Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon käyt koiran kanssa kävelyllä päivässä?

Vierailija
26.08.2020 |

Rehellisesti, myös arkena työpäivänä. Käytätkö huonolla säällä pitkiä lenkkejä? Tähän ei lasketa näitä, jotka päästää koiran oven raosta pihalle.

Kommentit (453)

Vierailija
41/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalta osalta pitäisi ottaa koira pois kun hyvä jos tunnin toinen pääsee ulos päivässä. Miettikäähän nyt. Koira ei ole laiska vaan sen omistaja.Vanhakin koira nauttii ulkona olosta.

Lenkkeily ja ulkona olo on kaksi eri asiaa. Ap kysyy lenkkejä.

Vierailija
42/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti arkiaamuina aamulenkki 15-20 min, koira tekee aina tarpeet siinä ajassa. Näin korona-aikaan vähän pidempi aamulenkki. Työpäivän jälkeen n tunnin lenkki. Meillä on usein joku kotona myös päivällä, silloin 15-30 min lenkki lisäksi. Myöhään illalla lyhyt pissakävely. Viikonloppuisin aamulenkki on yleensä yli tunnin. Koira on lisäksi paljon vapaana omalla pihalla silloin kun ollaan itse kotona ja sää sallii.

Miksi noin lyhyt lenkki yleensä? Ajattele, koira nukkuu koko yön ja aamulla pääsee vajaan pulen tunnin pissalenkille. Onko tuo nyt koiranelämää laisinkaan? 

Mulla on koira ja aamulla käydään ensin tunnin lenkillä, jonka jälkeen teen kahvakuulaharjoituksia puoli tuntia pihalla. Koirani on ulkona 1,5 tuntia ennen kuin alan tehdä töitä. Saisi olla pitenpäänkin, mutta ei viihdy yksin ulkona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen kaupungissa ja huomasin, että sadekelillä tuli hyvin harvoin kukaan toinen koiranomistaja vastaan. 

Tämän olen huomannut kanssa. Yleensä tulee 3-8 tuttua koiraa vastaan vilkkaalla asuinalueella, vesi- tai lumisateella ei ensimmäistäkään.

Vierailija
44/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kaksi koiraa ja penikka vaatii koulutusta ts. joudun käyttämään erikseen, niin moelmmat saavat noin 2h lenkkeilyä (ja minä 4h D:). Olen tästä potenut huonoa omaatuntoa, koska silloin, kun oli vain 1 koira, ulkoiltiin 3-4h joista vähintään tunti koirapuistossa juoksemassa. Mutta näämmä minulla ei ole mitään syytä huonoon omaantuntoon. 

Teen aamulla 30-40 min lenkin molempien kanssa. Iltapäivällä töiden jälkeen 45 min kumpainenkin erikseen ja sama illalla. Ennen nukkumaanmenoa käyvät vielä iltapisulla.

Ja kasi isohkoa paimenkoiraa minulla.

Vierailija
45/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti arkiaamuina aamulenkki 15-20 min, koira tekee aina tarpeet siinä ajassa. Näin korona-aikaan vähän pidempi aamulenkki. Työpäivän jälkeen n tunnin lenkki. Meillä on usein joku kotona myös päivällä, silloin 15-30 min lenkki lisäksi. Myöhään illalla lyhyt pissakävely. Viikonloppuisin aamulenkki on yleensä yli tunnin. Koira on lisäksi paljon vapaana omalla pihalla silloin kun ollaan itse kotona ja sää sallii.

Miksi noin lyhyt lenkki yleensä? Ajattele, koira nukkuu koko yön ja aamulla pääsee vajaan pulen tunnin pissalenkille. Onko tuo nyt koiranelämää laisinkaan? 

Mulla on koira ja aamulla käydään ensin tunnin lenkillä, jonka jälkeen teen kahvakuulaharjoituksia puoli tuntia pihalla. Koirani on ulkona 1,5 tuntia ennen kuin alan tehdä töitä. Saisi olla pitenpäänkin, mutta ei viihdy yksin ulkona. 

Harva työssäkäyvä käyttää viittä minuuttia pidempään aamulla, niin tuo on jo ruhtinaallisesti.

Vierailija
46/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Pitkä lenkki säästä/omista kiireistä riippuen 45min-1,5h

Aamulla yhtään pidempi lenkki olisi MINULLE mahdoton, sillä itse tarvitsen aamuisin vessaa hyvin tiheään :D jos lähden lenkille ennen aamupalaa, iskee yhtään pidemmällä kävelyllä kakkoshätä, ja aamupalan ja kahvin jälkeen taas pissattaa parin tunnin ajan melko usein... En siis voi käsittää kuinka joku voi aamulla viedä koiraa tunnin lenkille! Tai siis minusta se on käsittämättömän hienoa, itse en siihen kyllä pystyisi..

Vierailija
47/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatte nyt vähän kaunistella? Oon asunut koko ikäni koiraihmisten naapureina ja kaikki nämä pissattaneet koiraansa noin 2-5 min aamuisin, päivällä duunin jälkeen ehkä vartin ja taas illalla sen 2-5 min.

Ja tämä on taivahan tosi. Moni ei tosiaankaan ulkoiluta koiraansa edes tuntia päivässä!

Ja sitten nämä koirat räksyttävät koko päivän yksin olleessaan.

Joku koira-ajokortti tarvittaisiin Suomeenkin, Saksaanhan on tulossa laki ettei koiraa saa jättää yksin koko päiväksi ja pitää ulkoiluttaa joku pari tuntia pvässä.

Itse kyllä käytän aamulla n.1h ennen töihin lähtöä koska muuten raasu on koko päivän yksin(5-6h)mies pääsee 3 töistä ja vie silloin koiran ulos n.20min kävelyä ja sitten pötköttelee pihalla ja itse käytän vielä pisimmän lenkin illalla yöllä(riippuen menenkö 10 vai 14 töihin)11-1aikoihin ja silloin ollaan 1,5-2h minimi,muuten meidän ukolla ratkeis varmaan prse jos ei saisi vähintään tuota liikuntaa,toki sitten jos on oltu metsässä juoksentelemassa tai puistossa purkamassa energiaa kavereiden kanssa niin vöhemmällä pärjää..itse myös nautin suunnattomasti meidän laatuajasta joten en koe sitä työksi tai rasitteeksi..

Vierailija
48/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva työssäkäyvä käyttää viittä minuuttia pidempään aamulla, niin tuo on jo ruhtinaallisesti.

Sääliksi käy nuo koirat. Nukkumasta pikapissillä takaisin nukkumaan. 

Vierailija
49/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 koiraa, saavat ulkoilla aidatulla alueella vaikka kuinka. Joskus käydään noin tunnin lenkillä, ei läheskään joka päivä.

Vierailija
50/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Aamulla yhtään pidempi lenkki olisi MINULLE mahdoton, sillä itse tarvitsen aamuisin vessaa hyvin tiheään :D jos lähden lenkille ennen aamupalaa, iskee yhtään pidemmällä kävelyllä kakkoshätä, ja aamupalan ja kahvin jälkeen taas pissattaa parin tunnin ajan melko usein... En siis voi käsittää kuinka joku voi aamulla viedä koiraa tunnin lenkille! Tai siis minusta se on käsittämättömän hienoa, itse en siihen kyllä pystyisi..

Minä en taas voi käsittää, että joku ottaa koiran eikä voi edes kunnolla ulkoiluttaa sitä aamuisin. 

Totta hemmetissä pitkän yön jälkeen käydään kunnon lenkillä. 

Vierailija
51/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 koiraa, saavat ulkoilla aidatulla alueella vaikka kuinka. Joskus käydään noin tunnin lenkillä, ei läheskään joka päivä.

Mistä tiedät, kuinka usein pissaa ja millainen on kakka, jos ovat oman onnensa nojassa?

Vierailija
52/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira käy aamulenkin joka on noin tunnin. Lämpimään vuodenaikaan myös uimassa.

Neljän -viiden aikaan lyhyt n. 30 min välilenkki

Illalla 21-22 iltalenkki n. 45 min.

Nää on minimit. Myös sateella. Sitten juoksulenkit vapaana maalla ja metsässä tilanteen mukaan. Meidän koira ei ole ikinä yksin koska eroahdistus. Täyttää 3 päivän kuluttua 7 wee.

Vierailija
53/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Minä en taas voi käsittää, että joku ottaa koiran eikä voi edes kunnolla ulkoiluttaa sitä aamuisin. 

Uroskoirista en tiedä, narttukoiran rakko tutkimusten mukaan tyhjenee noin neljän pissan jälkeen. Meidän narttu tekee nuo neljä pissaa kyllä 15 minuutissa ihan ongelmitta. Tunnin lenkit on tarpeellisia vain, jos koiran on päästävä purkamaan energiaansa, jottei tuhoaisi yksin ollessaan.

- eri

Vierailija
54/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira 5 kg 3 v

Klo 6.50 pissille takapihalle

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Klo 11 lounasulkoilu 15 min

Klo 14 kahvitaukoulkoilu 5 min

Klo 16.30 5 km lenkki johon kuluu tunti

Klo 19-20 vähintään parinkymmenen minuutin ulkoilu

Klo 22 pissille takapihalle jos koiraa huvittaa

Koira töissä mukana.

