Tyrmistyin prismassa ja cittarisa sekä Lidlissä katselin kuinka ihmiset ostivat eineksiä
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einesten ylivoimaisesti parhaita puolia on niiden terveellisyyden ohella vaivattomuus.
Harvemmin tekee mieli alkaa pitkän työpäivän jälkeen keräämään munia kanalasta, teurastamaan ja paloittelemaan nautaa, korjaamaan viljaa ja jauhamaan jyviä jauhoiksi jne... vain saadakseni jauhelihamakaronilaatikkoa.
Jaa, mutta unohdin vallan suolan! Toki merisuolan erottaminen vedestä on kiehtova prosessi, mutta on se aika hidasta.
Siinä taas ihminen kirjoittaa, joka ei edes tiedä mikä on einesruoka :DDD
Sinä taidat olla niitä, jotka väittävät kyllä tekevänsä kaiken alusta asti itse, mutta eivät oikeasti ole edes kananmunia keränneet saati nautaa teurastaneet?
Voi olla ihan väsynytkin vaan, nuorikin, ettei sinkkuna jaksa joka päivä kokata vaaan itselleen. Eroa siinäkin, osteleeko (vaan)pizzoja ja hamppareita vai edes välillä terveellisempiä vaihtoehtoja kuten sosekeittoja, kasvisruoka-annoksia, kotiruokaa kuten kiusausvuokia jne. Ja voi jatkaa niitä kotona vaikka vihannes/salaatti-lisukkeilla sit makunsa mukaan.
Mitä sinä minun syömisiä kyttäät. Anna minun syödä itseni vaikka hautaan. Syöminen kun on yksi niistä muutamasta asiasta, jotka tekevät tästä elämästä elettävää. Etenkin nyt kun olen lopettanut alkoholin kittaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
ÖÖÖÖÖööööö....... En sanois et kansanterveys on ihan pieni murhe.
Minkä näistä luulet olevan terveellisintä, kaupan pinaattikeitto, kaupan valmis salaatti vai kotona tehty makaronilaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
Minkä näistä luulet olevan terveellisintä, kaupan pinaattikeitto, kaupan valmis salaatti vai kotona tehty makaronilaatikko?
Riippuu sisällöstä, ei ruuan nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on eines?
Itse siivosin juuri pakastimen ja kävin hakemassa sen taas täyteenkin.
Ostin vihannespakasteita, pakastemuusia, paistettavia karjalanpiirakoita, erilaisia kasvispihvejä, falafelejä jne.
Ja tosiaan nykyään varsinkin käymme harvoin kaupadsa ja nyt oikeasti hamstrasin myös siihem että joku sairastuu ja teinit joutuu itse laittamaan ruokansa.
Googlaa. Pakasteet ja säilykkeet eivät ole eineksiä.
Minä olen yksinasuva nainen, jota ruuanlaitto ei todellakaan kiinnosta. En ymmärrä, että joku voi kuluttaa 3-5 tuntia päivässä ruuanlaittoon viikonloppuna. Kun kaupasta saa hyviä valmisruokia eikä mene kuin hetki lämmittämiseen. Ostan palvelutiskiltä siihen mukaan raikkaan salaatin, tai joskus teen salaatin itse. Enkä tunne yhtään huonoa omaatuntoa, että kuutena päivänä viikosta syön yleensä eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
Riippuu sisällöstä, ei ruuan nimestä.
Kyllä sinä tiedät, mitä ne sisältävät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksinasuva nainen, jota ruuanlaitto ei todellakaan kiinnosta. En ymmärrä, että joku voi kuluttaa 3-5 tuntia päivässä ruuanlaittoon viikonloppuna. Kun kaupasta saa hyviä valmisruokia eikä mene kuin hetki lämmittämiseen. Ostan palvelutiskiltä siihen mukaan raikkaan salaatin, tai joskus teen salaatin itse. Enkä tunne yhtään huonoa omaatuntoa, että kuutena päivänä viikosta syön yleensä eineksiä.
Ok, sinä toimit noin. Miksi sun pitää selitellä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ravitsemusterapeutti suosittelee eineksiä, niin helpolla saa palkkansa ja johtaa myös ihmisiä väärille teille, ainakin jos mietitään terveyttä yhtään pidemmälle. Miksi ravitsemusterapeutti ei voi opettaa sopivaa ruokamäärää antaen esimerkkejä oikeanlaisesta annos koosta? Tuntuu, että hän haluaa palkkansa antamatta oikeastaan yhtään mitään oikeasti hyödyllistä asiakkaalle. Pidemmän päälle einekset eivät ole hyvä valinta, mutta silloin tällöin menee kyllä.
Oletat nyt, että kuka tahansa pystyy tekemään ruokaa itse ja että tämä itse tehty ruoka on väistämättä terveellisempää ja parempaa kuin eines.
Kuitenkaan kotona ei yleensä käy laaduntarkkailijaa sovituilla tarkastuskäynneillä tai ulkopuolinen taho tekemässä pistokokeita.
Kuitenkin oletat, että kuka tahansa pystymetsästä revitty ihminen osaa ja haluaa tehdä ruokansa itse ja vielä niin, että se on hyvää, ravitsevaa ja terveellistä, mutta ei kuitenkaan liian hyvää, ettei tule syötyä epähuomiossa liikaa. Kaikki tämä ilman koulutusta ja valvontaa.
Ja sinä oletat, että einekset tehdään terveellisyys edellä :D:D
Jos edes luit kommentoimasi viestin, huomasit kyllä, ettei siinä otettu kantaa einesten terveellisyyteen, vaan siihen, että itse tehty ei välttämättä ole aina terveellisempää kuten moni kernaasti luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ravitsemusterapeutti suosittelee eineksiä, niin helpolla saa palkkansa ja johtaa myös ihmisiä väärille teille, ainakin jos mietitään terveyttä yhtään pidemmälle. Miksi ravitsemusterapeutti ei voi opettaa sopivaa ruokamäärää antaen esimerkkejä oikeanlaisesta annos koosta? Tuntuu, että hän haluaa palkkansa antamatta oikeastaan yhtään mitään oikeasti hyödyllistä asiakkaalle. Pidemmän päälle einekset eivät ole hyvä valinta, mutta silloin tällöin menee kyllä.
Oletat nyt, että kuka tahansa pystyy tekemään ruokaa itse ja että tämä itse tehty ruoka on väistämättä terveellisempää ja parempaa kuin eines.
Kuitenkaan kotona ei yleensä käy laaduntarkkailijaa sovituilla tarkastuskäynneillä tai ulkopuolinen taho tekemässä pistokokeita.
Kuitenkin oletat, että kuka tahansa pystymetsästä revitty ihminen osaa ja haluaa tehdä ruokansa itse ja vielä niin, että se on hyvää, ravitsevaa ja terveellistä, mutta ei kuitenkaan liian hyvää, ettei tule syötyä epähuomiossa liikaa. Kaikki tämä ilman koulutusta ja valvontaa.
Jos edes luit kommentoimasi viestin, huomasit kyllä, ettei siinä otettu kantaa einesten terveellisyyteen, vaan siihen, että itse tehty ei välttämättä ole aina terveellisempää kuten moni kernaasti luulee.
En kyllä usko, että kukaan pystyy tekemään itse niin ravinnotonta ruokaa, mitä einekset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on eines?
Itse siivosin juuri pakastimen ja kävin hakemassa sen taas täyteenkin.
Ostin vihannespakasteita, pakastemuusia, paistettavia karjalanpiirakoita, erilaisia kasvispihvejä, falafelejä jne.
Ja tosiaan nykyään varsinkin käymme harvoin kaupadsa ja nyt oikeasti hamstrasin myös siihem että joku sairastuu ja teinit joutuu itse laittamaan ruokansa.
Googlaa. Pakasteet ja säilykkeet eivät ole eineksiä.
Pakastepizzan ostaja voi siis huoletta vittuilla sille loimulohta höyrytetyillä vihanneksilla eineshyllystä ostavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että kukaan pystyy tekemään itse niin ravinnotonta ruokaa, mitä einekset ovat.
Onko sulla joku perustelukin tälle uskomuksellesi, vai toisteletko vain opittua mantraa?
tyrmistyin kun teflon daami varasti ostoskasseja Lidlissä. luulin ettei ne enää tuonikäisenä n65---70 osaa rosvota
Tyrmistyin kun ruokasnobi marmatti netissä siitä, mitä muut syövät.
Viimeinen asia mihin haluan haaskata aikaa työpäivän jälkeen on ruoanlaitto. Korostuu varsinkin näin yksinasujana.
Valmistelun, valmistamisen ja siivoamisen määrä on suhteettoman iso. Mealpreppaus voisi toimia, mutta toisaalta ei myöskään kiinnosta syödä samaa ruokaa monta päivää putkeen.
Valmisruoat maksavat enemmän kuin itse tehdyt, mutta miellän asian niin, että maksan vapaa-ajasta.
Terveellisyyden suhteen huoli on kyllä ihan oikea, mutta äkkiäkös ruoan kylkeen keittää kananmunan ja nykäisee pari kirsikkatomaattia yms.