Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa tai koulussa työskentelevät kysymys kuulosta?

Vierailija
02.11.2013 |

Kuinka monella on kuulonalenema tai kuulovamma? Tiedän että voi olla monesta syystä tuo kuulonvika mutta kyllä melutaso on aika kova jatkuvasti päiväkodeissa ja kouluissa.

Mielenkiinnosta kysyn meidän päiväkodista löytyy 5 henkilöä jolla on ongelmia kuulon kanssa. Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut. Olen kyllä tietoinen, että desibelit paukkuvat vissiin aikalailla yli kaiken aikaa päiväkodissa. Mutta toisaalta olen kyllä myös tarkka siitä, että sisällä ei melutaso kohoaisi ja paljon ollaan saatukin kiitosta siitä, että meillä on päiväkodissamme rauhallista :) Vielä heinäsirkat kuulen.Kymmenen vuotta nyt olen päiväkodissa työskennellyt.

Vierailija
2/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luokassani on aina hiljaista, koska osaan pitää työrauhaa yllä. Luokassa kaikuu, ja pienikin supina haittaa. Koulussamme kuulonalenemaa on teknisten työn opettajalla. Ymmärtääkseni tämä on hyvin yleinen vaiva juuri teknisten töiden opettajilla, oikea ammattitauti, vaikka kuinka pitäisi kuulosuojaimia päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hiljaista? en ehkä kuitenkaan voi uskoa, vai eikö siellä ikinä esim. tehdä ryhmätöitä.

Vierailija
4/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulonalenema, pahempi vasemmassa korvassa. Se huomattiin 10v, olin 36v. Töitä olen aina tehnyt 1v-3v ryhmissä. Työterveyslääkäri suositteli aikoinaan korvatulppia mutten osannut niitä käyttää.

Vierailija
5/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 13:33"]

Aina hiljaista? en ehkä kuitenkaan voi uskoa, vai eikö siellä ikinä esim. tehdä ryhmätöitä.

[/quote]

Hyvin harvoin, ehkä kerran vuodessa joulun alla tms. Silloinkin odotan, että melutaso pysyy alhaalla. Ryhmätyöt eivät tarkoita, että saisi meluta. Nykyiset opsit ovat täynnä tavaraa, hyvä kun ehtii ne välttämättömät asiat käydä läpi. Alakoulusta yläkouluun tullaan niin vaillinaisin tiedoin, että menee paljon aikaa jo alakoulun tietojen kertaamiseen ja opetteluun.

Vierailija
6/6 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan äitini puolesta. Hän on ollut 35v. päiväkodissa töissä. Jo kymmenen vuotta sitten valitteli kuulonsa alenemista ja pari vuotta sitten sai kuulolaitteen toiseen korvaan. Pahempaa on tosin jatkuva tinnitus ja tykkääkin että aina on oltava jotain taustamusiikkia, joka peittää jatkuvan kohinan. Ei kuule puhelimessa enää kunnolla kun päässä koko ajan "suhisee". Hänelle pitää myös puhua kasvoihin päin, ei muuten saa mitenkään selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä