Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomerit torppasivat lyhyemmän työajan

Vierailija
26.08.2020 |

Fakta on että täyttä päivää tekevät enää vain tuotantotyöntekijät.

Jos näidenkin työpäivää leikattaisiin niin töitä riittäisi muillekin. Mitä muihin tulee niin suuri osa päivästä menee muuhun kuin työntekemiseen ja palkkakin on itseasiassa monilla kohtuuton. Mutta kai se sitten on niin että monet ansaitsevat sen viiden tonnin palkan jos jaksavat pari tuntia päivässä tehdä töitä.

Ehkä nämä boomerit ja vanhat pamput pelkäävät sitä, että kun työaikaa aletaan lyhentämään niin ihmiset huomaavat, että heille maksetaan tolkutonta palkkaa työstä jonka tekisi alan vastavalmistunut opiskelija max parissa tunnissa per päivä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kannatan lyhyempää työaikaa, mutta valitettavasti tuo faktana mainitsemani ei ole totta. IT-alalla tehdään hyvinkin täyttä työpäivää, tilanne on monella pikemminkin päinvastoin. Päivät venyvät ja työaikasaldot paukkuvat, näitä sitten yritetään pitää pois silloin kun olisi joskus hiljaista. (Kollegalla reilu sata tuntia saldoa, mulla vain 50)

Vierailija
2/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on muotiltu oikein sellaiset jotka eivät halua jakaa, torppaavat idean. Sellaiset joilla ei ole mitään käsitystä nykyajan työelämänkehityksestä. Sellaiset torppaavat jotka eivät ymmärrä nykyaikaa. 

He eivät ymmärrä että tämä on jo todellisuutta ja kuusikin tuntia päivässä, olisi monelle nykypäivänä töitä saavalle loistava sopimus.

He eivät itsekkyydessään myöskään halua ymmärtää, tai ottaa huomioon, vaan torppaavat pelkästään keinolla millä hyvänsä, johtuen siitä ettei heillä ole kompetenssia ymmärtää asiaa muiden kannalta, vain omaltaan.

Sinänsä ymmärrettävää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseenhajuisien setämiesten fantasia: työtyötyö, minäminäminä.

Vierailija
4/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseenhajuisien setämiesten fantasia: työtyötyö, minäminäminä.

Tämä 😂 Ryömies!

Vierailija
5/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kelpais 30 tuntinenkin työviikko. Tosin tekisin enemmän tunteja alkuviikosta ja olisin torstait ja perjantait saldoilla.

Vierailija
6/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä??

Mä en tajua tästä ketjusta oikein mitään.

No tuon 6h työpäivän, mutta kommentit on aika häiriintyneitä.

Vierailija
7/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä??

Mä en tajua tästä ketjusta oikein mitään.

No tuon 6h työpäivän, mutta kommentit on aika häiriintyneitä.

Ymmärsit oikein, et ymmärrä. 

Vierailija
8/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille työajan pituus = työn tuottavuus ja sitä tekevän henkilön arvo

Tämä on se syy miksi itseään yrittäjiksi tituleeraavat muistavat aina mainostaa tekevänsä TÖITÄ 12 tuntia vuorokaudessa ja 365 päivää vuodessa...

Vierailija
9/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumerit alkaa olla kaikki eläkkeellä.

Vierailija
10/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 h - lisää yksinyrittäjiä ja toimeentulotukia

Kai jokainen saa itsenpäättää onko 6 vai 8 h?

Jos mulla on soppari 8 h - ei kai sitä voi yksipuolisesti muuttaa?

Vierailija
11/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyboomerit on kyllä eläkeiässä jo.

Vierailija
12/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen palkansaaja saisi 6h työstä 8h palkan, niin jostain pitäisi löytää jokunen ihminen paikkaamaan se nykyisiltä jäävät 2h per päivä? Eli 4 ihmisen työmäärän tekemiseen tarvittaisi jatkossa 5 henkeä? Saman työpanoksen aikaansaamiseksi tarvittaisi siis jatkossa 20% suuremmat työvoimakulut? Mistä ne osaajat löydetään, kun nytkin yrityksillä on vaikeuksia löytää osaavia tekijöitä. Yritykset olisivat konkassa kuukaudessa tuolla kuviolla. Vai oliko tarkoitus että palkkakin leikataan tuntien suhteen?

Vierailija
13/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen palkansaaja saisi 6h työstä 8h palkan, niin jostain pitäisi löytää jokunen ihminen paikkaamaan se nykyisiltä jäävät 2h per päivä? Eli 4 ihmisen työmäärän tekemiseen tarvittaisi jatkossa 5 henkeä? Saman työpanoksen aikaansaamiseksi tarvittaisi siis jatkossa 20% suuremmat työvoimakulut? Mistä ne osaajat löydetään, kun nytkin yrityksillä on vaikeuksia löytää osaavia tekijöitä. Yritykset olisivat konkassa kuukaudessa tuolla kuviolla. Vai oliko tarkoitus että palkkakin leikataan tuntien suhteen?

Ei......

Sun palkkaa tietenkin alennetaan sen noin 1,5 tunnin verran per päivä.

Vierailija
14/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortistot täynnä osaajia. Palkanmaksuhalut tosin huonot tässä maassa. Suomessa on niin pienet palkat, ja työnantajien kuluja ja riskejä on jo siirretty siinä määrin työntekijöille, että hyvin voisi palkata sen viidennen työntekijän, tiputtamatta kenenkään palkkoja.

Ehkä kunnan ja valtion virastoihin ei tarvitsisi palkata ketään lisää, kun kahvitunnithan siellä vaan lyhenisivät.

Kerrankin samaa mieltä Sannan kanssa.

Vierailija
15/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortistot täynnä osaajia. Palkanmaksuhalut tosin huonot tässä maassa. Suomessa on niin pienet palkat, ja työnantajien kuluja ja riskejä on jo siirretty siinä määrin työntekijöille, että hyvin voisi palkata sen viidennen työntekijän, tiputtamatta kenenkään palkkoja.

Ehkä kunnan ja valtion virastoihin ei tarvitsisi palkata ketään lisää, kun kahvitunnithan siellä vaan lyhenisivät.

Kerrankin samaa mieltä Sannan kanssa.

Kuntien ja valtioiden virastojen työntekijät voisivat sluibailla 6 tuntia entisen 8 tunnin sijaan. Saman verran töitä jäisi tekemättä.

Vierailija
16/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua, että nykyään on tietokone ja internet, työ on *paljon* tehokkaampaa kuin viime vuosituhannella, mutta työajat tai palkat eivät ole muuttuneet.

Vierailija
17/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, että olkaa te kakarat hiljaa, kun ette tiedä todellisesta elämäsrä mitään. Kukaan ei halua maksaa teidän elämäänne, sen enempää kuin te minun.

Teinit käyttää sanaa boomer, joten paljastuu kirjoittajan ikä aika hyvin.

Vierailija
18/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hassua, että nykyään on tietokone ja internet, työ on *paljon* tehokkaampaa kuin viime vuosituhannella, mutta työajat tai palkat eivät ole muuttuneet.

Sä et todennäköisesti ole itse edes töissä? Etätöissä olevat tekevät nyt paljon pidempää päivää kuin normaalisti. Näin ovat itse kertoneet.

Vierailija
19/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se että muu maailma ei pyöri Suomen ympärillä, mahtaa asiakas ihmetellä jos ei saa yhteyttä. Jo tuo kellojen siirtely ja epäsynkronointi aiheuttaa haasteita, korjaantuu tietysti sillä että muuttaa itse oman työajan vastaamaan sitä, näin meillä.

Vierailija
20/33 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle, että olkaa te kakarat hiljaa, kun ette tiedä todellisesta elämäsrä mitään. Kukaan ei halua maksaa teidän elämäänne, sen enempää kuin te minun.

Teinit käyttää sanaa boomer, joten paljastuu kirjoittajan ikä aika hyvin.

Kyllä minä käytän sanaa boomer vaikka olen 45v :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi