Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette nimestä Fedja?

Vierailija
16.09.2013 |

Pojalle pitäisi antaa nimi parin viikon päästä ja on vielä vähän nimi hakusessa. Mitä mieltä olette nimestä Fedja? Pidämme  siitä todella paljon, mutta mietiyttää, että kuulostaako liikaa tytön nimeltä tai onko muutenkin liian outo?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu on lemppari! Ei kai sitä kukaan nimeksi anna?

Mutta Petjan olen tavannut, siis miehen. Oli melko boheemi tapaus. Joten nimivalinta osunut vanhemmilta nappiin, oletan että ovat myös siis boheemeja.

Minäkin olen kuullu pikkusena Fedja-setä satuja ja omilleni myös lukenut joten siitä minullekin mielleyhtymä tuli. Mutta olisi se ihana nimi lapselle mutta tosin en niin välitä jos nimi on ihan selkeästi toisen maan Venäjän tai Ruotsin ihan sama.

Omalle lapselle en anna nimeksi Sven tai Aleksenovich ihan vaan koska ollaan ihan täysverisiä Pirkanmaalaisia molemmat vanhemmat.

Mutta ihana nimi ja Fedja-setä on paras! :)

Vierailija
22/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kyseessä on tytön nimi ja tuli heti mieleen venäläinen. Mutta mikäs siinä.. antakaa sellainen nimi mistä itse tykkäätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti Kallion alkuperäinen etunimi on Fedja.

Vierailija
24/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tuosta nimestä paljon. Fedja-setä kirjat ovat ihan parhaita lastenkirjoja, joten mielleyhtymä niihin on tosi positiivinen ja mulle kyllä tulee nimestä vahvasti poika mieleen. Mä tosin tykkään pehmeistä pojannimistä ja noista venäläistyylisistä omia suosikkejani ovat Mitja ja Petja. Meillä on pojalla pehmeä nimi, tosin sellainen, että kaikki kyllä tunnistavat pojan nimeksi, paitsi nyt ehkä jotkut pöhköt, jotka eivät nimistä tiedä mitään, siis sellainen miehen nimeksi vakiintunut nimi. En katsonut väestörekisteristä mutta Fedja on varmasti vakiintunut pojan nimeksi joten varmasti mitään sukupuolen sekoitusongelmia ei pitäisi tulla. Itseäni ei tosin erityisesti haittaa vaikka sellaisia tulisikin vaan pidän myös unisex nimistä, kuten vaikka monet luontonimet, enkä ole ehkä siksi paras vastaaja

Vierailija
25/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fedja, Mitja ja Petja ovat kaikki venäläisiä lempinimimuotoja.

Feodor - Fedja

Dimitri, Dmitri - Mitja

Pjotr - Petja

Ivan - Vanja

jne.

Samaan tapaan siis kuin vaikka

Sakari - Sakke

Reijo - Reiska

Petteri - Pete

Markku - Make

Osa näistä lempinimistähän on jo vakiintunut tavallisiksi etunimiksi (Mikael - Mikko, Aleksanteri - Santeri, Katariina/Jekateriina - Katja jne), että ei siinä sinänsä mitään.

Vähän kuitenkin itselleni tulee Fedjasta "Pete" tai "Make" -fillis vjenäläisellä aksentilla. Mutta se on vain minun mielipiteeni

Vierailija
26/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää mielipiteitä?

Vierailija
27/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian outo minusta. Oikeastaan kiva nimi. Tunnen yhden aikuisen Fedjan. Ei sitä "Fedja-setä ja kissa ja koira" tarinaa ole kukaan vitsaillut enää ala-asteen jälkeen.

Vierailija
28/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Tulee vaan mieleen nämä 70-luvun kommarihipit jotka nimesivät lapsiaan venäläisillä nimillä.

Vierailija
29/30 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:27"]

Veeti Kallion alkuperäinen etunimi on Fedja.

[/quote]

Olet väärässä. 

Vierailija
30/30 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen ja uniikki nimi Suomessa! Kiva saada vaihtelua kaikkiin Mikkoihin, Matteihin ja Juhoihin :)