Ensi viikon ruokalista
Ensi viikon ruuat. Kerro omasi ja kommentoi :)
ma lounas: sieni-kasvisseljanka
ma päivällinen: sitruunabroilerit ja seesamipavut
ti lounas: italialainen tomaattikeitto
ti päivällinen: uunisiikaa, yrttikastike, perunat
ke lounas: täytetyt pestotomaatit
ke päivällinen: ricotta-pastavuoka
to lounas: ruokaisa munakas sis. mm. riisiä ja savulohta
to päivällinen: punajuurijauhelijapihvit, perunamuussi
pe lounas: kukkakaali-broilerikeitto
pe päivällinen: jauhelihalasagnette, täytetyt paprikat
la: ravintolapäivä
su:lounas: porkkana-sipulikeitto tuorejuustolla
su päivällinen: gratinoitu kasvisvuoka, naudanlihapihvit
Kommentit (11)
Jestas! Ap taitaa olla varakkaamman puoleinen kotirouva. Itse en ole ensi viikon ruuista miettinyt muuta kuin että maanantaina laitetaan jauhelihasta jotain.
su-ma: lohikeitto
ti-ke: lasagne
to-pe: mantelikala ja muussi
la: pihvi ja keitetyt perunat ja bearnaisekastike
su: jotain kiusausta
Voi apua, mä en ole edes jaksanut ajatella mitä ensi viikolla tulee tehtyä.
Ehditkö sä tehdä muutakin kun laittaa ruokaa? En mä jaksais tehdä joka päivälle kahta uutta ateriaa, vaan kerralla enemmän ja sitä sitten syödään vaikka peräkkäisinä päivinä. Eipä sillä että oikein herkullisilta kuulostaa teidän ruuat :)
Kyllä ehtii kun on osaamista ja taitoa sen verran että ei kauaa nokka tuhise ruuan laittamisessa. Lisäksi iso ja toimiva oikeanlainen keittiö helpottaa huomattavasti hommaa.
No enpä tiedä koko viikkoa.
Su: grillataan kanan fileitä ja makkaraa, perunoita ja lisukkeiksi salaattia ja grillattua leipäjuustoa. Lasten lounas makaroonilaatikko.
Ma&ti: Kanalasagnea, salaatti
Ke&to: siskonmakkarakeitto, pannukakkua vaniljajädellä ja omena+mansikkasoseella
Mulla menee kyllä arkipäivät töissä, lasten harrastuksiin kuskauksissa ja omissa harrastuksissa. Joka ilta syödään kyllä itsevalmistettu lämmin ateria, mutta aika fiilispohjalta ja mitä milloinkin ehtii. Joskus suunnittelen koko viikon etukäteen, mutta nyt en ole ehtinut. On elämässä niin paljon muutakin sisältöä, onneksi.
Ens viikon ruuista en tiiä yhtään, mutta menneellä viikolla ollaan syöty ainakin: lihapullia ja spagettia, täytettyjä paprikoita, broilerikastiketta ja riisiä, broilerikasvispastavuokaa, paistettua lohta..
la: lounas: linssikeitto
ilta: kermainen kana-parsakaali-juustopasta
su: lounas: kukka- ja parsakaali-kanavuoka
ilta: salaatti
ma: kukka- ja parsakaali-kanavuoka
ti: kinkkupaprikapasta
ke: chorizopennelaatikko
to: ravintola
pe: bruschetta & tapas
Maanantaina teen karjalanpaistin ja sitä syödään pari päivää. Keskiviikkona paistin jämistä lihakeitto, jota syödään taas pari pari päivää. Perjantaina lenkistä makkarakastike ja keitetyt perunat.
ma: saksanhirvikäristys,kukkakaalia
ti: kukkakaali-juustokeitto
ke: nakit ja lanttumuusi
to: jauheliha-tomaatti-hapankaalipaistos
pe: sitruunakala kasvispedillä
la ja su: liha-juurespata
Teen yhden ruoan päivässä ja sitä riittää syödä kakskin kertaa,joten jos ruoka on kaksi kertaa päivässä,on se joku näistä mainituista.