Keskustellaan suomalaisten kengistä
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen verotuksen vuoksi kengät ovat täällä varsin kalliita ja koska meillä on neljä vuodenaikaa, tarvitaan useita erilaisia kenkiä.
Tämä johtaa suoraan siihen, että ihmiset ostavat ja käyttävät lähinnä niitä kaikkein halvimpia hirvityksiä.
Sääli.
Olisihan se hienoa jos kaikki ihmiset panostaisivat pukeutumiseensa ja siten myös kenkiinsä enemmän, miehet mieluummin laadukkaisiin kävelykenkiin kuin lenkkareihin ja naisetkin käyttäisivät rohkeammin korkoja.
Musta olisi kiva, että miehet käyttäisivät rohkeammin korkoja. Miesten kengäthän ne alunperin ovat olleet.
Eikö Jenkeissäkin kuljeta oikeasti lähinnä lenkkareissa?
Harmittaa aina kun näkee jonkun pukeutuneen oikein siististi ja hienosti ja sitten asu on kruunattu likaisilla, hiekkaisilla kengillä. Miksi ihmeessä?
Mun mielestä suomalaiset käyttävät melko mukavia ja jaloille terveellisiä kenkiä nykyään. Melko harvoin kuulee esim. korkokenkien kopinaa enää. Lenkkarit on miehilläkin ihan ok toimistokengiksi, ei tarvitse ahtaa jalkaa ahtaisiin puvun kenkiin. Tämä on mielestäni aivan loistava juttu, selkävaivat ja jalkavaivat vähenee suuresti.
Kyl puvunkennät tarvii olla töissä. Jos joku tulis mun työ paikalle lenkkareis ni se ois potkut samantien.
Uuuup up up, miten suomalaisten kengät on vieläkin niin ala-arvoisia vaikka eletään jo pitkälti 2020 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla on hyvät käsintehdyt bootsit Bootfactorystä. Kotimaista käsityötä. Ei tarvitse vinkua kun posti ei kuljeta kiinalaista pazkaa riittävän nopeasti oven taakse.
Vieläkö se on olemassa? 90-luvulla kuljin niiden bootseilla ja oli hiton hyvät jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla on hyvät käsintehdyt bootsit Bootfactorystä. Kotimaista käsityötä. Ei tarvitse vinkua kun posti ei kuljeta kiinalaista pazkaa riittävän nopeasti oven taakse.
Vielä kun kaupalla olisi suomenkielinen nimikin.
Kyllähän sillä on, suutari Pekka Lahti.
Jos viitsisit ottaa asioista selvää ennenkuin alat nalkuttamaan, niin maailma olisi tältä osin parempi paikka.
Pekka Lahtihan oli joskus vuoden suutari. Oliko peräti useamman kerran? Teki myös hyviä nahkaisia kävelykenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jenkit on idiootteja. Katsopa euroopan suuntaan. Tyylikkäät kengät, tyylikkäät puvut ja niihin sopiva tyylikäs rannekello. Ei tarvitse ostaa uusia joka vuosi.
Jaloille parasta on kenkä jossa on matala korko.
Mulla on vieläkin kaapissa Jootfactoryn mittatilaustyönä tehdyt bootsit. Hyvät nahkakengät on loistavat jalassa, paremmat kuin jotkin Addun lenkkarit.
Onko kilteillä yleensä minkälaiset kengät.
Vierailija kirjoitti:
Onko kilteillä yleensä minkälaiset kengät.
Veikkaisin tacticool-muodin mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkit on idiootteja. Katsopa euroopan suuntaan. Tyylikkäät kengät, tyylikkäät puvut ja niihin sopiva tyylikäs rannekello. Ei tarvitse ostaa uusia joka vuosi.
Loaferit perinteisesti melkein kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyl puvunkennät tarvii olla töissä. Jos joku tulis mun työ paikalle lenkkareis ni se ois potkut samantien.
Harmi, että sun työpaikalla ei selvästikään panosteta yhtä paljon oikeakielisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
mulla on tonnin stiflat
Melko raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä työpaikka? Uusien autojen kauppa?
Suomessa pärjää jopa yhdellä kenkäparilla kun ostaa vaelluskengät. Eivät ne toki kestä päivittäisessä käytössä loputtomiin.
Onko kellään kokemuksia Mikseli Kenkä nimiestä kenkä kaupasta Itäkeskukses.
Panostaahan, ne nahkaiset pomarit kestää vuosia, siksi et näe pikamuotia katukuvassa. Ap:lle laatu tuntuu tarkoittavan naistenlehtien viimeistä numeroa.