Mikä avuksi, kun uusi duuni ahdistaa?
Tänään siis eka päivä takana. Päivä meni ok. Olen tehnyt hyllytystä sekä kassahommia aiemminkin, mutta nyt paikka on uusi ja moni juttu pitää silti opetella uudestaan. Ja tietysti uudet ihmiset... Ahdistun helposti uusissa tilanteissa ja täysin uusien ihmisten seurassa. Olen aika ahdistukseen taipuvainen, ja jos oikein ahdistuskohtaus kolkuttelee, en pysty keskittymään, ja ohjeistuksetkin menevät ohi korvien.
- Nuori
Kommentit (9)
Toi on eka on siis mun kommentti.
- Ap
Aika. Itse olin ekaa kesää oman alan töissä, mutta kyllä sen kolmannen kuukauden lopulla oli jo fiilis, että jotain jo osaa. Älä soimaa itseäsi pienistä mokista, niitä tulee kaikille. Kysellä kannattaa jos on epäselvää, luulisi että pian alkaa sujumaan jo ilman ahdistusta kun ihmisiin tutustuu ja hommat tulee tutuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika. Itse olin ekaa kesää oman alan töissä, mutta kyllä sen kolmannen kuukauden lopulla oli jo fiilis, että jotain jo osaa. Älä soimaa itseäsi pienistä mokista, niitä tulee kaikille. Kysellä kannattaa jos on epäselvää, luulisi että pian alkaa sujumaan jo ilman ahdistusta kun ihmisiin tutustuu ja hommat tulee tutuiksi.
Kiitos!
- ap
Alussa jännittää aina. Se menee kyllä ohi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Alussa jännittää aina. Se menee kyllä ohi. Tsemppiä!
Kiitos. Niin kai se on. 😫
- Ap
Nou hätä, kuuluu asiaan. Ihan normaali olet ja käyt läpi normaaleja asioita. Ajan kanssa pikkuhiljaa itseluottamuksesi kasvaa ja totut niin työhön kuin ihmisiin. Kaikesta tulee "normaalia"
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä, kuuluu asiaan. Ihan normaali olet ja käyt läpi normaaleja asioita. Ajan kanssa pikkuhiljaa itseluottamuksesi kasvaa ja totut niin työhön kuin ihmisiin. Kaikesta tulee "normaalia"
Niin ja tietennä mikä auttaisi ahdistukseen kysyt. Noh, en ole ammattilainen mutta luulen että vaadit itseltäsi liikoja jolloinka ahdistuksesi kasvaa ja sisäinen äänesi eli miten itsellesi puhut on tuomitseva ja tuomitset itsei pienemmästäkin epäonistumisesta? Eli älä vaadi itseltäsi liikoja puhu itsellesi ystävällisesti ja muista puolustaa itseäsi myös sisäisessä puheessa.
Jotenkin ahdistaa se, että tuttu ja turvallinen onkin poissa. Ajattelen myös helposti, etten osaa/tajua jotain juttuja, että olisin tyhmä.