oikea muoto. Siksi sen käyttämisellä on "paremman kielen" leima ja lihoa-muodolla taas kansanomaisempi leima.

Pitis siis olla: lihota-muodolla taas kansanomaisempi leima

Vierailija
28/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä USA:n sairaalloisen lihavista kertovia ohjelmia katsoessa olen miettinyt samaa. Heilläkin monesti kasvot ovat kuin eri paria kropan kanssa.

Vierailija
29/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen leima on "pitis"-verbillä ja missä sitä käytetään?

Vierailija
30/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä selitä, lihoa on juntimpi kymmenkertaisesti.

Totta, mutta oikein se siitä huolimatta on.

Sen oikeellisuuden on saanut aikaan se, että kielitoimistonkin tädit ovat alkaneet lihota🤔

Vierailija
31/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman pyöristyminen on yleensä turvotusta.

Vierailija
32/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen leima on "pitis"-verbillä ja missä sitä käytetään?

Sillä on kirjoitusvirheen leima.

Vierailija
33/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä USA:n sairaalloisen lihavista kertovia ohjelmia katsoessa olen miettinyt samaa. Heilläkin monesti kasvot ovat kuin eri paria kropan kanssa.

Mulle vanha tuttu sanoi kuvasta, että mun pää näyttää kuvassa pieneltä. Olipa "kiva kuulla".... Mähty ehkä 15 vuotta aiemmin

Vierailija
34/34 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen lihavia on Suomessakin. Vaikka on tässä ulkomaillakin käyty :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme