Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kohdellut kaikkia entisiään hyvin, minua ei

Vierailija
17.09.2013 |

Onko kellään muulla samaa tilannetta? Joo, pitää lähteä  ym tietysti, mutta minusta tosi outoa - MIKSI kohdellut exiä hyvin ja minua todella huonosti? Ja itse myöntää tämän.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista saada jonkun miehen näkökanta tähän asiaan..

Miten helppo teidän on ollut "antaa anteeksi" itsellenne? Ettei itseinho iske? Tiedän että olen toiminut väärin, olisi pitänyt heti lähteä kun se kokeilu alkoi että miten pitkälle voi mennä. Mutta.. niin, jotenkin sitä ajatteli että ehkä kaikkeen on joku järkevä selitys ja huono käytös on vaan kostamista jostain mitä olen itse tehnyt.

Vierailija
2/20 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mielenkiintoista päästä noiden narsistien pään sisään joskus, mutta uskon että he eivät koskaan ymmärrä tekevänsä mitään väärin tai kadu tekojaan. Joten on ajanhukkaa yrittää jauhaa selllaisen kanssa mistään.

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:40"]

Olisi mielenkiintoista saada jonkun miehen näkökanta tähän asiaan..

Miten helppo teidän on ollut "antaa anteeksi" itsellenne? Ettei itseinho iske? Tiedän että olen toiminut väärin, olisi pitänyt heti lähteä kun se kokeilu alkoi että miten pitkälle voi mennä. Mutta.. niin, jotenkin sitä ajatteli että ehkä kaikkeen on joku järkevä selitys ja huono käytös on vaan kostamista jostain mitä olen itse tehnyt.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kokemukset exien kanssa on tehneet hänestä katkeran, epävarman tms ja purkaa pahaa oloaan sinuun. Pelkää ehkä menettävänsä sinutkin niinkuin aiemmatkin naisensa ja siksi tavallaan alitajuntaisesti ampuu itseään jalkaan. Tai sitten hän on näitä järjen jättiläisiä jotka ovat sitä mieltä että kaikki naiset ovat samanlaisia ja vaikka hän on kohdellut exiään hyvin, on tullut ero, joten ei kannata kohdella ketään naista hyvin.. En tiedä, mutta riippuen käytöksen vakavuudesta niin lähtisin tuollaisesta suhteesta.

Vierailija
4/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä peliä teillä. No kai se nyt sinuakin on joissain asioissa kohdellut hyvin?

Minusta mies voi valehdella ja puhua asioista niin että sinä saat tunteen että ero on sinun vika tai muita kohdellut jotenkin eri tavalla kuin sinä et parempaa ansaitsisi mutta jos ajattelet miehen entisiä niin varmasti teitä kaikkia naisia yhdistää tuo sama tunne. 

Ja vaikka mies vaikka tekisi jotain toiselle muttei sinulle niin sehän vain on kiusaa jos sinä tiedät että jotain on tehnyt muttei sinulle ole valmis antamaan samaa.

Ei todellakaan kannata jäädä suremaan tuollaisen perään. Erohan on hyvä kun perustelet mitä kaikkea negatiivistä teillä oli. Sillä vaikka hän mitä tahansa väittää, niin on sinussa paljon hyvääkin.

Itseään voi muuttaa ja jos muutat asioita itsessäsi niin saatat löytää joskus ihmisen jonka kanssa olla -sellainen joka myös ymmärtää muuttaa omia toiminta- tai ajattelutapojaan mutta tätä miestä et voi muuttaa. Hän muuttaa itseään jos niin tekee mutta siirtämällä ongelmiaan uuteen liittoon ei sitä pysyvää kumppania löydy.

Koita löytää onni itsestäsi ja anna miehen olla jos hän ei ymmärrä arvostaa sinun haluja ja tarpeitasi. Sitä se parisuhde minusta on, tahdotaan elää yhdessä ja tehdä toinen onnelliseksi. Päästä siitä ihmisestä irti.

Vierailija
5/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä vaan olet niin ärsyttävä?

Vierailija
6/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät miehen kohdelleen muita hyvin?

Vierailija
7/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuo on hänen ongelma. Käsittämätöntä vaan, miksi haluaa jatkaa tuollaista, olen alkanut epäillä että saa varmaan jonkinlaista henkistä mielihyvää :/ Onkohan kellään samanlaisia kokemuksia? Itse kun olen asiaa miettinyt niin kaiken valehtelun, pettämisen, katoamisten jälkeen luulen että parasta mulle olis kun ns antais vaan anteeks eikä ainakaan katkeroituis sille. Välillä nimittäin tuntuu että se tekee noita temppuja että jotenkin.. en pääsis siitä yli että se pystyis vahingoittamaan mua. Tai tuntuu itsestä niin käsittämättömälle..

Vierailija
8/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva teksti kolmonen! Taidan ihan printata sen esille :) Puit sanoiksi sen mitä yritän ajatella, mutta kyllähän tuollainen käytös loukkaa ja tekee mieli miettiä kaikki synkkiä puolia. Ehkä parisuhteessa olisi hyvä vanha sanonta "keep your eyes on the ball" - eli pitäisi jo suhteeseen mennessä olla kuva siitä millaisen suhteen haluaa, muuten yhtäkkiä saatta huomata lipsuneensa johonkin tuollaiseen aivan kammottavaan kuvioon. Ehkä teen seuraavan miehen tavatessani mind-mapin ;)

5/6 

Tiedän siitä että sanoi itse niin.

Ja varmasti mussakin on vikaa. Ja olen ärsyttävä, kuitenkin jos joku ärsyttää mua otan puhelimen käteen ja soitan puhelun: olet ärsyttävä ei nähdä enää koskaan.

Vierailija
9/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ja 6 ja 7 ap:n tekstejä..

Vierailija
10/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on asiasta vain miehen kertoma, niin voihan olla, että hän tosiaan vain pelaa jotain peliä. Haluaa alistaa sinua kertomalla, että "aiemmat naisetni ovat sentään ansainneet kunnon kohtelua, mutta sinä et edes sitä, siksi kohtelen sinua huonosti". Tuskin kuitenkaan on heillekään mikään aarre ollut. Ihminen harvoin muuttuu aivan toiseksi parisuhteen vaihtuessa.

Vierailija
11/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:

Hmm tuokin voi olla totta. Mutta pystyykö kukaan nainen käsittämään, miksi joku haluaa haaskata aikaansa tuollaiseen??

Vierailija
12/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, miksi hänen entisensä ovat halunneet haaskata aikaansa? Heitän vastakysymyksen: miksi sinä olet halunnut? ;) nro 9

Vierailija
13/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ysiä. Jos et ole kuullut toisten naisten kertomuksia hänen käytöksestään ja siitä miten heitä kohteli, niin en sokeasti uskoisi ukon juttuihin. Mutta pelottavan kuuloista, että kertoilee tuollaista satua.. Olisiko narsisti?

Vierailija
14/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä he nimenomaan ovat entisiä, lähtivät kun silmät aukenivat.

Tuo kuullostaa vahvasti narsistin touhuilta, Ja siinä tapauksessa parasta lähteä ja unohtaa mies heti.

Älä ole niin naiivi että uskot hänen kohdalleen muita yhtään sen paremmin.

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 09:48"]

9:

Hmm tuokin voi olla totta. Mutta pystyykö kukaan nainen käsittämään, miksi joku haluaa haaskata aikaansa tuollaiseen??

[/quote]

Vierailija
15/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että miksi kukaan mies tekee tuollaista.. luulisi että olen ajanhaaskuuta. Joo kyllä sieltä suusta on tullut aika inhottavia juttuja ja käytös myös. On kyllä jo historiaa ollut tovin, mutta välillä sitä pysähtyy miettimään mitä syitä tuollaiseen käytökseen voi olla. 

Minusta tuntuu että nykyään syytetään niin helposti narsismista, niin en osaa siihen ottaa kantaa. Ennemminkin tuntuu että ehkä jotenkin halveksii mua ja nauttii vallasta tai jostain  ?? ap

Vierailija
16/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 09:58"]

Siis tarkoitin että miksi kukaan mies tekee tuollaista.. luulisi että olen ajanhaaskuuta. Joo kyllä sieltä suusta on tullut aika inhottavia juttuja ja käytös myös. On kyllä jo historiaa ollut tovin, mutta välillä sitä pysähtyy miettimään mitä syitä tuollaiseen käytökseen voi olla. 

Minusta tuntuu että nykyään syytetään niin helposti narsismista, niin en osaa siihen ottaa kantaa. Ennemminkin tuntuu että ehkä jotenkin halveksii mua ja nauttii vallasta tai jostain  ?? ap

[/quote]

Tutustupa aiheeseen narsismi ja narsistit esim googlen avulla niin ymmärrät. 

Vierailija
17/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän ne narsut just tekee, pönkittää omaa tyhjää sieluaan alentamalla ja hajottamalla muita.

Kokemusta ex miehen kanssa 15 vuoden ajalta, usko vaan että parempi olla ilman.

Mutta väliäkös sillä edes on mikä sen perimmäinen ongelma edes on tai tuleeko diagnoosia. Se että hän käyttäytyy kuin persreikä ei tee sinusta huonompaa tai vähempiarvoisempaa. Et tarvitse hänen hyväksyntää mihinkään. Unohda ja mene eteenpäin.

Rakasta itseäsi tarpeeksi niin huomaat että löydät joskus kumppanin jolle olet rakas juuri tuollaisena ja joka arvostaa sinua. Et tarvitse ketään toista ihmistä onneen tai oikeuttamaan oloasi, kun olet tasapainossa yksin olet valmis kypsään suhteeseen. Narsisti ei koskaan muutu tai kykene siihen, hän hajottaa aina kumppaninsa.

Päästä irti, anna anteeksi itsellesi ja exällekin niin taakka sydämessäsi häviää ja on kevyempi mennä eteenpäin. Hymyile taas :)

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 09:58"]

[/quote]

Vierailija
18/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/16

Kiitos! Todella hyvin osasit kuvailla myös tuntojani. Itselle tuo on vaan niin käsittämätöntä, kun aina yritän tsempata ja auttaa ihmisiä näkemään ne omat hyvät puolet, ja jos joku on sellainen että en seuraa jaksa niin kyllä sitä parempiakin huveja löytyy kun yrittää alistaa tuollaista jota jo valmiiksi nähtävästi pitää alempiarvoisena (niinku mies mua)..

Yritän nyt ottaa tähän positiivisen asenteen, se on varmaan paras kosto ja lääke, koska nyt kun mietin asiaa niin mieshän nimenomaan haluaa että katkeroituisin tässä ja oikein täyttyisin suoraansanottuna veetutuksella :)

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia keinoja oma miehesi käytti?

Vierailija
19/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse siinä suhteessa olin kuin mustaan aukkoon tippunut ja varjo itsestäni. Jälkeenpäin tajuan kaiken sen suhteen absurdiuuden, miten olinkin niin heikko, ja kun luen kuvauksia narsistien uhrina olemisesta, luen kuin omaa elämääni. Sen ymmärrettyään, vika ei ole uhrinsa, on paljon helpompi mennä eteenpäin. joskus saattaa tarvita myös terapiaa eikä sitä pidä hävetä, kesti minullakin ainakin päästä takaisin jaloilleen. 

Henkinen väkivalta/helvetti kuvaa parhaiten exän toimintaa.

Mitätöinti ja halveksunta, ei mitään arvostusta, hellyyttä ja huomiota, ainainen valitus siitä miten kaikki muut tekee paremmin asiat, tienaa enemmän, koti on parempi, ovat kauniimpia, ja mikään mitä tein ei koskaan olisi ollut tarpeeksi hyvää kuitenkaan hänelle. hän keskittyi vain siihen mikä on huonoa ja miten minun pitäisi muuttua, itsessään ei koskaan nähnyt ongelmaa. Piti minua kuin esineenä josta hänen tuli saada hyötyä Ja olin vain hänen palvelijansa kaikessa. Kodinhoito, lasten tekeminen hänelle, seksiorja, ja rahaa pitäisi tienata mahdollisimman paljon mutta käyttää vähän.

Eristi minut ystävistäni ja sukulaisista, mustamaalasi minua heille selän takana, valheita kaikki, mutta sai muut uskomaan että hän on aivan ihannemies ja mukava ja kiltti ja minä kamala, melkein itsekin uskoin siihen. Sanoi että minulla on päässä vika. Kauhea kontrollointitarve vieläkin, minkä vuoksi en voi olla tekemisissä juuri ollenkaan. Kuvittelee että voi sanella minulle vielä kaiken ja että minua voi kohdella täysin asiattomasti.

Teennäinen ulospäin näyttely on tärkeää hänelle ja kaikki se on valheellista kuitenkin. Kylmä ja etäinen ihminen jolla ei ole ollenkaan empatiakykyä Tai oikeita ystäviä tai aitoja tunteita.

Sisältä tyhjä ja ulospäin näyttelee täydellistä.

ole mahdollisimman vähän tekemisissä exän kanssa ja tee juuri sitä mitä haluat ja mikä tuntuu hyvältä sinulle nyt.

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 10:39"]

16/16

Kiitos! Todella hyvin osasit kuvailla myös tuntojani. Itselle tuo on vaan niin käsittämätöntä, kun aina yritän tsempata ja auttaa ihmisiä näkemään ne omat hyvät puolet, ja jos joku on sellainen että en seuraa jaksa niin kyllä sitä parempiakin huveja löytyy kun yrittää alistaa tuollaista jota jo valmiiksi nähtävästi pitää alempiarvoisena (niinku mies mua)..

Yritän nyt ottaa tähän positiivisen asenteen, se on varmaan paras kosto ja lääke, koska nyt kun mietin asiaa niin mieshän nimenomaan haluaa että katkeroituisin tässä ja oikein täyttyisin suoraansanottuna veetutuksella :)

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia keinoja oma miehesi käytti?

[/quote]

Vierailija
20/20 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:44"]

Minä itse siinä suhteessa olin kuin mustaan aukkoon tippunut ja varjo itsestäni. Jälkeenpäin tajuan kaiken sen suhteen absurdiuuden, miten olinkin niin heikko, ja kun luen kuvauksia narsistien uhrina olemisesta, luen kuin omaa elämääni. Sen ymmärrettyään, vika ei ole uhrinsa, on paljon helpompi mennä eteenpäin. joskus saattaa tarvita myös terapiaa eikä sitä pidä hävetä, kesti minullakin ainakin päästä takaisin jaloilleen. 

Henkinen väkivalta/helvetti kuvaa parhaiten exän toimintaa.

Mitätöinti ja halveksunta, ei mitään arvostusta, hellyyttä ja huomiota, ainainen valitus siitä miten kaikki muut tekee paremmin asiat, tienaa enemmän, koti on parempi, ovat kauniimpia, ja mikään mitä tein ei koskaan olisi ollut tarpeeksi hyvää kuitenkaan hänelle. hän keskittyi vain siihen mikä on huonoa ja miten minun pitäisi muuttua, itsessään ei koskaan nähnyt ongelmaa. Piti minua kuin esineenä josta hänen tuli saada hyötyä Ja olin vain hänen palvelijansa kaikessa. Kodinhoito, lasten tekeminen hänelle, seksiorja, ja rahaa pitäisi tienata mahdollisimman paljon mutta käyttää vähän.

Eristi minut ystävistäni ja sukulaisista, mustamaalasi minua heille selän takana, valheita kaikki, mutta sai muut uskomaan että hän on aivan ihannemies ja mukava ja kiltti ja minä kamala, melkein itsekin uskoin siihen. Sanoi että minulla on päässä vika. Kauhea kontrollointitarve vieläkin, minkä vuoksi en voi olla tekemisissä juuri ollenkaan. Kuvittelee että voi sanella minulle vielä kaiken ja että minua voi kohdella täysin asiattomasti.

Teennäinen ulospäin näyttely on tärkeää hänelle ja kaikki se on valheellista kuitenkin. Kylmä ja etäinen ihminen jolla ei ole ollenkaan empatiakykyä Tai oikeita ystäviä tai aitoja tunteita.

Sisältä tyhjä ja ulospäin näyttelee täydellistä.

ole mahdollisimman vähän tekemisissä exän kanssa ja tee juuri sitä mitä haluat ja mikä tuntuu hyvältä sinulle nyt.

[/quote]

Kuvailit juuri mun miestäni. Mulla on pyristely avioliitosta pois menossa just. Pariterapia varattuna parin viikon päähän vielä mutta musta tuntuu että pois on pakko päästä. Mun mies pyrkii kontrolloimaan mun elämän arkisimpiakin asioita, edes kävelylle ei voi lähteä vapaasti taikka nurmikkoa leikata. Viikonloppuna hän myönsi että 'tässä talossa kaikki ovat jatkeitani, en ymmärrä jos heillä muka on eri tunnetila kuin minulla. Jos olen väsynyt, muutkin saavat olla hiljaisia ja rauhallisia. Jos olen iloinen ja energinen, en voi sietää jos joku näyttää tympeältä saati itkee' ja tämä loppu koski myös meidän 3v poikaa. Tämä avautuminen tuli kun kysyin miksei hän koskaan lohduta lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi