Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi se mun valmis verokortti ei koskaan riitä?

Vierailija
25.08.2020 |

Viime vuonna nostin tulorajaa näin syksyllä ja onneksi nostin kun sain palautusta 10 € jota ei maksettu. Mutta jos en olisi itse nostanut, olisi mennyt miinukselle. Nyt tänä vuonna näyttää taas siltä ettei riitä se tuloraja nimenomaan. Miksi se on niin tiukalle laskettu? Ei tulot nyt niin ihmeellisesti ole nousseetkaan kuitenkaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta katsoin palkkakuittia kunnolla että tämän vuoden tulorajani on 1700 € pienempi kuin viime vuoden tulot. Mitä ihmettä verottaja on arvioinut?

Vierailija
2/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse piirrettyjä ei hyväksytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta katsoin palkkakuittia kunnolla että tämän vuoden tulorajani on 1700 € pienempi kuin viime vuoden tulot. Mitä ihmettä verottaja on arvioinut?

Koronavähennys.

Vierailija
4/12 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olit huomioinut että verokortti astunut voimaan 1.2.20. eli tammikuun tulot eivät sisälly siihen verokortin tulorajaan. Tammikuuhan menee edellisen vuoden verokortilla, jos et ole muutoskorttia hakenut. Ja ilmeisesti et ole, koska silloin olisit nostanut tämän vuoden tulorajan oikealle tasolle.

Vierailija
5/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroprosenttia voi nostaa itse, mutta ei laskea.

Vierailija
6/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomasin itse, eli verokortissa oli pari tonnia pienempi vuositulo kuin mitä tienasin viimevuonna, mutta se sopii, koska otan tänä vuonna lomarahat vapaana, niin menee aika tavalla kohdilleen.

Normaalisti verottaja on nostanut joka vuosi noin viidellä tonnilla arviota edellisen vuoden toteutuneesta eikä tämä verottajan arvio ole yleensä toteutunut ja on tullut palautuksia.

Vierailija
7/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa verottajaan verokortissa, ei se osaa ennustaa tulevia tulojasi. Se on sinun tehtävä ja haettava muutosverokortti. AINA

Vierailija
8/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa verottajaan verokortissa, ei se osaa ennustaa tulevia tulojasi. Se on sinun tehtävä ja haettava muutosverokortti. AINA

Ja pyh. Tulee palautuksia tai joutuu maksamaan, mitä väliä.

Vierailija
9/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosenttia voi nostaa itse, mutta ei laskea.

Menee omaveroon ja naputtelee sinne tietonsa, niin ihan yhtä hyvin siltä saa tulostettua myös alemman veroprosentin verokorttiinsa. Nostoon riittää tietysti vain ilmoitus palkanlaskijalle.

Vierailija
10/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2020 verokortin tiedot pohjautuvat viimeiseen vahvistettuun verotukseen. Kun verokortti tulee tammikuussa v2020 niin tiedot ja tulorajat ovat vuodelta 2018.

Siinä vaiheessa ei verottajalla ole v. 2019 vielä tietoja.

Jos tulot muuttuvat, siksi pyydetään hakemaan uusi verokortti.

Vierailija
11/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pyh. Tulee palautuksia tai joutuu maksamaan, mitä väliä.

Kyllähän sillä on väliä, kun ap. katsoi tarpeelliseksi tehdä aloituksen.

Jos vuoden verokortissa pidätys on 10%, kun tulitaso on v. 2018 ja oikea prosetti olisi 37% ja erotuksesta veloitetaan korkoa.

Vierailija
12/12 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei pidä uskoa verottajan tekemiä laskelmia, ei ne siellä osaa laskea. Tonni kuussa on verottajan laskuopin mukaan kymppitonni vuodessa.