Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa "suomalaisiakin" kauppoja jotka huijaavat "Klarnaan"

Vierailija
27.08.2020 |

Myyjä vapauttaa itsensä vastuusta erityisesti tilanteessa jossa rahaa pitäisi saada takaisin. Klarna ei maksa ja ulkomaalaisena yrityksenä Kuluttajaviranomainenkaan ei auta. Kiertäkää kaukaa!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Klarna ei maksa? Kyllä mulle ainakin maksoi takaisin, kun kaupat ei onnistunu.

Vierailija
2/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin välttämään kaikkia yrityksiä, jotka käyttävät klarnaa, mutta joskus vain ei ole vaihtoehtoa. Nyt olenkin sitten hoitanut asian niin, että noissa, jotka tuota huijausfirmaa nimeltä klarna käyttävät, tilaan aina poikkeuksetta visalla, jolloin se on viimeinen turva.

En ymmärrä, miksi nettikaupat tuota klarnaa käyttävät, koska se oikeasti on tosi huono ja epärehellinen yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hoitanut mallikelpoisesti asiat. Ap on todennäköisesti itse sössinyt, ja nyt se on rahanvälittäjän syy.

Vierailija
4/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat! Varokaa myymästä ap:lle mitään! Huijaa.

Vierailija
5/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnaa olen käyttänyt vuosia ja koskaan ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
6/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia Klarnan kanssa. Valitsen aina klarnan, jos se on mahdollista.

Vierailija
7/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulle tullut palautus Klarnalta, jos sellaiseen tilanteeseen on joutunut, että on jo ehtinyt maksaa, mutta tilaus pitääkin vaikka palauttaa. Tosin yleensä en edes maksa Klarnan laskua ennen kuin olen saanut tilaamani tavaran käsiini. Ja maksan aina koko summan pois, en jätä osamaksuun. Klarnassa on se hyvä puoli, että sieltä tulee myös kuittaus, kun maksu on mennyt perille.

Vierailija
8/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Klarnaa jo vuosikausia, varsinkin jos ostan ulkomailta enkä halua Visan- numeroa sinne antaa. Klarna on aina toiminut moitteettomasti ja olen saanut sieltä nopeasti hyvityksen toteutumattomista kaupoista.

Vierailija
9/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin ei maksa? Sehän on sen alkuperäisen kaupan syy jos maksua ei tule. Klarna on itselläni toiminut luotettavammin mitä sekoilevat kaupat. Kun maksaa ajoissa ja palauttaa tuotteen ajoissa, niin ei ole minkäänlaisia ongelmia. Klarnan laskujahan voi siirtää siihen asti, kunnes palautukset ovat perillä.

Vierailija
10/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin välttämään nettikauppaa jonka maksut menevät klarnan kautta, jos on pakko niin maksan luottokortilla. Käteismaksuhan ei onnistu ilman että Klarna pääsee käsiksi tilitietoihini. Toiminta vähintäänkin epäselvää.

Vierailija
11/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Klarnan kanssa. Tosin en juuri palauttele mitään, koska harkitsen ostokset tarkkaan ja tilaan vain sellaista, mitä oikeasti haluan ja tarvitsen.

Vierailija
12/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap avata tapausta hieman tarkemmin?  Kuulostaa oudolta, itsellä aina toiminut ihan ok.

Vierailija
13/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin välttämään nettikauppaa jonka maksut menevät klarnan kautta, jos on pakko niin maksan luottokortilla. Käteismaksuhan ei onnistu ilman että Klarna pääsee käsiksi tilitietoihini. Toiminta vähintäänkin epäselvää.

No, minä pidän tuota varten erillistä tiliä eri pankissa kuin missä pääasiassa hoidan raha-asiat. Käytän sitä tiliä vain verkkomaksuihin enkä pidä siellä paljoa rahaa.

Vierailija
14/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaakaa laskut viimeistään eräpäivänä, tai sopikaa jos tulee tiukkaa = ei ongelmia.

Vierailija
15/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se myyjä voi "vapauttaa itsensä vastuusta"?

Vierailija
16/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa ihmisiä jotka ostaa osamaksulla vaikka puhelimen, kännissä hukkaa sen seuraavana viikonloppuna ja soittavat raivopuhelun laskuttajan aspaan kun kehtaavat vielä lähettää laskuja puhelimesta. Ei ihme että ihmisillä "ongelmia"

Vierailija
17/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää. Täysin selvä tapaus. Myyjä lähetti "tositteen". Klarna ei maksanut eikä ilmoittanut ettei aio maksaa. Nyt vaatii pankki- ja henkilötietoja ja anomista. Poliisin ehdoton suositus on olla antamatta k.o. tietoja etenkin ulkomaille.

Vierailija
18/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se myyjä voi "vapauttaa itsensä vastuusta"?

On narrannut itsensä ulos pienelläpainetussa. Myyjä onkin muka "klarna". Ja käräjäpaikka ei sitten olekaan Suomessa.

Vierailija
19/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää. Täysin selvä tapaus. Myyjä lähetti "tositteen". Klarna ei maksanut eikä ilmoittanut ettei aio maksaa. Nyt vaatii pankki- ja henkilötietoja ja anomista. Poliisin ehdoton suositus on olla antamatta k.o. tietoja etenkin ulkomaille.

Siis poliisin ehdoton suositus yleensä, vai keskustelitko tästä nimenomaisesta tapauksesta poliisin kanssa ja poliisi suositteli että älä anna tietoja?

AP ei nyt kerro kaikkea.

Vierailija
20/61 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Takaisinmaksuun juuri kysytään pankkitietojasi, ei se takaisinmaksu muuten oikein onnistu. (Ellet ole maksanut luottokortilla)

Simppeli homma, itselläni palautettu aina kun olen tilinron ilmoittanut.

Älähän nyt suurentele asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä