Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tuoretta äitiä imetysongelmien kanssa!

Vierailija
14.09.2013 |

Minulla on 4 vrk:n ikäinen vauva ja heti kun kotiuduimme torstaina, alkoi ongelmat imetyksen kanssa. Toki jo sairaalassa oli nännit arat ja kipeät. Kotona nännit on menneet niin huonoon kuntoon, että imettäessä valuu verta ja imetys on tosi kivuliasta. Äsken vauva oksensi verensekaista maitoa :( Olen joka välissä laittanut Lansinohia tai Bepanthenia mutta hidasta on paraneminen. Mietin, kun mulla on vielä Klexane-hoito menossa (verenohennuslääke), että vaikuttaakohan se niin, ettei nännien haavat parane vaan veri vuotaa? Tämän päivän olen antanut ilmakylpyjäkin rinnoille ja maitoa kyllä tulee hyvin, mutta imetys on tosi kivuliasta ja tosiaan vuotavat verta ihan, ilmeisesti siis haavoja nänneissä.

Miten saan tilanteen korjaantumaan, haluan ehdottomasti imettää ja onhan tähän oltava keino miten saan nännit paranemaan? Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta kolmen lapsen imetyksestä ja joka kerta nännit ovat alkuun olleet kovilla vaikka imuote on oikea. Olen ajatellut, että niillä kestää hieman tottua uudenlaiseen rasitukseen.

Kannattaa kuitenkin varmistaa että imuote on oikea, eli vauvan huulet pitää ns. törröttää ulospäin. Jos vauvan huuli on sisään päin kääntynyt kyn hän imee rintaa niin imuote on väärä. Voit korjata imuotetta vetämällä huulen ulospäinimetyksen aikana.

Tsemppiä, imetys on ihanaa kun selviää alkuvaikeuksista!

Vierailija
22/22 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta imettäneenä, voin sanoa, että alun kaksi viikkoa oli aina erittäin kivuliasta. Kuopus imi nännit verille asti. Anna toki korviketta vaikka yhden imetyksen osalta per päivä, saat pidemmän ajan "tervehtyä". Mutta minulla semmonen tunne, että ajan kanssa nännit tottuvat ja karaistuvat. Ja tarkasta kunnon imuote. Nänni syvällä vauvan kitalaessa. Tsemppiä! Ja tuo hormoonimylläkkä on kyllä myös tuttua, anna itsellesi ja vauvallesi aikaa. Kaikki kyllä hoituu ajallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla