Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään järkeä kirppishinnoittelussa!

Vierailija
15.09.2013 |

Käväisin eilen Kaivarin kirppiksellä. Myyjillä on lähtenyt hinnoittelu ihan lapasesta kirpputorin suosion myötä. Esimerkiksi silmään pisti käytetty t-paita 10 e, jakku 100 e ja housut 85 e. Eikä olleet edes mitään merkkivaatteita.

Onko kukaan muu Kanuunassa kävijä huomannut saman? Laukkuja on kans myynnissä tosi paljon.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:56"]

En asu pk-seudulla, mutta oma kirppisinto laantyi siihen, kun joku möi käytettyä marimekon peltipurkkia 25e.lla, vaikka uuden saa liikkeestä 12,90. Että terve! Ihmiset on ihan pirun ahneita, inhottaa. Itse kun olen myynyt tavaraa itsepalvelukirppiksillä, hinnat on olleet 0,5-2e luokkaa, oli uutta saapasta tahi takkia, kyllä on ollu tangot tyhjinä viikon jälkeen ja varmasti ostajalle ja myyjälle hyvä mieli :)

[/quote]

Ylihinnoittelu on naurettavaa, mutta niin on kyllä alihinnoittelukin. Korkeintaan 2 euroa *uudesta* takista tai saappaista? Ihan oikeasti?

Minä olen kyllä huomannut kirppiksellä myydessäni ihan saman - ei kukaan maksa kirpputorilla 7 euroa enempää mistään. Mutta kun saman tavaran, joka ei mennyt kympillä kaupaksi, laittaakin Huutikseen, siitä kilpaillaan ja hinta kiipeääkin yli 100 euron (tositarina).

Alihinnoittelun vaatiminen johtaa vain siihen, että oikeasti kivaa, hyvänlaatuista tai arvokasta tavaraa löytää harvemmin ja harvemmin kirppiksiltä. Harva ihminen jaksaa nähdä vaivaa ja vielä maksaa siitä ilosta, että saa jakaa arvokasta tavaraa melkein ilmaiseksi. Helpommalla pääsisi, jos veisi koko satsin SPR:lle tai Uffille.

Vierailija
2/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 22:40"]

Jos et vain tunnistanut merkkiä? Mäkin havaitsin kirppiksellä myynnissä kengät jotka oli jotain 290 euroa, mutta olivat hirveen hienoa merkkiä. Eihän toki sellasia kannattais viedä kirpparille varastettaviksi. 

[/quote]

Oliko ne käytetyt? Sori, mutta mitkään käytetyt kengät eivät ole 290 euron arvoiset - merkistä riippumatta.

[/quote]

Missä kaapissa sinä elät?

Luksuskenkien second hand markkinat on iso bisnes. Oikeasta merkistä todellakin maksetaan satoja euroja käytettynäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa nauran välillä kirppari hinnoille.Helpompi se laittaa hyvät hinnat,ettei tarvitse takas kotiin raahata sitä krääsää,josta yrittää päästä irti.Yleensä jää ostamatta juuri liian ison hinnan takia.

Vierailija
4/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin tätä, kun hamstrataan nurkat täyteen halpisrättejä ja tilan puutteessa kuskataan saman tien kirpparille, että voi tuntea itsensä "ekologiseksi". Kirpparit sitten täynnä ylihintaista rääsyä, kun ei niistä käyttämättömistä lumpuista kuitenkaan raaskita luopua puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
5/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 22:40"]

Jos et vain tunnistanut merkkiä? Mäkin havaitsin kirppiksellä myynnissä kengät jotka oli jotain 290 euroa, mutta olivat hirveen hienoa merkkiä. Eihän toki sellasia kannattais viedä kirpparille varastettaviksi. 

[/quote]

Oliko ne käytetyt? Sori, mutta mitkään käytetyt kengät eivät ole 290 euron arvoiset - merkistä riippumatta.

[/quote]

Missä kaapissa sinä elät?

Luksuskenkien second hand markkinat on iso bisnes. Oikeasta merkistä todellakin maksetaan satoja euroja käytettynäkin.

[/quote]

Kerro mulle, missä Suomessa maksetaan 290 euroa second hand -kengistä, ja vien kenkäni sinne heti ;) Minulla on ollut täysin käyttämättä jääneet kengät Helsingissä useammassa second hand -liikkeessä myynnissä. Hintapyyntö oli vajaat 300, alkuperäinen hinta oli ollut 800. Ei mennyt kaupaksi. Lopulta myin netissä 150 eurolla.

Second hand on minulle tuttua sekä ostajana että myyjänä. Mutta ellei kyseessä ole todellakin oikea merkki (luokkaa Balmain) tai harvinaisuus (Chanelia 50-luvulta tms.) ei käytetyistä merkkikengistä maailmallakaan montaa sataa saa. Olen ostanut ulkomailta second hand -kaupoista moitteettomassa kunnossa YSL:n, Sonia Rykielin, yms. yms. kenkiä noin satasella. Helsingistä ostin aidot Louis Vuittonin kengät 120 eurolla; oli maksimissaan pari kertaa käytetty. Uusiakin huippumerkkien kenkiä muuten saa usein noin satasella esimerkiksi Yooxin alennusmyynneistä. 290 eurolla saa Yooxista vaikka minkälaiset merkkikengät ilman alennusmyyntejäkin.

Vierailija
6/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ip kirppiksen pitäjä, ja ihmisten tapa hinnoitella poikkeaa kyllä suuresti toisistaan. Hyväkuntoiset "halpismerkin" sisävaatteet voi myydä ihan hyvin esim. 3-5 e:n hintaan (esim. vähällä käytöllä olleet hupparit, farkut, mekot jne), ja moni ostaa mieluummin sellaisen kuin todella nyppyyntyneen popin tms. vaatteen, josta pyydetään sama tai enemmän. Juuri esim Popin vaatteet ovat usein ihan hirvittävän nyppyyntyneitä (esim. perustrikoot). Tämä voi toki johtua myös ahkerasta käytöstä:) Ja välillä joku pyytää 10-15e Me&I/pop tms. housuista, joissa isot ruohonvihreät/mudasta tulleet ikiliat polvissa. Myymättäpä ne usein jää. Paras mahku saada hyvät rahat on myydä toki näitä suosikkimerkkejä, mutta erittäin hyväkuntoisia sellaisia.

Vierailija
7/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen jo ajat sitten lopettanut kirppiksellä käynnin kun samaan hintaan mitä siellä pyydetään saa kaupasta uutena alesta, jopa halvemmalla olen nähnyt samaa tuotetta joskus. Käytetty on aina käytetty. Muistakaa, että kaupoissa on .-70 % aleja parhaillaan ja ne tuotteet ovat käyttämättömiä. 

Vierailija
8/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hinnoittelu on joillakin ihan päin p:tä, siitä syystä ehkä tulikin vähän alihinnoiteltua eilen kun olin kirpparilla myymässä (ekaa kertaan koskaan), koska pelkäsin että kävijät on sillä mentaliteetilla liikenteessä että ihan sama mikä tavara kyseessä niin koska se on kirpparilta niin eivät siitä paria euroa enempää osta.

Eli käyttämättömät merkkifarkutkin lähti mulla siis kolmella eurolla ja se oli kallein myyntini. Noh, se ei itseäni haitannut koska halusin vain vaatteista eroon. Mutta ihmetytti kyllä miten iso kynnyskysymys joillekin oli se kaksi euroa maksaa vaatteesta, josta selkeästi piti! Moni katteli yhtä kerran käytettyä paitaa, käväsi vielä useamman kerran sitä pyörittelemässä, mutta kahden euron hinta oli ilmeisesti liian ylitsepääsemätön. Noh annoin paidan lopuksi kaverilleni ilmaiseksi enemmän kuin mielelläni.

Mulla oli myös myynnissä yksi Marimekon laukku, jota enää ei vissiinkään liikkeessä myydä. Netissä olisin siitä saanut helposti kolmekinkymppiä, mutta halusin säästää itseni vaivalta ja heitin sen kirppiskasaan. Laukku oli muuten ihan loistavassa kunnossa, mutta musta väri oli hieman kulunut vuosien saatossa. Värjäämällä kangasvärillä siitä olisi saanut kuin uuden. Hintapyyntö: 2,5e. Joku nainen alkoi sitten tinkaamaan siitä laukusta, olisi pitänyt myydä se eurolla hänelle! Vaikka monen vaatteen kohalla suostuin pyytämästäni hinnasta puolet halvempaan (2e -> 1e), niin tästä en suostunut tinkaamaan. Hän ei sitten ostanut sitä, mutta sainpahan kuitenkin myöhemmälle asiakkaalle sen myytyä...

Vierailija
9/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 18:57"]

Eli käyttämättömät merkkifarkutkin lähti mulla siis kolmella eurolla ja se oli kallein myyntini. Noh, se ei itseäni haitannut koska halusin vain vaatteista eroon. Mutta ihmetytti kyllä miten iso kynnyskysymys joillekin oli se kaksi euroa maksaa vaatteesta, josta selkeästi piti! Moni katteli yhtä kerran käytettyä paitaa, käväsi vielä useamman kerran sitä pyörittelemässä, mutta kahden euron hinta oli ilmeisesti liian ylitsepääsemätön. Noh annoin paidan lopuksi kaverilleni ilmaiseksi enemmän kuin mielelläni.

[/quote]

Jep. Tämä on juuri se mentaliteetti, mitä en tajua. Tai tajuan, mutta en pidä siitä, ja minusta se pilaa kirpputorit. Kohtuuhinnoittelun pitäisi toimia kumpaankin suuntaan. En tajua, miksi kirpputorin pitäisi nykyään olla lähestulkoon ilmaista kierrätystä, ja miksi tosiaan ei malteta maksaa esim. uudenveroisesta Calvin Kleinin puserosta 4 euroa. Yritetään tinkiä euroon tai kahteen. Kuitenkin samat ihmiset rientävät innolla Gina Tricotiin tai H&M:ään maksamaan halpistarjousrätistä kympin.

Ostajat unohtavat, että kirpputorin pyörimiseen tarvitaan myös myyjiä, joilla on ostamisen arvoista tavaraa. Jos olette valmiita maksamaan vain kaatopaikkahintoja, saatte aivan varmasti kaatopaikkakirppiksen, jossa jotkut kokeilevat onneaan nyppääntyneillä H&M-neuleilla ja trokarit myyvät rikkinäisiä kannuja ("VANHAA ARAPIAA").

Vierailija
10/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla mennyt vati kirppisOSTAJIIN:

Minulla oli 2 viikkoa pöytä lastenvaatekirppiksellä ja myin mm seuraavaa:

koko 110,116 ja 122cm

perus pitkähihaisia paitoja 50snt-1e/kpl

Sisähousuja myös max 1e/kpl

hameita 1e

t-paitoja max 50snt

Ulkovaatteina:

Välikausihaalari Reima 5e

talvitakki ja housut 6e

lasketteluhousut 5e

toppahousut 4e

valikausitakki 2e

kuratakki ja housut 1e

ja kokoa 140cm täysin uusi untuvatakki 6e ja untuvaliivi 4e

KAIKKI olivat täysin ehjiä, tarhattomia ja siistejä. Ei nukkaa tms.

Silti toin kotiin niistä 3/4. Mitenhän paljon hintaa pitäisi kamoilla olla, jotta menisi kaupaksi????

Vierailija
11/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 08:41"]

Ei se ole tyhmä joka pyytää... 

[/quote]

Kyllä ylihinnan pyytäjä osoittaa tyhmyytensä...

Vierailija
12/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että kirppisten hinnat ovat hujahtaneet ylöspäin niin paljon, että jotkut tavarat (ei mitään antiikkia) maksavat kirpparilla enemmän kuin kaupassa uutena. Sama koskee myös nettimyyntiä (Tori.fi ja Huuto.net ynnä muutama alueellinen pienempi nettikirppis). Viime vuoden aikana hinnat ovat kaksin- jopa kolminkertaistuneet.

Toisaalta pari esimerkkiä huippuhyvistä hinnoista. Käväisin viime viikolla SPR:n Kontissa ja löysin sieltä kokopuisen kukkapylvään 10 eurolla, kunto erinomainen, mitä nyt pientä kulumaa tasossa. Ei vaadi välttämättä mitää ehostusta. Tuttava oli löytänyt jokin aika sitten kaksi 100% villaa olevaa todella kaunista norjalaismallista neulepuseroa yht. 8 €! Uskomatonta, sillä puserot olivat käytännöllisesti katsoen käyttämättömiä, ei nyppyjä eikä venymiä eikä tunkkaisuutta, mikä on niin tavallinen vaatteissa. Nämä edulliset tavarat eivät tietenkään olleet pääkaupunkiseudulla, vaan kahdessa pienemmässä kaupungissa.

Vierailija
13/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan itse myydä lastenrattaat pois,kun niitä ei enään tarvitse.Jarrut rikki ja renkaatkin ehkä voisi vaihtaa.Teutonian vuosimallia 2008-2009,muuten kunnossa,mutten ajatellut hinnaksi kuin 40-50e,uutena oli 800-900e.En edes kehtaisi pyytää enempää,koska jos uusi omistaja haluaa korjauttaa viat,tulee hintaa lisää ja siinä vaiheessa kauppa ei olisi kannattanut.Kannattaa miettiä aina ostajan näkökulmasta,eikä haalia itselleen mahdollisimman paljoa.Itse mietin,paljonko olisin valmis maksamaan tuotteesta jonka laitan myyntiin, jos meinaisin ostaa kirpparilta sen.

Vierailija
14/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli ihan kohtuuhinnat, mutta sattui juuri se aika vuodesta jolloin kaikille on pamahtanut Visa-laskut kesäloman vietosta ja nyt sitten säästetään.

Vierailija
15/34 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää kirppikselle. Tein kyllä ihan hyvän tilin, koska myin sikahalvalla erittäin laadukkaita ja hyväkuntoisia lapsen merkkivaatteita ja kenkiä. Tyyliin 2e/kpl. Paljon meni kaupaksi, mutta eniten ärsytti ne joka asiasta tinkivät "uusiahan saa henkkamaukasta kolmella egellä" narisijat. Joo saa, mutta ei LAATUVAATETTA. Paita ja paita voivat olla 2 täysin eri asiaa. Jos paita on uutena maksanut 40eur, sitä on pidetty 2 kertaa, niin en todellakaan laske hintaa 2eurosta yhtään mihinkään. Lisäksi multa varastettiin todella paljon (olin siis itse siinä yhden päivän myymässä ja silti). En vaan viitsi enää kuunnella sitä narinaa ja valitusta, kun ilmaiseksi pitäisi antaa.

Myyn mieluummin hyvällä hinnalla huutiksessa, jossa asiakas määrittää maksimihinnan. Vielä ei ole ohareita sattunut kohdalle ja ostajat ovat olleet mukavia, maksaneet ajallaan jne. jne. Enemmän vaivaa kuvaamisesta yms. mutta NIIN paljon mukavampaa.

Tai sitten annan ystäville & sisaruksilleni ilmaiseksi heidän lapsilleen.

Mutta kirpparit (helsingissä ainakaan) ei niin sovi mulle!

Vierailija
16/34 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/34 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 23:04"]

Itse oon vaan käyny Uffilla/Fidalla, täytyy sanoa että siellä kiskotaan vähän kaikesta, vaikka tavarat tulee lahjoituksina ja kaikkien kuntoa ei jakseta tarkastaa huolellisemmin... Valtterin kirppiksellä oli aikoinaan hinnat kohdilla, pointti oli ihmisillä vain päästä tavarasta eroon ellei ollut kunnon merkkituotteita. Ihmisten ahneus = :P

[/quote]

Pitäähän ne liiketilojen vuokrat jostakin maksaa ja ihmisten palkat myös.

Vierailija
18/34 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/34 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihme skeidaa nykyään ja hinnat katossa! Ciraf (K-kaupan oma merkki)-tunika tytölle 3€, käytettynä...ettei vaan ollut sama hinta, jolla se ostettiinkin alunperin?

Vierailija
20/34 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon vaan käyny Uffilla/Fidalla, täytyy sanoa että siellä kiskotaan vähän kaikesta, vaikka tavarat tulee lahjoituksina ja kaikkien kuntoa ei jakseta tarkastaa huolellisemmin... Valtterin kirppiksellä oli aikoinaan hinnat kohdilla, pointti oli ihmisillä vain päästä tavarasta eroon ellei ollut kunnon merkkituotteita. Ihmisten ahneus = :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä