Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan suomalaisten kengistä

Vierailija
25.08.2020 |

Eli onko hyviä kenkiä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kengät pitäis ostaa, pistäkää tänne ehdotuksii mitkä ois tyylikkäitä.

Vierailija
42/46 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilteillä yleensä minkälaiset kengät.

Semmoiset kuin Jokerilla varmaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet kengät pitäis ostaa, pistäkää tänne ehdotuksii mitkä ois tyylikkäitä.

Loaferit. Paksupohjaiset.

Vierailija
44/46 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kenkiä ei yleensä voi käyttää kovin pitkään, vaikka olisivatkin laadukkaat. Se on huonoksi jaloille. Talvikengät ovat sellaiset, että niitä voi käyttää vuosia. Muut (ohuemmat) kuluvat ja kestävät max 2 vuotta.

Koska kenkiä tarvitsee Suomen oloissa ostaa useampi pari, ei ole pienituloisena järkeä käyttää ihan hillitöntä määrää rahaa niihin. Minä tarvitsen ainakin: yhdet talvikengät, yhdet lenkkarit juoksuun, yhdet sisäpelikengät, yhdet nätit juhliin sopivat kengät, yhdet työkengät ja ehkä vielä yhdet kesän arkikengät.

Koska mulla on tavallista leveämpi lesti, kenkiä ei ole saatavilla ihan alhaisimmasta hintakategoriasta. Mun kengät maksavat yleensä 80-120 euroa. Eli ei kuitenkaan ihan kovin kalliitakaan. Mukaan on mahtunut esim. Sieviä ja Gaboria. En usko, että Sievin kenkiä valmistetaan Suomessa kuitenkaan. Aidot suomalaisella käsityöllä valmistetut kengät ovat varmasti hyvin kalliit.

Vierailija
45/46 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kenkiä ei yleensä voi käyttää kovin pitkään, vaikka olisivatkin laadukkaat. Se on huonoksi jaloille. Talvikengät ovat sellaiset, että niitä voi käyttää vuosia. Muut (ohuemmat) kuluvat ja kestävät max 2 vuotta.

Koska kenkiä tarvitsee Suomen oloissa ostaa useampi pari, ei ole pienituloisena järkeä käyttää ihan hillitöntä määrää rahaa niihin. Minä tarvitsen ainakin: yhdet talvikengät, yhdet lenkkarit juoksuun, yhdet sisäpelikengät, yhdet nätit juhliin sopivat kengät, yhdet työkengät ja ehkä vielä yhdet kesän arkikengät.

Koska mulla on tavallista leveämpi lesti, kenkiä ei ole saatavilla ihan alhaisimmasta hintakategoriasta. Mun kengät maksavat yleensä 80-120 euroa. Eli ei kuitenkaan ihan kovin kalliitakaan. Mukaan on mahtunut esim. Sieviä ja Gaboria. En usko, että Sievin kenkiä valmistetaan Suomessa kuitenkaan. Aidot suomalaisella käsityöllä valmistetut kengät ovat varmasti hyvin kalliit.

Sievillä on kyllä tehdas siellä Sievissä, pohjois?-Pohjanmaalla.

Vierailija
46/46 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sievillä on kyllä tehdas siellä Sievissä, pohjois?-Pohjanmaalla.

Ahaa hyvä tietää. No kiva kun voivat niinkin huokeasti tehdä laadukkaita kenkiä. Kunpa he suunnittelisivat vielä enemmän nättejä malleja, eikä sellaisia tanttakenkiä mitä useimmat ovat. Nuorella ja naisellisellakin voi olla tarvetta leveälestisille kengille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän