Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaitko jos olisit 40v eikä mies suostuisi toiseen lapseen?

Vierailija
17.09.2013 |

Naimisiin menty 8v sitten ja meillä 5,5v lapsi. Mies puhui että haluaa 2 lasta mutta kun vauva-aika oli vaikeaa ja ollut kaikenlaista talousongelmaa ei enää haluakkaan lisää lapsia. Itse haluaisin vielä toisen. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi. Aika kiire tulis etsiä uusi mies josta tykkäisi ja sitten se lapsikin pitäisi heti alulle laittaa.

Vierailija
2/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Mä varmaan jatkaisin keskusteluja niin kauan kunnes mieskin haluaisi. Toisaalta, jos mies on hoitanut yövalvomisia ja muutenkin hoitanut paljon nykyistä lastanne, niin ymmärrän hänen kantansa. Jos sä haluat lapsen, eikä mies halua, niin sun pitäisi myös olla valmis kantamaan päävastuu lapsen hoidosta.

Ja jos mies raataa yökaudet töissä, että pärjäätte, niin silloinkin toisen lapsen hankita on aika kyseenalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan eroaisi. Oletko varma, että ehtisit löytää toisen miehen ja saada toisen lapsen hänen kanssaan? Pahimmillaan jäisit nykyisen lapsesi kanssa yksin.

Kaikkea ei voi saada, jos sinulla on yksi terve lapsi ja muuten hyvä mies ja suhde, niin olisin sinuna todella onnellinen ja tyytyväinen. 

Vierailija
4/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni (jos nyt tyylisi tunnistan) olet aiemmin monta kertaa sanonut, ettet halua erota. Jos nyt ajatellaan, että eroaisit toisen lapsen saamisen takia niin 40-vuotiaan voi kyllä olla lähes mahdotonta löytää ajoissa sopiva isäkandidaatti. En itse sinuna eroaisi toisen lapsen saamisen takia. Jos muuten haluat erota ja sinulla on siihen hyvät syyt niin se on eri asia.

Vierailija
5/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samonkaltaisia ajatuksia pohdin itsekin päivittän. Kun mentiin naimisiin puhe oli, että yritetään vähintään kolmea lasta. Kun vaimo sitten odotti toista ilmoitti, että jos tämä on tyttö lapset ovat sitten tässä. Ja ihana tyttö tuli.

Nyt lapset alkavat olla jo aikuisia ja mietin joka päivä, että laittaako uuden perheen toisen naisen kanssa.

M45

Vierailija
6/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei tunnu tämän asian suhteen mieltä muuttavan sen verran kauan olen hänelle asiasta puhunut. Surettaa vaan että lapsi jää nyt ainokaiseksi eikä hänellä ole sisaruksia.

Vierailija
7/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin vielä vedota mieheen kaikin keinoin. Onko hän tosiaan joutunut niin koville ensimmäisen lapsen kanssa, että hänen näkemykselleen on todelliset perusteet? Vai onko vain lapsen sitovuus tullut yllätyksenä, silloin voi olla yllätys sekin, että toinen lapsi ei enää olekaan niin suuri elämänmuutos kuin ensimmäinen!

Mutta järjellä ajatellen en ehkä enää tuossa iässä lähtisi eroamaan, jos ei erolle ole muuta syytä. Voisi käydä niinkin, että et löytäisikään sopivaa uutta miestä, tai et saisikaan enää lasta siltikään.

Vierailija
8/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi.

Mä puhuin asiasta rauhallisesti ja järkevästi miehelle niin kauan, että mieskin näki pointtini ja suostui lopulta toiseen lapseen. Tai se meni itse asiassa niin, että olin jo vähän unohtanut koko jutun ja valmistautunut jo henkisesti siihen, ettei toista ehkä koskaan tulisi. Sitten idea toisesta lapsesta tulikin mieheltä, hän halusi sittenkin!

Mies on molemmista kovin onnellinen ja rakastaa heitä yhtä paljon. 6 vuotta tuli lapsille ikäeroa, mies ilmeisesti tarvitsi tuon ajan siinä välissä.  Olen tuohon ikäeroon itsekin oikein tyytyväinen. En olisi halunnut kahta pientä mahdollisimman lähekkäin.

Vierailija
9/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi. En hajottaisi perhettä vain omien halujeni tähden. Kyllä molempien täytyy haluta lasta. Mitään takuita ei ole että löydät uuden miehen joka haluaa kanssasi lapsen.

Vierailija
10/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luoja, on sitä maailmassa muutakin tekemistä kuin lasten hankkiminen. Kannattaa laajentaa omaa elämänpiiriä ja toteuttaa itseään myös muissa rooleissa kuin vanhempana. Ihmiset, jotka ammentavat onnellisuutta monesta lähteestä, ovat tutkimusten mukaan onnellisempia kuin he, joiden elämään onnellisuus tulee pääsääntöisesti puolisosta tai lapsista.

Vierailija
11/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi. Kaikilla on oikeus muuttaa mieltään, varsinkin kokemuksen karttuessa. Lisäksi olen sitä mieltä, että avioliitto on muutakin kuin lisääntymisjärjestelmä ja mies muutakin kuin siittäjä. 

Vierailija
12/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, mistä miehen vastustus kumpuaa? Onko hänellä siihen sinuun mielestäsi hyvät perusteet?

Vierailija
13/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 12:41"]

Naimisiin menty 8v sitten ja meillä 5,5v lapsi. Mies puhui että haluaa 2 lasta mutta kun vauva-aika oli vaikeaa ja ollut kaikenlaista talousongelmaa ei enää haluakkaan lisää lapsia. Itse haluaisin vielä toisen. Mitä sinä tekisit?

[/quote]

En osaa kuvitella tuollaista tilannetta. kun aikoinaan tapasin mieheni kerroin jo ensimmäisenä iltana hänelle, että tahtoisin 12 lasta. Mies tuumi hetken ja sanoi sitten, että ei hukllumpi tavoite, jotta sovitaan niin jos hän vain saa minut.

7 lasta saimme ennen hänen cvarhaista kuolemaansa.

Vierailija
14/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En osaa kuvitella tuollaista tilannetta. kun aikoinaan tapasin mieheni kerroin jo ensimmäisenä iltana hänelle, että tahtoisin 12 lasta. Mies tuumi hetken ja sanoi sitten, että ei hukllumpi tavoite, jotta sovitaan niin jos hän vain saa minut.

7 lasta saimme ennen hänen varhaista kuolemaansa.

Vierailija
15/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis haluutsä olla miehesi kanssa yhdessä vai etsiä vaan jonkun lastentekokoneen? Oletko miettinyt asiaa lapsenne kannalta - oletko todella sitä mieltä että olisi viisasta hajottaa hänen perheensä vain siksi että haluat toisen lapsen? Rakastatko ylipäätään miestäsi vai menitkö hänen kanssaan naimisiin siksi että halusit lapsia?

Vierailija
16/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

eroaisin, olisin eronnut jo aikoja sitten....

jos olet 40v niin et varmaan ehdi enää löytämään uutta miestä, jotta ehtisit lapsenkin hänen kanssaan saamaan..

eli ainoa vaihtoehto on , hakeudu yksityis klinikalle ja keinosiemeenys...jos oma ukko ei suostu hommaan..

kadut myöhemmin, jos et yrittänytkään saada lasta

olisin eronnu

Vierailija
17/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta osuvampi kysymys olisi:

Rikkoisitko yhden lapsen perheen, jos muuten et saisi toista lasta?

Vastaus: No en, mieti nyt vähän sinäkin.

Vierailija
18/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluisi tulla äidiksi noin vanhana (olin 30v kuopuksen syntyessä), eli ei tulisi eroa.

Vierailija
19/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan jo syntynyttä lastani enemmän kuin sitä vasta suunnitteilla olevaa, syntymätöntä (olematonta) lasta. Joten en eroaisi.

Vierailija
20/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi. Ei ole mitään takeita, että yli 40-vuotiaana edes saa lasta. Mä rakastan tosin miestäni niin paljon, että voisin olla hänen kanssaan kokonaankin ilman lapsia. Lapset on vaan ihana lisämauste meidän suhteessa, ei pääasia.