Lue keskustelun säännöt.
Miksiköhän mä en enää siedä oikein mitään vähääkään puristavia vaatteita
26.08.2020 |
Esim istuvat farkut (ei siis kireät/liian pienet) ahdistaa, samoin kaikki tyköistuvat paidat jotka ei ole ihan ultrapehmeää materiaalia. Alushousuista kelpuutan enää vain yhtä tiettyä merkkiä ja mallia päälleni kun kaikki muut on jotenkin huonoja. Rintaliiveissä en tahdo enää pystyä pitämään kaarituellisia kun painavat, nää alkaa olla jo ongelma kun ei ole kuin yhdet hyvän tuntuiset kaarituettomat. . Voi kun asuisi jossain tropiikissa ja voisi pukeutua vaan johonkin väljään mekkoon vuoden ympäriinsä.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tälle on nimikin, sensorisen integraation häiriö. Tuntoaisti toimii erilailla, se ei totu päällä olevaan vaatteeseen vaan viestii koko ajan aivoille, jolloin tulee kuormitusta ja ahdistusta. Olen varmaan pahimmasta päästä, joskus joku vaate ahdistaa niin paljon että mietin radikaalejakin ratkaisuja..
Välillä on parempia aikoja, nyt taas huonompi. Saan töissä paniikkikohtauksia ja olen nyt sairaslomalla. En osaa sanoa, mikä laukaisi taas oireet. En pysty edes lenkillä käymään. Kuulostaa varmasti monelle ihan hullulta, eikai niin paljon voi vaatteet ahdistaa, pue vain sitä ja tätä.. mutta tämä on useimmille tuntematon vaiva. Ei kuulosta vakavalta, mutta vaikuttaa elämään niin rajoittavasti ja tuottaa toisinaan suunnatonta ahdistusta, enkä tiedä mikä auttaa muu kuin kotona kykkiminen sellaisissa vaatteissa joissa on hyvä. Valitettavasti niissä ei ikimaailmassa kehtaa eikä tarkene lähteä minnekkään.
Jos löytyy joku vertaistukiryhmä jostakin niin saa vinkata.