Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarissa väkisin seuraan tunkeutuva mies

Vierailija
15.09.2013 |

Käsittämätöntä kun ystävällinen puhe ei mene perille, eikä lopulta sekään, kun sanoi, että voitko jättää mut rauhaan. Suomalaiset miehet osaa olla todella idiootteja. Lopulta tämä ääliö vielä haukkui mut pystyyn, olen kuulemma hoidon tarpeessa. Kaverini ulkonäönkin lyttäsi siinä sivussa. Vieläkin ottaa päähän, ihme ahdistelija.

Ja parasta on, että hyypiöllä oli ihan hyvä työ ja koulutus, joilla leveili ensin. 

Ulkomaalaisia miehiä haukutaan, mutta en ole ikinä joutunut tollasen typeryyden kohteeksi muuta kuin humalaisten suomalaisten miesten osalta. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:05"]

Kyllä baarikin on tanssipaikka ja samat etiketit pätevät sielläkin. Kyllähän siellä on muitakin sääntöjä, esim. baarimikko tarjoilee asiakkaille saapumisjärjestyksessä. Muuten olisi täysin villi länsi. Etiketit on luotu sen takia, että jonkinlainen järjestys säilyisi. Jos joku tulee sinulle juttelemaan niitä näitä, juttelet takaisin. Jos joku hakee tanssimaan, suostut. Se on kohteliasta, se on sivistyneisyyttä.

Ja koska mies vie, se on hänen vastuullaan päättää, kuinka lähellä tanssitaan. Jos etumus sattuu vähän pullottamaan, sekin on ihan normaalia, turha alkaa tuollaisista skitsoamaan. Kun tanssi päättyy, sanot kohteliaasti kiitos ja jatkat iltaa. Tai jos mies tarjoaa tanssin jälkeen juotavaa, otat vastaan ja juttelet sen juoman ajan.

[/quote]

Hyvin sä vedit tähän asti, mutta tuo meni jo niin pitkälle, että vanha Erkkikin tunnistaisi provoksi. :D

Vierailija
42/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen baarissa, tanssilattialla kaverini kanssa. Eräs miekkonen ilmestyi jostain eteeni, tarttui minua vyötäröstä ja yritti nuolla kaulaani. Pakitin taakse päin ja hän kietoi kätensä kaulaani ja jäi sönköttämään jotain, että olen koko baarin seksikkäin mimmi. Toivotin tyypin hevon helvettiin. Mutta ilmeisesti av-etiketin mukaan minun olisi pitänyt antaa tämän herran lääppiä itseäni vapaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä olen tehnyt niin että kun näen inhokin lähestyvän, nostan katseen vasta hänen puhuessa. Vedän silmät todella pahasti kieroon. Yleensä lähtee menemään.

Vierailija
44/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:14"]

Kyllä baarikin on tanssipaikka ja samat etiketit pätevät sielläkin. Kyllähän siellä on muitakin sääntöjä, esim. baarimikko tarjoilee asiakkaille saapumisjärjestyksessä. Muuten olisi täysin villi länsi. Etiketit on luotu sen takia, että jonkinlainen järjestys säilyisi. Jos joku tulee sinulle juttelemaan niitä näitä, juttelet takaisin. Jos joku hakee tanssimaan, suostut. Se on kohteliasta, se on sivistyneisyyttä.

Ja koska mies vie, se on hänen vastuullaan päättää, kuinka lähellä tanssitaan. Jos etumus sattuu vähän pullottamaan, sekin on ihan normaalia, turha alkaa tuollaisista skitsoamaan. Kun tanssi päättyy, sanot kohteliaasti kiitos ja jatkat iltaa. Tai jos mies tarjoaa tanssin jälkeen juotavaa, otat vastaan ja juttelet sen juoman ajan.

[/quote]

Eli ymmärsinkö oikein..? Etiketti tarkoittaa sitä, että naiset eivät saa kieltäytyä tanssista, mutta miehillä pitää olla oikeus "kaapata" nainen pois omien ystäviensä luota haluamiensa tanssien ja juomien ajaksi ja painaa sukuelimiään häntä vasten? Kuulostaa reilulta.

[/quote]

Mielestäni sä ymmärsit täysin oikein ja tätä täällä käytyä keskustelua mäkin nyt hämmästelen. Ilmeisesti kuitenkin suuri osa tämän ketjun keskustelijoista on naisia ja silti he ovat sitä mieltä, että naisen on suostuttava tanssiin, mahdollisesti moneenkiin, siedettävä likistelyä jne koska niin "kuuluu" toimia. Mitä ihmettä?! Ollaanko me palattu ajassa taaksepäin aikaan, jolloin nainen oli miehen "omaisuutta" ja tämän määräysvallan alaisena, vai mitä kummaa tää meinaa? Ei ihan heti uskois, että tällaista keskustelua käyvät naiset, joilla on itsemääräämisoikeus. Huh!

Vierailija
45/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:25"]

Hei mä olen tehnyt niin että kun näen inhokin lähestyvän, nostan katseen vasta hänen puhuessa. Vedän silmät todella pahasti kieroon. Yleensä lähtee menemään.

[/quote]

Hahhah! :D

Vierailija
46/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 15:58"]

Voimakas humalatila on ainoa hyvä syy kieltäytyä? Kuvitellaan vaikka esimerkki, että olen ystävieni kanssa tanssimassa baarissa. Joku mies lähestyy ja pyytää tanssimaan kanssaan. "Etiketin" takia suostun, vaikka miehen ulkonäkö ja olemus ällöttää. Mies vetää minut lähelleen ja sitten tanssimme. Seuraavan kappaleen ajan saan hetken aikaa tanssia omien kaverien kanssa. Samalla vilkuilen söpöä miestä tanssilattian reunalta. Mutta voi, toinen ällötys tulee hakemaan tanssiin. Minun on taas suostuttava "etiketin" takia, vaikka oikeasti haluaisin tanssia söpön miehen kanssa. Kun baari-ilta on ohi, en ole ehtinyt jutella ollenkaan ystävieni kanssa ja söpö mieskin löysi jonkun toisen, koska minä noudatin "etikettiä".

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 15:46"]

Vai että pitäisi noudattaa jotain etikettiä, vain sen takia että joku känninen idiootti pääsee hiplailemaan! Eiköhän ne etiketit liity muunlaisiin tilaisuuksiin kuin baari-iltoihin. Niin naisella kuin miehelläkin on vapaus valita seuransa.

[/quote]

Aiemmin on jo mainittu, että hyvä syy kieltäytyä tanssista on hakijan voimakas humalatila.

[/quote]

[/quote]

Mene pyytämään sitä söpöä miestä tanssimaan.

Vierailija
47/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 16:42"]

Tuo etiketti viittaa kyllä enemmänkin sellaisiin tanssiaisiin, tai jopa lavatansseihin, ei baariin. En kyllä todellakaan arvosta etikettiä, joka määrää minut viettämään aikaa ihmisen kanssa, josta en pidä. 

[/quote]

Miksi sitten menet tuollaisiin paikkoihin. Ne on ihmisten tapaamista ja tanssimista varten ei kavereiden kanssa olemista varten. Lähi räkälät ovat niitä paikkoja missä istutaan kavereiden kanssa ja ryypätään

Vierailija
48/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:29"]

Mielestäni sä ymmärsit täysin oikein ja tätä täällä käytyä keskustelua mäkin nyt hämmästelen. Ilmeisesti kuitenkin suuri osa tämän ketjun keskustelijoista on naisia ja silti he ovat sitä mieltä, että naisen on suostuttava tanssiin, mahdollisesti moneenkiin, siedettävä likistelyä jne koska niin "kuuluu" toimia. Mitä ihmettä?! Ollaanko me palattu ajassa taaksepäin aikaan, jolloin nainen oli miehen "omaisuutta" ja tämän määräysvallan alaisena, vai mitä kummaa tää meinaa? Ei ihan heti uskois, että tällaista keskustelua käyvät naiset, joilla on itsemääräämisoikeus. Huh!

[/quote]

Tässä ketjussa taitaa kyllä olla vain yksi kirjoittaja, joka tuosta etiketistä höpöttää ja on sitä mieltä, että kohteliaisuudesta täytyy suostua tanssiin. Sekin kirjoittaja on varmasti provo.

Vierailija
49/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:11"]

[/quote]

Siltä varalta, ettei tämä ole provo: minulla on naisena(kin) täysi itsemääräämisoikeus omasta ajastani ja omasta vartalostani. Jos en halua jotain ihmistä lähelleni, hän ei tule. Jos en halua keskustella jonkun ihmisen kanssa, en keskustele. En myöskään ota vastaan juomia, joita en halua juoda. Simple as that.

[/quote]

Yksityisessä baarissa ei ole. Sinä et voi määrätä missä toinen saa istua tai seistä. Jos ei seura kelpaa lähde pois sieltä.

Vierailija
50/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisänä se että  kuka nyt alkaa baarissa yrittämään mitään fiksumpaa keskustelua, sillä musiikki on yleensä niin kovalla (jotta ihmiset joisivat enemmän ja toisivat rahaa enemmän taloon) että on puhuttava kovaa, ja se sattuu korviin? En oikeastaan pysty edes olemaan kovaäänisessä tilassa kovin kauan juuri tämän takia.

Vierailija
51/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:36"]

[/quote]

Siltä varalta, ettei tämä ole provo: minulla on naisena(kin) täysi itsemääräämisoikeus omasta ajastani ja omasta vartalostani. Jos en halua jotain ihmistä lähelleni, hän ei tule. Jos en halua keskustella jonkun ihmisen kanssa, en keskustele. En myöskään ota vastaan juomia, joita en halua juoda. Simple as that.

[/quote]

Yksityisessä baarissa ei ole. Sinä et voi määrätä missä toinen saa istua tai seistä. Jos ei seura kelpaa lähde pois sieltä.

[/quote]

Ei. Minä saan vapaana kansalaisena olla missä haluan (julkisilla paikoilla). Minä saan valita seurani. Jos joku henkilö koskee minuun tai puhuu minulle, minulla on oikeus kieltäytyä tästä kunniasta. 

Vierailija
52/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:14"]

[/quote]

Eli ymmärsinkö oikein..? Etiketti tarkoittaa sitä, että naiset eivät saa kieltäytyä tanssista, mutta miehillä pitää olla oikeus "kaapata" nainen pois omien ystäviensä luota haluamiensa tanssien ja juomien ajaksi ja painaa sukuelimiään häntä vasten? Kuulostaa reilulta.

[/quote]

Baariin mennään hakemaan seuralaista ei olemaan kavereiden kanssa.

Vierailija
53/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn baarissa pitämässä hauskaa kavereiden kanssa. Ja juomassa:D Olen naimisissa onnellisesti, joten sellaista seuraa en hae.

Vierailija
54/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei. Minä saan vapaana kansalaisena olla missä haluan (julkisilla paikoilla). Minä saan valita seurani. Jos joku henkilö koskee minuun tai puhuu minulle, minulla on oikeus kieltäytyä tästä kunniasta. 

[/quote]

Baari Ei ole julkinen paikka. Julkisella paikalla kuka tahansa saa tulla istumaan tai seisomaan mihin tahansa. Koskea he eivät saa mutta sinun viereen saa tulla istumaan eikä sinulla ole siihen mitään tekemistä

Vierailija
55/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tanssipyynnöstä kieltytyminen on etiketin vastaista"

Ehkä TANSSIlavalla ja TANSSIravintolassa, mutta tavallisessa perusbaarissa, jossa tanssilattian osuus on minimaalinen ja musiikki muuta kuin sitä, mikä tanssimusiikiksi käsitetään, ei ole. Baariin mennään esim. kaljalle, viettämään aikaa kavereiden kanssa jne, tanssilavalle ja tanssiravintolaan mennään yleensä tanssimaan.

Nolointa on, kun joku alkaa vetää jotakin poppia paritanssina - koskaan ei ole hävettänyt tanssilattialla niin paljon kuin silloin kun joku alkaa paritanssiotteella hiihtää jotakin leidigagan nopeita. Siinä sitä etikettiä :D

Vierailija
56/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä joitakin vuosia sitten kapakoissa oli poket, joille saattoi käydä kantelemassa häiritsevistä asiakkaista. Muistan parikin kertaa, kun poke oli kanssani sitä mieltä, että mulla ja seurueellani on oikeus olla ilman häiritsevän seuraantuppautujan seuraa, ja tyypille käytiin sanomassa melko selvästi, että sopii jättää jengi rauhaan tai jatkaa matkaa toiseen baariin.

On urpoa väittää, että jos lähtee baariin, pitää sietää kenen tahansa paikalla olevan juttuja ja käytöstä tai poistua paikalta. Kyllä ihminen saa valita seuransa ja vapaa-ajanviettotapansa, vaikka ei olisikaan kotonaan.

Vierailija
57/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Baari Ei ole julkinen paikka. Julkisella paikalla kuka tahansa saa tulla istumaan tai seisomaan mihin tahansa. Koskea he eivät saa mutta sinun viereen saa tulla istumaan eikä sinulla ole siihen mitään tekemistä

[/quote]

Juu voi tulla, mutta minä voin vaihtaa istumapaikkaa. Ja se ei ole etiketinvastaista :) Kummallista ajattelua, olet varmaan mies?

Vierailija
58/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kuvitellaan vaikka esimerkki, että olen ystävieni kanssa tanssimassa baarissa. Joku mies lähestyy ja pyytää tanssimaan kanssaan. "Etiketin" takia suostun, vaikka miehen ulkonäkö ja olemus ällöttää. Mies vetää minut lähelleen ja sitten tanssimme. Seuraavan kappaleen ajan saan hetken aikaa tanssia omien kaverien kanssa. Samalla vilkuilen söpöä miestä tanssilattian reunalta. Mutta voi, toinen ällötys tulee hakemaan tanssiin. Minun on taas suostuttava "etiketin" takia, vaikka oikeasti haluaisin tanssia söpön miehen kanssa. Kun baari-ilta on ohi, en ole ehtinyt jutella ollenkaan ystävieni kanssa ja söpö mieskin löysi jonkun toisen, koska minä noudatin "etikettiä"."

Juurikin!

Tuollaisessa tilanteessahan fiksut miehet eivät taatusti tule hakemaan tanssimaan tai juttelemaan, koska hehän luonnollisesti tekevät johtopäätöksen, että koska nainen tanssii "ällötysten" kanssa, häntä kiinnostavat sellaiset miehet eivätkä fiksut miehet, joten miksi vaivautua kun ei ole ällötys. Siinähän saat jorata koko illan hyypiöiden kanssa kun kohteliaana noudatat jotakin kivikautista etikettiä (joka on miehille oikein kätevä etiketti, niin kauan kuin naiset noudattavat moista, kammotuksille riittää hemaisevaa seuraa).

Vierailija
59/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksityisessä baarissa ei ole. Sinä et voi määrätä missä toinen saa istua tai seistä. Jos ei seura kelpaa lähde pois sieltä."

Miksi minun olisi lähdettävä pois koko baarista? Eikö minulla ole oikeutta valita edes sitä, missä itse istun tai seison? Kai minä saan siirtyä eri pöytään tai eri paikkaan baaritiskillä vai onko sekin kiellettyä? Sama oikeus jokaisella asiakkaalla on valita, missä istuu tai seisoo - jos joku sellainen änkeää samaan pöytään jota ei siihen halua tai tulee seisoksimaan viereen, hän on käyttänyt oikeuttaan valita paikkansa. Jos se, jonka viereen on ängetty, siirtyy toiseen pöytään tai baaritiskin toiseen päähän, hänkin on käyttänyt omaa, samanlaista oikeuttaan valita paikkansa.

Joten ongelma oli mikä?

Vierailija
60/73 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei-niin -hyvänäköinen nainen hakeutuu namumiesten seuraan ja haluaa tanssia? Kyllä miehetkin osaa harjoittaa ulkonäköön perustuvaa seuranvalintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän