Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon käyt koiran kanssa kävelyllä päivässä?

Vierailija
26.08.2020 |

Rehellisesti, myös arkena työpäivänä. Käytätkö huonolla säällä pitkiä lenkkejä? Tähän ei lasketa näitä, jotka päästää koiran oven raosta pihalle.

Kommentit (453)

Vierailija
61/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivänä herätys klo 7.30. Ulkona 20 minsan lenkki. Päivällä n. klo 12-15 reilu tunnin päivälenkki. Illalla n. klo 18-19 puolen tunnin lenkki. Iltapissa klo 22, siinä ei enempää kävelyä. Pieni seurakoira kyseessä.

Vierailija
62/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Pitkä lenkki säästä/omista kiireistä riippuen 45min-1,5h

Aamulla yhtään pidempi lenkki olisi MINULLE mahdoton, sillä itse tarvitsen aamuisin vessaa hyvin tiheään :D jos lähden lenkille ennen aamupalaa, iskee yhtään pidemmällä kävelyllä kakkoshätä, ja aamupalan ja kahvin jälkeen taas pissattaa parin tunnin ajan melko usein... En siis voi käsittää kuinka joku voi aamulla viedä koiraa tunnin lenkille! Tai siis minusta se on käsittämättömän hienoa, itse en siihen kyllä pystyisi..

Minä en taas voi käsittää, että joku ottaa koiran eikä voi edes kunnolla ulkoiluttaa sitä aamuisin. 

Totta hemmetissä pitkän yön jälkeen käydään kunnon lenkillä. 

Uroskoirista en tiedä, narttukoiran rakko tutkimusten mukaan tyhjenee noin neljän pissan jälkeen. Meidän narttu tekee nuo neljä pissaa kyllä 15 minuutissa ihan ongelmitta. Tunnin lenkit on tarpeellisia vain, jos koiran on päästävä purkamaan energiaansa, jottei tuhoaisi yksin ollessaan.

- eri

Kai se koira tarttee muutankin kun vain tuon pikapissimisen. Koiraparat, jotka sinun kaltaisesi omistuksessa. 

Toki. Koira tarvitsee muun muassa aktivointia, lajitovereiden tapaamista ja liikuntaa. Koiralle sen sijaan ei ole väliä, saako se tämän aamulla vai iltapäivällä. Jos tiedät jotain tutkimusta siitä, että koira tarvitsee näitä asioita nimenomaan tiettyyn aikaan päivässä, linkkaa toki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulenkki arkisin 20-40min riippuen omista töistä, viikonloppuisin tunti tai puolitoistakin. Päivällä tehdään usein lyhyin lenkki, 30min varmaan keskimäärin. Illalla yleensä tunnista puoleentoista.

Mieheni lapsuudenperheessä koiraa pidettiin mielestäni vähän huonosti, äitiä lukuunottamatta kaikki olivat laiskoja ulkoiluttajia ja kierrättivät koiraa lähinnä korttelin ympäri. No koira lihoi tietysti vuosien saatossa ja sen viimeisiä aikoja oli aika vaikea katsella, kun elopainoa oli ja jalat huonot. Itse haluan omaa koiraani virikkeellistää myös erilaisilla ympäristöillä ehdottomasti, siksi ei joka päivä samoja lenkkejä (paitsi arkiaamun lenkki on yleensä sama).

Vierailija
64/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 6.50 pissille takapihalle

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Klo 11 lounasulkoilu 15 min

Klo 14 kahvitaukoulkoilu 5 min

Klo 16.30 5 km lenkki johon kuluu tunti

Klo 19-20 vähintään parinkymmenen minuutin ulkoilu

Klo 22 pissille takapihalle jos koiraa huvittaa

Koira töissä mukana.

Tosi lyhyitä lenkkejä. Miksi et käytä kunnon lenkillä noiden minuuttilenkkien sijaan? 

Mulla myös koiran mukan töissä, ja aamulla vähintään tunnin lenkki, ruokatunnilla puolen tunnin lenkki, töiden jälkeen taas tunnin lenkki ja illalla vielä yksi lenkki. 

Etkö sä syö ollenkaan? Vai lasketko lenkiksi, että istut puistossa syömässä koira hihnassa?

Vierailija
65/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Koira töissä mukana.

Tosi lyhyitä lenkkejä. Miksi et käytä kunnon lenkillä noiden minuuttilenkkien sijaan? 

Mulla myös koiran mukan töissä, ja aamulla vähintään tunnin lenkki, ruokatunnilla puolen tunnin lenkki, töiden jälkeen taas tunnin lenkki ja illalla vielä yksi lenkki. 

Etkö sä syö ollenkaan? Vai lasketko lenkiksi, että istut puistossa syömässä koira hihnassa?

Ruokatuntiin riittää puolen tunnin lenkki sekä 15 minuutin syöminen. Ja koira juoksee irti metsälenkillä. 

Vierailija
66/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän aikana noin tunnin verran lenkkeillään ja muuten juoksee pihamaalla.

Vierailija
67/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Koira töissä mukana.

Ruokatuntiin riittää puolen tunnin lenkki sekä 15 minuutin syöminen. Ja koira juoksee irti metsälenkillä. 

Kuvittelin, että kaikilla on puolen tunnin ruokatauko. Ja vissiin sentään vaan metsästyskauden aikana koira irti?

Vierailija
68/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli laiskotuspäivä ja on käyty vain 20 minuuttia kävelyllä, tosin tarkoitus olis lähtä vielä pyörän kera geokätköilemään tässä.

Mutta muutoin käynkin sitten 1,5-2h pitkän lenkin, sekä yhdesti tai kahdesti 20 minuutin pissalenkin ja muutaman kerran viikossa treenaillaan päälle (kerran viikossa tunnin ohjatut treenit).

Laiskotuspäiviä on maks kerran viikossa ja jos koira vaikuttaa levottomalta ja liikunnantarpaiselta niin silloin ei laiskotella.

Vierailija
69/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli laiskotuspäivä ja on käyty vain 20 minuuttia kävelyllä, tosin tarkoitus olis lähtä vielä pyörän kera geokätköilemään tässä.

Mutta muutoin käynkin sitten 1,5-2h pitkän lenkin, sekä yhdesti tai kahdesti 20 minuutin pissalenkin ja muutaman kerran viikossa treenaillaan päälle (kerran viikossa tunnin ohjatut treenit).

Laiskotuspäiviä on maks kerran viikossa ja jos koira vaikuttaa levottomalta ja liikunnantarpaiselta niin silloin ei laiskotella.

Ainiin, omalla pihalla koira on tietenkin tänäänkin oleskellut niin paljon kuin on halunnut (ei kyllä paljon ole halunnut), mutta ihan selitykseksi sille, että on kyllä päässyt ulos useammin kuin kerran ja olen ollut koko ajan kotona.

Vierailija
70/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira kuoli talvella, mutta silti rutiinit ovat vielä hyvin mielessä. Oman koiran elämä oli aika hyvää siinä mielessä, että melkein aina joku oli kotona ja ei tarvinnut olla paljon yksin. Asuin vielä kotona, kun se tuli minulle joten silloin äitini ( oli välillä työtön) tai minä lenkitin sitä. Välillä lukiossa ollessa melko lyhyitä päiviä ja aikaa jäi paljon koiralle. Meillä oli sellainen tapa, kun kotona asuin, että äitini vei aamuisin lenkin ( noin tunnin ainakin) ja sitten lenkkeilimme yhdessä kun tulin koulusta ainakin toisen tunnin sekä illalla vielä puolen tunnin lenkki. Samalla koira sai olla aidatussa pihassa ainakin pari tuntia päivässä. Välillä lenkitys jäi kahteen kertaan päivässä jos päivälenkki oli paljon pidempi. Sitten kun muutin omilleni ( vuokralle taloon) niin otin koirani mukaan ja sama rytmi jatkui ja koiran onneksi ( ja vähän omaksi epäonneksi)  olin työtön paljon ja en päässyt opiskelemaan joten minulla oli koiralle aikaa paljon. Kun koira vanheni niin menin kaksi lenkkiä päivässä. Yhden ainakin tunnin ja yleensä enemmänkin eli kahden tunnin lenkin sekä illalla vähintään puolentuntia. Sai olla kesällä vaikka koko päivän aidatulla pihalla ja ainakin pari tuntia vähintään. Tuli nyt selostettua tarkasti, mutta vieläkin huomaan meneväni sen vanhan rytmin mukaan, vaikka koiraa ei enää olekaan. Ehkä joskus olisi voinut lenkittää vielä enemmänkin, koska iso koira kyseessä, mutta kyllä huomasi silti, että väsyi lenkeistä ja ei vanhempana enää jaksanut nini paljon.

Vierailija
71/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Koira töissä mukana.

Kuvittelin, että kaikilla on puolen tunnin ruokatauko. Ja vissiin sentään vaan metsästyskauden aikana koira irti?

Miksi ottaa koira, jos ei voi tarjota sille kunnon elämää?

Vierailija
72/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi seniorikoiraa, 13v jolla ikä jo näkyy ja fyysisesti reipas 10v.

Aamulla 10-15min tarpeiden tekolenkki, töistä tultua päivän ja jaksamisen mukaan 15-60min ja illalla 20-30min lenkki. Lisäksi pääsee omalle pihalle pyytämällä. 

Vapaapäivinä käydään 1-2 lisälenkkiä, niitten pituus vaihtelee. Nuoremman koiran kanssa yritän käydä kerran viikossa 2-3 tunnin lenkin joku vapaapäivä, vanhus ei niille enää mukaan jaksa, sen kanssa tunnin lenkkikin on lopussa rauhallista haistelua vaan.

Miksi noin lyhyt aamulenkki? Ajattele, ne on ensin nukkunut koko yön ja sitten pääsevat ulos max 15 minuttia, kun taas joutuvat olla sisällä koko päivän?  Miksi ette käytä koiraanne kunnon lenkillä aamuisin, siis vähintään sen tunnin? Ihan kauheaa että vain kerran viikossa käyt 2-3 tunnin lenkillä nuorimman koiran knassa. Miksi ihmeessä olette koiria yleensä ottaneet, jos noin huonosti niistä pidätte huolta? 

Pikapissin kamaluudesta en ole kanssasi samaa mieltä, varsinkaan mitään tunnin lenkkiä tarvitse tehdä ja koira kyllä oppii reitin minkä varrella pitää ehtiä ne tarpeet tekemään. Mutta kerran viikossa pitkä lenkki on kyllä todella vähän, mutta se on varmaan valtaosan koirien arkipäivää.

Mulla on 11v vanhus, joka käy kyllä vaikka 20km lenkeillä ja pyörän vieressäkin juoksutan vähintään kerran viikossa. Pysyy vanhakin koira pidempään toimintakykyisenä jos saa riittävästi liikuntaa.

Vierailija
73/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Koira töissä mukana.

Miksi trollata, jos aiot olla noin ilmiselvä?

Vierailija
74/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää ihan vihaksi miten vähän koiria oikeastaan ulkoilutetaan. Kamalia nuo pikapissit aamusiin. 

Todella harvalla koiranomistajalla on aikaa olla koiran kanssa lenkillä viisi tuntia päivässä. Minua taas surettaa se, että jotkut luulee, että pelkästään hihnan perässä kävely aktivoi koiraa tarpeeksi, eikä muuta huomiota tai aktiviteettia tarvi.

Vierailija
75/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Aamulla yhtään pidempi lenkki olisi MINULLE mahdoton, sillä itse tarvitsen aamuisin vessaa hyvin tiheään :D jos lähden lenkille ennen aamupalaa, iskee yhtään pidemmällä kävelyllä kakkoshätä, ja aamupalan ja kahvin jälkeen taas pissattaa parin tunnin ajan melko usein... En siis voi käsittää kuinka joku voi aamulla viedä koiraa tunnin lenkille! Tai siis minusta se on käsittämättömän hienoa, itse en siihen kyllä pystyisi..

Minä en taas voi käsittää, että joku ottaa koiran eikä voi edes kunnolla ulkoiluttaa sitä aamuisin. 

Uroskoirista en tiedä, narttukoiran rakko tutkimusten mukaan tyhjenee noin neljän pissan jälkeen. Meidän narttu tekee nuo neljä pissaa kyllä 15 minuutissa ihan ongelmitta. Tunnin lenkit on tarpeellisia vain, jos koiran on päästävä purkamaan energiaansa, jottei tuhoaisi yksin ollessaan.

- eri

Kai se koira tarttee muutankin kun vain tuon pikapissimisen. Koiraparat, jotka sinun kaltaisesi omistuksessa. 

Toki. Koira tarvitsee muun muassa aktivointia, lajitovereiden tapaamista ja liikuntaa. Koiralle sen sijaan ei ole väliä, saako se tämän aamulla vai iltapäivällä. Jos tiedät jotain tutkimusta siitä, että koira tarvitsee näitä asioita nimenomaan tiettyyn aikaan päivässä, linkkaa toki!

Ei ole lajitovereiden tapaaminen koiralle mikään pakko, etenkään vieraiden lajitovereiden. Mulla esim. koira joka suhtautuu tosi välinpitämättömästi toisiin koiriin, ei leiki tai mitään, pitää muita kuin ilmana.

Vierailija
76/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat koiran kotiin yksin makaamaan eikä ole edes aikaa käyttää kunnon lenkillä aamulla? 

Miksi haluat koiran yksin kotiin makaamaan koko päiväksi? 

Vierailija
77/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka päivä todellakaan, asun maalla, koira on kanssani pitkin päivää ulkona maillamme .

Vierailija
78/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Koira töissä mukana.

Miksi trollata, jos aiot olla noin ilmiselvä?

En ole ap, mutta koirista aidosti huolestunut. Ihmiset ottavat koiria vaikka ei ihan oikeasti pitäisi koiria ajatellen. 

Vierailija
79/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

- eri

Ei ole lajitovereiden tapaaminen koiralle mikään pakko, etenkään vieraiden lajitovereiden. Mulla esim. koira joka suhtautuu tosi välinpitämättömästi toisiin koiriin, ei leiki tai mitään, pitää muita kuin ilmana.

On toki rotuja, jotka ei tule toimeen muiden koirien kanssa ollenkaan, ja ehkä myös yksilöitä niiden rotujen ulkopuolelta. Mut lähtökohtaisesti pitäisin hyvänä, että koiralla olisi edes jotain koirakavereita, joita pääsisi välillä tervehtimään ja "puhumaan koiraa".

Vierailija
80/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on näköjään pesiytynyt joku ruikuttaja, jonka mielestä koiran onnellisuus mitataan lenkin pituudessa.

Ap