Naimisissa ilman seksiä
En ymmärrä naisia (tai joskus miehiä), jotka menevät naimisiin ja sitten jossain vaiheessa päätyvät siihen, että eivät haluakaan harrastaa enää seksiä puolisonsa kanssa, vaikka puoliso haluaisi. He eivät varmaan ymmärrä, miten tärkeä asia seksi voi olla ihmiselle ja miten valtava tuska on joutua elämään ilman sitä. Minusta naimisiin mennessä lupaus rakastaa toista sisältää myös lupauksen kaikin tavoi toisen hyvänä pitämisestä, myös fyysisestä.
Kommentit (37)
...siis nimenomaan flirttaa jonkun muun kuin minun kanssa yhteissä illanvietossa
t.23
Onko teillä "eriparisilla" muuten hyvä suhde? Oma kokemukseni sanoo että seksi loppuu kun suhde on muutenkin karilla. Miten voi haluta seksiä jos tuntee että toinen on pilannut perheen tulevaisuuden tms.
En ymmärrä miestä, että aina pitäisi olla seksiä silloin kun _hän_ haluaa. Toisin sanoen: kun minulla on _todella_ aikainen herätys töihin tai lapset ovat valvottaneet viikon kun ovat olleet oksennustaudissa. Ja kun en jaksa, en halua, niin sitten mies saa syyn mököttää ja vittuilla viikkotolkulla.
Miksi ei voida panna silloin kun lapset on jossain muualla, keskellä päivää?? (molemmat tehdään epäsäännöllistä työviikkoa eli vapaat osuvat myös keskelle päivää, keskelle viikkoa)
Tähän tää meidän liitto kaatuu, jossain vaiheessa. Mies ei vaan tajua, vaikka kuinka selittäisi.
3 täällä jälleen.
Seksielämää lukuunottamatta avioliittomme on mahtava. Sekä arkiset että vähemmän arkiset hommat luistavat, molemmat rakastetaan toisiamme ja lapsiamme ja kun ollaan asioista puhuttu, niin ei kummallakaan ole mitään hampaankolossa.
Tuossa myös yksi syy siihen, etten jaksa seksittömyyteen puuttua, koska kaikki muu on erinomaisesti mallillaan.
Vaikka kyllähän tuo platoninen suhde pidemmän päälle miestä syö...
Meillä oli noin aikaisemmin. Alkuaikoina seksi oli loistavaa ja sitä riitti. Muutamassa vuodessa tuo hiipui ja mies halusi vain nukkua yhdessä. Ongelmana oli ylipaino. Miehen oma ylipaino siis. Kun hän lopulta päätti laihduttaa, alkoi seksikin taas maistua.
Huvitti tänään, kun katsoin jonkin elämänmuutos ohjelman ja siinä tämä vanhempi ravintoterapeutti(?) tyrkytti naiselle sinkkiä siementen ja hedelmien muodossa parantamaan seksuaalisia haluja. Ajattelin, että voisin alkaa varmuuden vuoksi piilottaa ruokaan kurpitsansiemeniä, jottei tämän hetkinen hyvä tilanne muutu.
3, jos kaikki on muuten hyvin, mutta seksielämä on jumiutunut, niin varmasti toivoa on. Yksi pitkän suhteen ihana puoli on se, että ei tarvitsen jännittää. Kaikilla on joku ongelma, joitain hiertää ajankäyttö, toisia raha, teillä on hakemista tuossa asiassa. tsemppiä. Sen haluan vielä sanoa, että vaikka seksi on yksi suurista voimavaroista, niin sitä ei ole kovin usein. Tämä on minusta itsestäänselvää, kun on työt, lapset, harrastukset, sukulaisten auttamiset jne. Tärkeää on, että silloin kun sitä on, se on superhyvää.
Meilläkin oli seksi hukassa muutaman vuoden... Siis harrastettiin ehkä 2kk välein, ja mies oli harmissaan kun minua ei haluttanut. Suostuin silti välillä ja oli se sitten ihan mukavaakin. Lapset oli pieniä ja päällä krooninen väsymys.
Nyt edelleen mies haluaisi paljon enemmän kuin minä, mutta ollaan kai molemmat tyytyväisiä 1-2 x kk tahtiin. Ja seksi on todella hyvää silloin kun siihen aletaan. Parisuhde muutenkin kunnossa. Mies ei enää "kinua" seksiä useammin, ja minäkin yritän edes joskus saada itseni aloitteelliselle tuulelle, ettei toiselle tulisi oloa, että minua ei koskaan huvita. Jos rehellisiä ollaan, voisin vallan mainiosti elää ilman seksiä kokonaan (elinkin ennen miestä, enkä kaivannut seksiä), mutta pakkohan se on jotain myönnytyksiä tehdä. :) On itsellenikin mysteeri miksi en halua seksiä koskaan (suhteen alkuaikoja lukuunottamatta), mutta silti nautin siitä silloin kun sekstataan. Se ei silti saa minua himoitsemaan miestäni tai ketään muutakaan.
Miehet valittaa kun vaimot pihtaa. Se mitä miehet ei välttämättä tajua, on että naiset kaipaa VAIHTELUA! Joidenkin tutkimusten mukaan (toisin kun aiemmin ollaan ajateltu) enemmän kun miehet. Miksi muuten se on yleensä aina nainen joka kyllästyy seksiin pitkässä parisuhteessa?
1.5v naimisissa ja ei kertaakaa seksiä
Kiinnostais onko teillä haluttomilla naisilla hormoniehkäisy? Kun itellä on kortsut ja sitä myöten luomukierto niin vähintään sen viikon kuukautisten jälkeen panettaa rankasti :) aina jaksaa meitä kumpaakin naurattaa se korostunut kiinnostus. Sit just ennen kuukautisten alkua ei kiinnosta pahemmin...
Tuskin kukaan päättää, että seksi riitti nyt, vaan siihen ajautuu yhdestä tai useammasta syystä. On se sitten sairaus, hormoniepätasapaino, toisen henkinen/ fyysinen väkivalta, toisen laiminlyönti tms.
Tässä jo 40 v aviossa saman miehen kanssa. Lapsia on, aikuisia jo. Kun olivat pieniä, enkä ymmärtänyt, mikä merkitys seksillä on avioliitossa, olin välinpitämätön ja haluton, vaikka välillä oli hyvääkin seksiä. Osasyy oli väsymys, suurin syy tietämättömyys. Jälkeen päin ajatellen en itse edes tajunnut, että mies kärsii puutteesta, kun omasta mielestäni meillä oli hyvää seksiä. Sitten vain heräsin ymmärtämään, että mun on hoidettava oma velvollisuuteni, ja miehen omansa, myös seksissä. Alkuun pakottauduin seksiin, kun ei vaan ollut haluja, jopa rukoilin mielessäni, että saisin haluja, ja pyrin asennoitumaan niin, että en kieltäydy, vaan lähden mukaan. Pikkuhiljaa se alkoi toimia, eli aloin aidosti myös haluta, kun olin päättänyt tehdä oikein. Myönsin itselleni, että en halua, enkä halua vastoin omaa tahtoani, joten päätin, että tahdon, vaikkei halua ole. Halut tuli pikku hiljaa!!! Joku viisas sanoi joskus, että kun päättää tehdä oikein, tuntui miltä tuntui, eikä anna itselleen periksi, niin kohta tuntuukonsitten tosi hyvälle, kun tulee ne oikeat tunteet, jotka seuraavat hyvää päätöstä!
Sama toimii monessa muussakin asiassa.
Nyt mies kehuu, että seksielämämme on hyvää ja tyydyttävää, eikä ole tarvista muita ajatellakaan! Eikä ole minunkaan. Oma kiinnostaa, haluttaa ja tyydyttää.
Ja tosiaan, ne pikkulapsivuodet meni kuin sumussa. Tilanne VOI muuttua, kun asiat osaa käsitellä, ei vaadi puolisoltaan, vaan vaatii itseltään!!! Puolisolle pitää osoittaa itse ymmärrystä, kiinnostusta, omaa halua ja hellyydenosoituksia, ei pakottamista tai vaatimista. Sellaiset lyö vastareaktiot päälle. Mun mies ei vaatinut eikä pakottanut, mainitsi vain, että hänelle on vähän liian vähän seksiä. Enää ei ole!
Vaimot, koettakaa ymmärtää, että päättämällä lähteä mukaan hoitamaan yhteistä seksisuhdettanne samalla saatte voimavaroja kaikkeen muuhunkin elämään, sillä seksuaalisen suhteen hoitaminen vaikuttaa itsetuntoon, energisyyteen, yleisterveyteen ja mielenterveyteen positiivisesti! Ja parisuhteeseen lujittavasti ja lähentävästi.
37 vielä. En ole käyttänyt mitään pillereitä tai kierukoita. Kondomilla on menty, ja lapset tehty tietoisesti, ja päätetty, että jos tulee vahingossa, niin tervetuloa vaan joka lapsi. Nyt ei ole tarvis ehkäisylle enää ja sitä suurempi on nautinto, kun ei ole pikku korvia kuulemassa, vaan voi juhlia aviosuhdetta vähän äänekkäämminkin!
Helpottiko? tuliko olo että *ugh olen puhunut*?
Meillä ollut tänävuonna seksiä 2x, kesäkuussa.
Niin ja mies on se joka ei halua. Tosin en pahemmin enää itsekään halua, olen kuolettanut itseni, olen pystyyn kuivunut/kuollut siltä osin, luojan kiitos.
Vielä 6v jälkeenkin kroppa jaksoi muistutella himoistaan varsinkin n.2vkon ajan kuukaudesta mutta ei onneksi enää kuin harvoin, n.7-8v mennyt.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 19:46"]
3 täällä taas.
Tuo edellisen viestin skenaario minua juuri pelottaa. Olen tässä viime vuosien aikana kehittänyt itselleni sellaisen kieroutuneen ajatusmaailman, että aina kun mieleni tekee seksiä, koetan jotenkin saada itseni "inhoamaan" sitä ajatusta, miettimällä kaikkia huonoja ja inhottavia seksikokemuksiani. Näin vaimoni ei tarvitse sietää vonkaustani ja minun ei tarvitse joutua kestämään taas yhtä torjuntaa.
Niinä muutamana kertana, kun viime vuosien aikana sitten ollaankin harrastettu seksiä, olen ollut ihan totaalisen hukassa. Periaatteessa tiedän, mistä vaimoni pitää mutta olen nykyään aivan helvetin epävarma itsestäni rakastajana ja tämä ei ole jäänyt varmasti vaimoltakaan huomaamatta.
[/quote]
Todella tuttua tekstiä. Tunnistan molemmat mekanismit: sen, miten yritän tappaa seksin itsessäni (olen kuitenkin mies parhaassa iässään, fyysisesti ja henkisesti kunnossa) ja myös sen, miten olen aivan hukassa kun se seksi hetki kaksi kertaa vuodessa koittaa.
Seksuaalinen itsetunto on nollassa, ja kun siihen päälle vaimo vielä piristää iltaansa pikku flirtillä - hei sehän on vaan kiva tapa saada vähän kipinää elämään - niin kyllä välillä turvottaa henkisesti.