Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordnetin osakesäästötili

Vierailija
26.08.2020 |

Avasin tuollaisen eilen uutena asiaakkaana ja näyttöön tuli ilmoitus, että avaaminen onnistui. En kuitenkaan pääse kirjautumaan sisään, vaikka kirjoitan tunnuksen/salasanan oikein. Miten muilla, kun avasitte tiliä pääsittekö käyttämään sitä heti vai kestikö päiväkausia..? Ja saitteko jotain sähköpostivahvistuksia, mulle ei ole tullut sellaisiakaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kysyä heiltä, joskin Nordnet Suomi on saanut google-arvosteluissa hyvin huonoja arvioita mm. asiakaspalvelusta

Vierailija
2/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etusivulla luki että vain pari minuuttia kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
4/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni jonkin aikaa että sain auki vaikka sainkin tunnukset kun on salainen osoite.

Vierailija
5/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko Nordnettiin et pääse kirjautumaan? Se tekee sitä välillä, että herjaa vaikka miten laittaisi oikean salasanan. Kirjaudun silloin koneelta sisään. Jostain syystä puhelimen kanssa tuota ongelmaa on ja tabletilla.

Vierailija
6/16 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koko Nordnettiin et pääse kirjautumaan? Se tekee sitä välillä, että herjaa vaikka miten laittaisi oikean salasanan. Kirjaudun silloin koneelta sisään. Jostain syystä puhelimen kanssa tuota ongelmaa on ja tabletilla.

Niin, en oo päässyt ollenkaan kirjautumaan enkä saanut mitään sähköpostejakaan niiltä, ymmärsin että lähettäisivät vahvistuksen, että tili on luotu.

Vierailija
7/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsin kirjautumaan sisään. Mut siellä olikin arvo-osuustili eikä osakesäästötiliä, vaikka sellaisen nimenomaan loin.. mikähän juttu tää on?

Vierailija
8/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://blogi.nordnet.fi/mika-on-osakesaastotili/

Kun tänä päivänä avaat Nordnetiin asiakkuuden, saat käyttöösi arvo-osuustilin...

1.1.2020 alkaen valittavanasi on tavanomaisen arvo-osuustilin lisäksi ja sen rinnalle osakesäästötili...

Vierailija
9/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikosta voi valita osakesäästötilin. Haksahdin tuohon aluksi itse, ja tuli osteltua osakkeita arvo-osuustilille. Tuon episodin takia sain menemään 30€ hukkaan. Nordnet ei mielestäni kertonut riittävän tarkasti, että siinä on nyt kaksi eri vaihtoehtoa, pitää valita oikea.

Itse jos kirjoitan salasanan väärin, tulee ilmoitus ”jotain meni vikaan” tms. Kirjautumisruutu pysyy kuitenkin auki, ja jos kirjoitan sitten oikein, sama virheilmoitus tulee siitä huolimatta. Eli jos kirjoittaa väärin, kannattaa sulkea ikkuna, ja avata se uudestaan. Sitten vasta kirjautua.

Vierailija
10/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista. Eipä kyllä tämmöisistä kerrottu suoraan ohjeissa. Mulla ei valikossakaan näy osakesäästötiliä, mut ehkä se ilmestyy sinne vasta myöhemmin...

Vierailija
11/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että se osakesäästötili sitten avataan jostain erikseen, mutta ei pitänyt olla monimutkainen, kun minäkin sain sen näkymään. Kannattaa käydä valikot läpi, tai kysymys asiakaspalveluun. Vastaus voi hetken kestää. Kyllä se tili sinne pitäisi saada.

Vierailija
12/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tili aukesi välittömästä. Voinko siirtää osakkeita arvo-osuustililtä osakesäästötilille?

Vierailija
13/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä se osakesäästötili pitää erikseen avata. Kai sillä varmistetaan, ettei vahingossa tule avattua useampaa ost-tiliä (jos sellainen on jo jossain muussa pankissa tms). Kun ei saa olla kahta.

Vierailija
14/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni osakesäästötilin avaaminen voi viedä jopa 3 viikkoa. Tosin tämä oli tilanne tammikuussa muistaakseni. Tuskin enää niin ruuhkaisaa on.

Vierailija
15/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, että voiko siirtää, en uskalla enää sanoa mitään. Jos hankit ne vahingossa, voi olla, että kannattaa myydä ne ensin, ja ostaa sitten niillä rahoilla vaikka samoja osakkeita ost-tilille. Mutta joka myynnistä ja ostosta menee varmaan se 3€ palkkiota. Mutta en tiedä sun tilannetta, näin tein itse, koska tuli se vahinko mulla aluksi.

Vierailija
16/16 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se tili aukesi välittömästä. Voinko siirtää osakkeita arvo-osuustililtä osakesäästötilille?

osakesäästötilille voi siirtää vain rahaa - max 50 000€ - ja sieltä voi nostaa vain rahaa. Osakesäästötilin sisällä voit myydä ja ostaa "verovapaasti". Luovutusvoittovero peritään vasta sitten kun siirrät rahaa pois osakesäästötililtä, esim. 20v kuluttua kun investoimasi 50 000€ on muuttunut miljoonaksi taitavan kaupankäynnin ansiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme