Parhaat kaupunkilomat?
Parhaita kaupunkilomia on ollut Nykki, Rooma ja Pariisi. Mitä kaupunkilomaa suosittelet?
Kommentit (17)
Rotterdam, Hollannissa. Kaunis rantakaupunki, myös pienoismallimaa.
Erilainen, kuin perinteiset massakaupunkikohteet.
Itse en pidä Pariisista, vaikka olen siellä 5 kertaa ollutkin (toki, ainahan siellä on uutta nähtävää). On vain kylmä paikka...
Istanbul on ehdoton ykkönen. Rooma, Lontoo,Torino, Vannes, Marseille, San Sebastian, Barcelona, Singapore, Lyon, Firenzekin... tuossa nyt muutamia mistä pidän. Kymmenissä käyty elämän aikana.
NY vielä näkemättä, kai sinnekin pitää joskus lähteä
Lontoo, Nizza, Budapest, Dublin, San Francisco, Valletta, Wien, Madrid. Lempipaikkani on ehdottomasti Berliini.
Istanbuliin pitää itsekin vielä mennä.
Huonoja: Barcelona, Praha, Pariisi kesällä, keväällä ok.
Minä en pitänyt Nizzasta, vaan lähdettiin sieltä aina johonkin naapurikaupunkeihin (Cannes, Antibes, Monaco, SanRemo) ja nukuttiin vain yö hotellilla.
Gdanskistakaan en pitänyt erikoisesti, vaikka siellä halpaa olikin.
Malaga oli mukava paikka. Samoin Tromssa, ja Hammerfest.
Tallinnastakin pidän, kaunis vanhakaupunki, sekä Riiasta myös.
Mies sanoi Barcelonasta, että oli ihan ok, samoin Pariisi, mutta mitään wuhuuta ei niistä hänelle tullut. Milano on hänen mukaansa myös ihan käymisen arvoinen paikka ja Berlin.
Seiska, olen itse tuonne Budabestiin mielinyt, mitä asioita siellä kannattaa tehdä?
Budapest on parmaimmillaan huhti-toukokuussa. Ainakin jokiristeily oli kiva tai sit vuokraa polkuveneen, House of Terror vakuuttava museo http://www.terrorhaza.hu/en/index_2.html
Seksimuseokin hauska. Pestin puolella kauppakesksia ja ihana Gellert-kukkula.
Syödä kannattaa syrjemmässä, ei turistirysissä. Goulash-keitto ehdoton. Viinit hyviä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 11:58"]
Budapest on parmaimmillaan huhti-toukokuussa. Ainakin jokiristeily oli kiva tai sit vuokraa polkuveneen, House of Terror vakuuttava museo http://www.terrorhaza.hu/en/index_2.html
Seksimuseokin hauska. Pestin puolella kauppakesksia ja ihana Gellert-kukkula.
Syödä kannattaa syrjemmässä, ei turistirysissä. Goulash-keitto ehdoton. Viinit hyviä.
[/quote]
Tuli väärä puoli, siis budassa kauppoja, kahviloita ja kukkula. Parlamenttitalo on huikea ja ilmainen.
Mä rakastan Pietaria. Keskustan arkkitehtuuri on kauneinta, mitä tiedän. Olen myös museo-, ooppera- ja balettifriikki, ja Pietarista löytyy. Lisäksi venäläinen keittiö on suosikkini.
Millainen hintataso siellä on?
ja kiitos vinkeistä, täytyypä tutustua tarkemmin. Onko sinulla hotellisuosituksia. TUttavani oliva Zarassa, joka oli ainakin ollut keskeisellä paikalla, mutta taisi olla melko hintava.
Turkulaisena, Gdansk tuotti iloisen yllätyksen.
Tbilisissä oon viettänyt hauskimman kaupunkiloman. Kakkosena Dublin, kolmonen Peking.
Läheltä vaikkas alkuun Pietari, Berliini, Varsova, Wien, Bryssel, Lyon. Kauempaa Sydney, Auckland, Tokio, Kioto, Jakarta, Mumbai jne... On tullut matkusteltua tosi paljon ja vaikea suositella yhtä kahta. Pienemmätkin kaupungit on näkemisen arvoisia.
Mitä mieltä olet ITSE? Vai onko miehesi vieressä kertomassa, kommentoimassa. Itse en pitänyt Pariisista niin kauheesti, Barcelonassa fudismatsi parasta antia. Safkat oli kyllä hyviä molemmissa maissa.
Mies sanoi Barcelonasta, että oli ihan ok, samoin Pariisi, mutta mitään wuhuuta ei niistä hänelle tullut. Milano on hänen mukaansa myös ihan käymisen arvoinen paikka ja Berlin.
Lontoo ja Amsterdam. Bangkok on myös aika huikea.
Meidän tuttavaperhe muuten asui tuolla Auclandissa ja he viihtyivät siellä todella hyvin, jos joskus olisi varaa, niin voisi sitä ajatella. Mutta hirveän pitkät lennothan sinne on:)
Lissabonia