Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä tupakoitsija!

Vierailija
26.08.2020 |

Vastaisitko näin anonyymisti pariin kysymykseen kun ihan aidosti kiinnostaa:

Miksi katsot oikeudeksesi heittää tupakantumpin maahan? Tunnetko koskaan huonoa omatuntoa? Heitätkö muutkin roskat maahan? Jos et niin miksi toimit eri tavoin eri roskien kanssa? Jos sinulla on lapsia niin mitä opetat heille roskaamisesta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan heitä tumppeja tai muitakaan roskia maahan  ja kerään sieltä muiden heittämiä kaikenlaisia roskia. En voi sietää roskaamista.

Vierailija
22/25 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, todella harvoin heitän tupakantumpin maahan. Aina tuhkikseen tai jos sellaista ei ole, niin hyvin sammutettuna roskikseen. Mulla on usein myös joku purkki mukana jos menen luontoon, jotta voin tumpit laittaa siihen. Jos joskus pitänyt maahan heittää niin joo, tulee huono omatunto.

En heitä muita roskia maahan, ja lapsille opetan ettei maahan heitellä roskia. Tupakan polttamistani eivät ole koskaan näkemässä saati sitä, mihin tumpit pistän.

En myöskään tupakoi esim kauppojen ovien edessä. En edes muista, olenko koskaan polttanut kauppojen pihalla. Huoltsikoilla olen, mutta menen aina johonkin syrjään, samalla jaloittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tumppi maatuu ei auta siihen että myrkyt joutuu luontoon ja pohjavesiin.

Vierailija
24/25 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että tumppi maatuu ei auta siihen että myrkyt joutuu luontoon ja pohjavesiin.

Tumpit ei maadu, ne vain hajoavat mikromuoveiksi.

Vierailija
25/25 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoitsijana oon huomannut, et hämmästyttävän moni tiputtaa tupakantumpit kaduilla olevista kaivoritilöistä alas. Kaikille tutuille, jotka näin tekee olen marmattanut sataan kertaan, että ikinä, IKINÄ ei saa heittää tumppia kaivoon, koska niistä irtoaa mikromuovia. Tämä on ollut lähestulkoon kaikille yllätys, koska kuvittelivat, että tupakantumpit suodattuvat muiden sadevesikaivojen roskien mukana. No, mikromuovia ym.myrkyllisiä tupakan filtterin osia ei suodata mikään laitos. Samasta syystä tumppeja ei myöskään saa heittää luontoon tai kadulle.

Itse olen sellanen varmasti muita ärsyttävä marmattava tupakoitsija, mut pyrin itse tupakoitsijana ottamaan muut mahollisimman hyvin huomioon (en polta lasten lähellä, en oviaukkojen lähettyvillä tai jos terassilla joku syö lähellä olevassa pöydässä menen kauemmas tupakoimaan ja pyrin parhaimpani mukaan olemaan puhaltamatta savuja ketään päin). Siksi huolehin myös siitä, ettei tumppeja heitetä maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan