Oikeasti mattapinnan jättävä, mieluiten edullinen kosteusvoide?
Miltähän tuotemerkiltä tuollaisen saisi? Tällä hetkellä minulla on käytössä Lumene Natural Code, mutta se tuntuu tekevän T-alueestani entistä kiiltävämmän ja rasvaisemman eikä jätä mattapintaa edes heti käytön jälkeen, vaikka lupailee sellaista 24 tunniksi!
Olen siis 26-vuotias ja minulla on pintakuiva sekaiho, jonka T-alue on helposti rasvoittuva. Kosteusvoiteen hinnasta olen valmis neuvottelemaan hieman, mutta toivon että se olisi korkeintaan parinkympin luokkaa.
Kommentit (36)
Tämä on minun ehdoton suosikkini
http://www.internetapteekki.fi/lrp-hydraphase-legere-kosteus-50ml-normaalille.html
Vichyt jättävät kasvoni tahmeaksi, että ei tee mieli laittaa mitään meikkivoidetta. Tämä la roche posayn tuote imeytyy hyvin eikä jätä iholle mitään ikävää tuntumaa. Suosittelen ainakin kokeilemaan :)
LA ROCHE-POSAY HYDRAPHASE INTENSE LEGERE
LA ROCHE-POSAY HYDRAPHASE INTENSE LEGERE
Ohoh, mitä ihmettä tuli viestini loppuun :D
terv. nro 11
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:10"]
Garnierilla on uusi voide (ja edullinen!!) rasvoittuvalle iholle. Tykkään kovasti eikä oo tullu enempää mustapäitä :)
[/quote]
Minkä niminen?
26
[/quote]
Garnier creme bienfaisante, peaux mixtes a grasses
The bodyshopin tea tree kosteusvoide toimii mulla parhaiten! Kosteuttaa sopivasti, imeytyy hetkessä ja tuntuu kuin ei olisi rasvaa laittanutkaan kun jättää niin hyvän mattapinnan iholle.
Hei ap, oletko kokeillut jojoba-öljyä? Siis esim. Ruohonjuuresta saa. Se voisi tasapainottaa ihosi koostumusta ja niin hurjalta kuin se kuulostaakin tunkea öljyä naamariin, niin tuo toimii! Googlaa! :)
Hyvä ketju!
Onko teillä myös mustapäitä? Mulla on hyvin samanlainen iho kuin ap:lla ja monella muulla. Enemmän se on rasvainen kuin kuiva, mutta joskus kyllä on pintakuiva ja t-alue taas aina tosi rasvainen. Lisäksi mulla on mustapäitä t-alueella tosi paljon, ja poskissa puolestaan semmoisia vaaleita näppylöitä, jotka ovat aika huomaamattomia mutta läheltä katsottuna huomaa ihon epätasaisuuden. Puristamalla ne näppylät lähtevät kyllä, mutta ei tuota ihoa millään kovin hyväksi saa.
Tässä on jo tullut hyvältä vaikuttavia vinkkejä, harmi kun on vanha ketju niin ei välttämättä ole samat ihmiset paikalla. Kysyn kuitenkin, että onko jollakulla teistä hyvän voiteen löytäneistä myös mustapäitä? Mä tarvitsisin voiteen, joka hillitseee kiiltoa, kosteuttaa ja ehkäisee mustapäitä (tai vähintäänkin että ei aiheuta mustapäitä kuten joku nivean voide jota tuossa hetken käytin).
Höh, eikö tähän tule enää vastauksia... Oli niin hyvä alku ketjulle, että mielelläni kuulisin lisää kokemuksia. Tällä hetkellä tuo Lavera vaikuttaa lupaavimmalta, tosin epäilyttää tuo "viilentävyys" kun mulla on myös vähän herkkä iho (tai herkästi punoittava). Myös tuo La Roche vaikuttaa ihan hyvältä, ja Aqualan houkuttelee hintansa puolesta mutta siinä on luultavasti parabeeneja jota en mielelläni käyttäsi.
26
Garnierilla on uusi voide (ja edullinen!!) rasvoittuvalle iholle. Tykkään kovasti eikä oo tullu enempää mustapäitä :)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Minkä niminen?
26
Ongelma on just ne mattapintaa lupaavat tuotteet. Niissä on yleensä talkkia - se tekee mattapinnan hetkeksi, mutta tukkii ihohuokoset ja saa aikaan vaan kiihtyvää ihon ravoittumista.
Etsi kosteusvoide, jossa ei ole öljyä, joka kosteuttaa - ja joka ei lupaa mitään mattaa. Cliniquen dramatically different moisturizing gel on hyvä - mutta ei sekää yksinään mitään mattapintaa tee. Tarvitset säännöllistä ihon kuorintaa ja kosteutusnaamioita, n kerran viikossa. Juo paljon vettä. Ja taputtele kolmen - neljän tunnein välein kasvot puuteripaperilla.