Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti mattapinnan jättävä, mieluiten edullinen kosteusvoide?

Vierailija
16.09.2013 |

Miltähän tuotemerkiltä tuollaisen saisi? Tällä hetkellä minulla on käytössä Lumene Natural Code, mutta se tuntuu tekevän T-alueestani entistä kiiltävämmän ja rasvaisemman eikä jätä mattapintaa edes heti käytön jälkeen, vaikka lupailee sellaista 24 tunniksi!

Olen siis 26-vuotias ja minulla on pintakuiva sekaiho, jonka T-alue on helposti rasvoittuva. Kosteusvoiteen hinnasta olen valmis neuvottelemaan hieman, mutta toivon että se olisi korkeintaan parinkympin luokkaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:45"]

https://www.dermoshop.com/fi/products/4009-mattavoide?r=/intent/skincare/moist

[/quote]

Ei sovi ainakaan meikin alle. 

Vierailija
2/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan Vichyt Saksasta puoleen hintaan. Kertokaa ny joku.

OT, mullakin on pintakuiva sekaiho, ja sille on tehnyt tosi hyvää Vichy Normaderm -kasvovesi, ootko AP kokeillut? Mulla se on vähentänyt rasvaa, kiiltelyä ja varsinkin otsaan tunkevia näppylöitä selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavera Organic Mint Pore Refining Moisturising Fluid: https://www.hyvinvoinnin.fi/lavera-mint-kosteusemulsio

Ihan ykkönen! Mun on ollut aina tosi vaikea löytää kosteusvoidetta, joka sekä kosteuttaa, että pitää ihon mattana, tai suht. mattana edes. Yleensä puolet naamasta hilseilee ja puolet kiiltää, mutta ei sen jälkeen kun tuon löysin. No muutaman tunnin päästä voi kiiltää vähän, jos on hikoillut sinä aikana, mutta siihen auttaa kevyt painallus paperilla. Suosittelen! Saa myös Sokokselta samaan hintaan.

Vierailija
4/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuhlaa kalliisiin töhniin, vaan ostan halpaa. Parhaat ovat Erioil perusvoide sekä Lidl:n Cien-voiteet. Iho on hyvässä kunnossa, ei tarvitse rahojaan pistää mihinkään monenkymmenen hintaiseen Elizabeth Ardeniin tai Cliniqueen. Apteekin perusvoiteet ovat yllättävän hyviä, niistä ohuet voiteet imeytyvätkin hyvin eivätkä jätä rasvakerrosta iholle.

Vierailija
5/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 18:09"]

Minä en tuhlaa kalliisiin töhniin, vaan ostan halpaa. Parhaat ovat Erioil perusvoide sekä Lidl:n Cien-voiteet. Iho on hyvässä kunnossa, ei tarvitse rahojaan pistää mihinkään monenkymmenen hintaiseen Elizabeth Ardeniin tai Cliniqueen. Apteekin perusvoiteet ovat yllättävän hyviä, niistä ohuet voiteet imeytyvätkin hyvin eivätkä jätä rasvakerrosta iholle.

[/quote]

Hirmu kiva, että sulla toimii. Valitettavasti ei meillä kaikilla toimi. Kelpais mullekin rahansäästö, jonka saisi jos apteekin perusvoiteilla ei naama kukkisi.

Vierailija
6/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin perusvoiteet oon todennut parhaimmiksi, Humektan ei jätä ihoa kiiltelevän näköiseksi ja aivan loistava meikin alle. Oon käyttänyt jo monta vuotta! Ihotyyppikin täsmää sun kanssa. Sitten kun tarvitsee enemmän kosteutusta niin Aqualan L:ää. Eikä todellakaan ole kalliita :) 

Vierailija
7/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 17:44"]

Mäkin haluan Vichyt Saksasta puoleen hintaan. Kertokaa ny joku.

[/quote]

Joo, nyt se linkki tänne ja HETIHETI! Hopitihop!

Vierailija
8/36 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.thebodyshop.fi/fi/tea-tree-skin-clearing-lotion/68303/dp?openGroup=369 Mä oon tykännyt tästä. Mulla on tosi rasvainen iho ja tää pitää melko pitkään mattana. En ole myöskään huomannut kökkööntymis-efektiä joka on joidenkin mattavoiteiden ongelma.

Vierailija
9/36 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellään ois antaa linkkiä Saksan nettikauppaan, josta sais Vichyn tuotteita? En osaa saksaa, googlella ei onnaa :(

Vierailija
10/36 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivean stay matte kasvovoide n. 5 e on mielestäni hyvä. Samanlainen ihotyyppi kuin ap:llä ja ikääkin saman verran.

Vierailija
11/36 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä voiteet "käyttäytyvät" kasvojen iholla eri tavoin. Ainakin itselläni on kokemus, että iho jää kiiltäväksi, ja silloin rypyt näkyvät korostuvammin kuin kokonaan voiteettomalla iholla. Samahan se on seiniä maalatessakin. Matta peittää virheitä, kiiltävä korostaa. Nuorena ja rypyttömänä pärjää siksi millä vaan voiteella, vanhempana ei.

Periaatteena itsellänikin on, että ei saa maksaa liikaa. Tosin enää 40+ apteekin tai marketin vartalovoide ei näytä kasvoilla hyvältä. Tuntuu lisäksi olevan se linja, että kaikki meikkaavat. Eli meikkaamattomalle vanhenevalle iholle ei ihan helpolla löydä hyvää voidetta. Kaikki systeemit on suunniteltu sen mukaan, että käytetään värivoiteet, puuterit ym.

Vierailija
12/36 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutrogenan öljytön päivävoiteeksi. Yöksi sitten joku tuhdimpi, jos on pintakuivuutta.

Vierailija
13/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea Control Shine on hyvä ja halpa, mutta eipä sekään pidä kovin pitkään naamaa täysin mattana. Sentään kosteuttaa hyvin ja rauhoittaa ihoa. Sopii myös meikin alle.

Vierailija
14/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene ei toimi minullakaan :(

Vierailija
15/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.perusvoide.fi/tuotteet/aqualan_gel.html

pikkutuubi 3e. ja vaikka mitä voiteita olen itsekin kokeillut.

Vierailija
16/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichy tuotteet tosi hyviä. Tilaa Saksasta! Yksi purkki sieltä tilattuna 20,50 € ja kun tilaat kaksi eli yht. yli 40 €, maksat postimaksuja vain 5 €. Jos ostat apteekista Suomesta, melkein puolet kalliimpia. Ja lisäksi, Saksasta tulee kotiovelle kannettuna!

Vierailija
17/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä kosteusvoidetta koskaan noilla rasvoittuvilla alueilla, vaan laitan Lumenen matta Primeria.

Vierailija
18/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:56"]

Vichy tuotteet tosi hyviä. Tilaa Saksasta! Yksi purkki sieltä tilattuna 20,50 € ja kun tilaat kaksi eli yht. yli 40 €, maksat postimaksuja vain 5 €. Jos ostat apteekista Suomesta, melkein puolet kalliimpia. Ja lisäksi, Saksasta tulee kotiovelle kannettuna!

[/quote]

Tykkään kyllä Vichyn voiteen miellyttävästä geelikoostumuksesta, mutta eivät nekään jätä minulle tuota mattapintaa.

ap

Vierailija
19/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aikoinaan minulle paras ja piti ihoni mattapintaisena, http://www.lumene.com/fi/tuotteet/ihonhoito/kosteusvoiteet/vitamin-c-heleyttava-24h-kevytvoide . Nyt joudun käyttämään jo tuhdimpiä voiteita 40+ iholleni ;)

Vierailija
20/36 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:56"]

[/quote]

hei oisko sulla linkkiä pistää tuolle saksan nettikauppasivulle?