Vierailija
55/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirille on tärkeää haistella, joten miksi en lenkkeilytä niitä päivittäin? 

Vierailija
56/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote1=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Lenkillä käyn 3-4 kertaa päivässä, yleensä kolme, tämän lisäksi saatan päästää käymään pihalla tai käyn pikaisesti koiran kanssa ulkona että saa pissattua.

Lenkkien kesto riippuu paljon koirasta ja säästä, joskus ei hakua mennä pitkälle vaikka olisi hyvä sää ja joskus ei välitä huonosta säästä. Yleensä kuitenkin kylmällä, kuumalla ja sateisella säällä ei halua käydä pitkää lenkkiä vaan haluaa kääntyä nopeasti kotiin. Vaikea siis sanoa mitään tiettyä aikaa tai määrää.

Koira ei ajattele niin kuin ihminen että "nyt en halua lenkille" vaan se haluaa aina ulos ja virikkeitä. Tämä on vain laiskan koiran omistajan tekosyy ettei viitsi lenkittää.

En sanonut missään välissä että koira ei pääse lenkille, vaan että se ei aina viihdy siellä kauaa. Koira on jo 11v ja jos se ei halua rankkasateella muutamaa sataa metriä kauemmas vaan haluaa jo itse kääntyä kotiin, niin miksi menisin pidemmälle vastahakoisen koiran kanssa. Toisinaan se lenkki taas voi olla lähemmäs 10 kilometriä. Joten olisit lukenut viestini edes kunnolla ennen kuin alat pätemään. Ja sinähän et tiedä miten paljon koirani saa muita virikkeitä lenkkien ohella.

Vierailija
57/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 20min

Töiden jälkeen 20min

Uroskoirista en tiedä, narttukoiran rakko tutkimusten mukaan tyhjenee noin neljän pissan jälkeen. Meidän narttu tekee nuo neljä pissaa kyllä 15 minuutissa ihan ongelmitta. Tunnin lenkit on tarpeellisia vain, jos koiran on päästävä purkamaan energiaansa, jottei tuhoaisi yksin ollessaan.

- eri

Kai se koira tarttee muutankin kun vain tuon pikapissimisen. Koiraparat, jotka sinun kaltaisesi omistuksessa. 

Vierailija
58/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira käy aamulla pienen kierroksrn omassa pihassa (meillä on hehtaarin piha) ja tiellä. Päivällä useamman kerran omassa pihassa tai aitauksessa. Tehdään töitä kotona, joten koira saa tulla mukaan, kun mennään ulos. Kerran päivässä, tai joskus kaksi, lähdetään lenkille, mutta se ei ole kävely, koska koira saa olla irti metsässä ja pellolla. Se pitää itselleen siellä agilityä. Joskus oikein naurattaa,kun koiralle kaikki paikat on jumpparatoja. Illalla ennen nukkumaanmenoa vielä pissatus.

Ja jattele kuinka jotkut koirat joutuvat olemaan sisällä. Kuulema nukkuvat tyytyväisenä työpäivän....ja yön.

Vierailija
59/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi seniorikoiraa, 13v jolla ikä jo näkyy ja fyysisesti reipas 10v.

Aamulla 10-15min tarpeiden tekolenkki, töistä tultua päivän ja jaksamisen mukaan 15-60min ja illalla 20-30min lenkki. Lisäksi pääsee omalle pihalle pyytämällä. 

Vapaapäivinä käydään 1-2 lisälenkkiä, niitten pituus vaihtelee. Nuoremman koiran kanssa yritän käydä kerran viikossa 2-3 tunnin lenkin joku vapaapäivä, vanhus ei niille enää mukaan jaksa, sen kanssa tunnin lenkkikin on lopussa rauhallista haistelua vaan.

Vierailija
60/453 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira 5 kg 3 v

Klo 6.50 pissille takapihalle

Klo 7.30 10 min kävely

Klo 10 15 min ulkoilu

Klo 11 lounasulkoilu 15 min

Klo 14 kahvitaukoulkoilu 5 min

Klo 16.30 5 km lenkki johon kuluu tunti

Klo 19-20 vähintään parinkymmenen minuutin ulkoilu

Klo 22 pissille takapihalle jos koiraa huvittaa

Koira töissä mukana.

Tosi lyhyitä lenkkejä. Miksi et käytä kunnon lenkillä noiden minuuttilenkkien sijaan? 

Mulla myös koiran mukan töissä, ja aamulla vähintään tunnin lenkki, ruokatunnilla puolen tunnin lenkki, töiden jälkeen taas tunnin lenkki ja illalla vielä yksi lenkki.