Paljon teillä muilla on lantion ympärysmitta?
Havahduin kun tilasin vaatteita netistä ja mittailin kokoani niin lantion ympärys oli 119cm. Pitäisiköhän tässä alkaa laihduttamaan?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
99cm, 160cm pitkä ja 63 kiloa.
Teen kyykkyjä
Siis 170cm pitkä, tuli näppäilyvirhe, Heh.
Vierailija kirjoitti:
92 oli mullakin kun kuukausi sitten mittasin
98-75-92 N45
Mulla täsmälleen samat. N37, 162 cm, 62 kg.
Vierailija kirjoitti:
mistä kohtaa lantio mitataan?
Eikö se siitä leveimmästä kohdasta ihan vain oteta.
Vierailija kirjoitti:
Lantio 101cm, vyötärö 74cm. Meinaan pari senttiä saada vielä tiristettyä pois.
168cm/64kg, 33v.
Mittoja on aika vaarallista vertailla kun meitä on niin montaa mallia - ihan 'normipainossakin'.
Mulla 96cm, vyötärö 86cm 172cm/66,5kg ja 52v
AP, sinulla ainakin on sellainen vanhan kansan mainostama 'synnyttäjän malli' :) ja mitä miehiä olen ymmärtänyt, varsin moni tykkää siitä, että on muotoja ja pehmeyttäkin. Kenties peilistäsi näkyy peräti Kim Kardashianit kroppa? (No photoshopillahan hänkin sen viimeistelee..) Se on nuo muotilehdet mitkä vinouttaa ihmisiä kuvittelemaan, että on vain joku yksi oikea hyvä kokostandardi.
Terveyden kannalta tärkeämpää muodoissa on se sisäelinten ympärille kerääntyvä rasva, eli vyötärönympärys (jantietenkin se mitä syöt).
Mukavaa iltaa sinulle :)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
168cm/64kg, 33v.Mittoja on aika vaarallista vertailla kun meitä on niin montaa mallia - ihan 'normipainossakin'.
AP, sinulla ainakin on sellainen vanhan kansan mainostama 'synnyttäjän malli' :) ja mitä miehiä olen ymmärtänyt, varsin moni tykkää siitä, että on muotoja ja pehmeyttäkin. Kenties peilistäsi näkyy peräti Kim Kardashianit kroppa? (No photoshopillahan hänkin sen viimeistelee..) Se on nuo muotilehdet mitkä vinouttaa ihmisiä kuvittelemaan, että on vain joku yksi oikea hyvä kokostandardi.
Terveyden kannalta tärkeämpää muodoissa on se sisäelinten ympärille kerääntyvä rasva, eli vyötärönympärys (jantietenkin se mitä syöt).
Kiitos. Lämmitti mieltä.
AP
95 cm ja olen aina ajatellut että olisi kiva saada vähän leveämpi lantio, toisaalta vyötärö on 63cm mutta lantioni on luonnostaan ihan suora, ei kovin naisellinen..
Mitat 108-83-109 (164 cm, 76 kg, N28). Kaikista paitsi pituudesta ja iästä on pyrkimyksenä saada kymppi pois (normaalipainon ylärajalle), jotta vaatekaapin sisältö mahtuisi taas ongelmitta päälle.
Yhdyn kuitenkin edellisiin kirjoittajiin, jotka ovat sanoneet tuosta, että vyötärön ympärysmitta ja vyötärö-lantio-suhde kertoo huomattavasti enemmän kuin lantion leveimmän kohdan sentit yksinään.
Mulla on leveimmästä kohdasta tasan 100cm ja olen aina tykännyt isosta pyllystäni.
Olen ihan normaalipainoinen ja urheilen paljon, ja läski sattuu kertymään tisseihin ja peppuun.
Mittani ovat 96cm -66 - 100 ja todellakin korostan kroppaani.
Aloittaja, ihaile omaa isoa pyllyäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
168cm/64kg, 33v.Mittoja on aika vaarallista vertailla kun meitä on niin montaa mallia - ihan 'normipainossakin'.
Vyötärölihavuuden raja onkin näemmä 90 kun jotenkin oletin että se olisi alle 80.
Mitat 98- 76 -107 165 cm 70 kg.
Oon vartaloltani tiimalasi, kun hartiat on lantion tasalla. Tai siis noi hartiat tasaa leveää lantiota. melkein jopa leveämmät noi hartiat. Olen aika lihaksikas. Mutta on mielestäni ylimääräistä lantiossa ja vyötärössä ja tissit on mielestäni liian isot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyötärölihavuuden raja onkin näemmä 90 kun jotenkin oletin että se olisi alle 80.
Naisilla vyötärön ympäryksen tavoitearvo on alle 80cm. Miehillä alle 94cm.
Naisilla 80-87cm on lievä terveyshaitta ja siitä yli merkittävä terveyshaitta.
Mitä tekemistä lantion ympärysmitalla on pituuden kanssa? Ja vyötärön ympärystä on tärkeämpi seurata kuin lantion.
Lantio: 98cm. 170 cm/ 60 kg. Ikä 45v
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä lantion ympärysmitalla on pituuden kanssa? Ja vyötärön ympärystä on tärkeämpi seurata kuin lantion.
No kyllä se pituus vaikuttaa kokonaiskuvaan, miltä näyttää. Itsellä 162cm pituutta, lantio 80cm ja vyötärö 57cm eli WHR 0,7. Hoikka tietysti mutten täysin suora.
En ole ikinä ymmärtänyt tuota 80 cm vy rajaa. Miten 145 cm ja 195 cm pitkillä voi olla sama raja? Onhan se nyt selvä, että muutkin mitat on eri, voisko joku fiksu selittää miksi näin?🙂
Yhdessä ohjelmassa oli sellainenkin mittaustapa, että otetaan oman pituuden mittainen lanka, ja kiedotaan se kaksinkerroin vyötärön ympäri, jos ei yllä niin on vyötärölihava. Tämä on mielestäni parempi tapa.
Meni vähän ohi aiheen..
Ei näemmä yksikään reilusti runsaampi ole kirjoitellut mittojaan tänne.
Vyötärö 73cm lantio 103cm pituus 160cm paino 62kg ikä 32v
99cm, 160cm pitkä ja 63 kiloa.
Teen kyykkyjä