Mitä mieltä olette nimestä Fedja?
Pojalle pitäisi antaa nimi parin viikon päästä ja on vielä vähän nimi hakusessa. Mitä mieltä olette nimestä Fedja? Pidämme siitä todella paljon, mutta mietiyttää, että kuulostaako liikaa tytön nimeltä tai onko muutenkin liian outo?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:27"]
Veeti Kallion alkuperäinen etunimi on Fedja.
[/quote]
Olet väärässä.
[/quote]
Enpä ole. Veeti Kallio on entiseltä nimeltään Fedja Seliverstow.
[/quote]
Kyllä olet väärässä, entiseltä nimeltään on tosiaan Fedja, mutta alkuperäiseltä nimeltään Veli-Matti Kallio.
Onko outoa antaa venäläisperäinen nimi,olemme suomalaisia?ielestämme fedja vaan kuulostaa niin ihanalta pojan nimeltä..
Fedja mielestäni suloinen nimi, komea myös!
Suomessa, kuten kaikissa muissakin maissa, on käytössä myös vierasperäisiä nimiä. Ilmiö on aivan normaali.
Suomessa on monta Katjaa, Tanjaa, Irinaa, Petjaa ja Sashaa. Kyllä joukkoon hyvin mahtuu myös Fedja!
Hieno nimi. Tykkään kovasti. Petja on ollut muuten lempparini, mutta saimme "vain" tyttöjä. Fedja-setä, kissa ja koira on ihana kirja, lukekaa niin saatte nauraa lapset ja aikuiset.
Ihana! Eipä olisi itselle tullut mieleen, mutta tosiaan ihan mahtava idea! Erityisesti tietty tulee ne kirjat mieleen ja siksi mielestäni niin hyväntuulinen nimi pikkumiehelle :)
Minulle tuli tytön nimi mieleen, muuten hyvä. Mutta tosiaan muuten todella hyvä nimi.
Minusta kiva nimi. Mieleen tulee tosiaan Fedja-setä mutta entäpä sitten, kiva satuhan se on. Onhan vaikkapa Peppi myös nykyisin suosittu etunimi.
A-loppuiset miehen nimet ovat maailmalla vähän hankalia, koska heitä saatetaan luulla naisiksi, mutta eipä siitä nyt suurempaa haittaa ole. En tosin itse antaisi suomalaisen nimeksi Fedjaa, sillä sen lisäksi, että se tosiaan in venäläinen lempinimi, niin f ei ole oikein suomalainen kirjain. Tosin minunkin suvussani on ollut Feodoreita, mutta he olivatkin karjalaisia, yleinen nimi siellä.
Ei minusta kuulosta tytöltä ja on ihan kiva nimi. Vahva mielleyhtymä Fedja-setään :)
Ensimmäiseksi tulee mieleen ihana Fedja-setä, joten mielikuva nimestä on hyvin positiivinen. Minun korviini kuulostaa automaattisesti pojan, ei tytön nimeltä, mikä saattaa kyllä johtua siitä, että osaan venäjää. Venäjällä Fedja on hellittely- tai lempinimi etunimestä Fjodor, joten nimestä tulee minulle mieleen myös hieno kirjailija Dostojevski.
Fedja on lempinimi eli hellittelynimi Feodorille. Sama, kuin antaisi lapselleen nimeksi Lissu tai Make.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:27"]
Veeti Kallion alkuperäinen etunimi on Fedja.
[/quote]
Olet väärässä.
[/quote]
Enpä ole. Veeti Kallio on entiseltä nimeltään Fedja Seliverstow.